Uvodna riječ
 
USTROJSTVO
PRORAČUN BBŽ
VODIČ ZA GRAĐANE
JAVNA RASPRAVA O STRATEŠKOJ STUDIJI UTJECAJA NA OKOLIŠ PROSTORNOG PLANA BBŽ I O PRIJEDLOGU IV. IZMJENA I DOPUNA PROSTORNOG PLANA BBŽ
PRUZMITE ZAHTJEV ZA
OSTVARIVANJE PRAVA NA NAKNADU ZA NOVOROĐENČAD
FOTO GALERIJA
FOTO GALERIJA BBŽ
KOMUNICIRAJTE
S VAŠIM ŽUPANOM
Komunicirajte sa županom
ANKETA
KORISNIKA USLUGA BBŽ
english
deutch

Prava pacijenata

Povjerenstvo za zaštitu prava pacijenata

Temeljem Zakona o zaštiti prava pacijenata („Narodne novine“, broj 169/04) Županijska skupština Bjelovarsko-bilogorske županije na svojoj sjednici održanoj dana 20. listopada 2005. godine, imenovala je Povjerenstvo za zaštitu prava pacijenata na području Bjelovarsko-bilogorske županije.

- - - - -        

 

Povjerenstvo je djelovalo do 10. ožujka 2011. godine kada je Županijska skupština donijela novo Rješenje o imenovanju novog Povjerenstva za zaštitu prava pacijenata.
        

                                   - - - - -        


    Imenovani su:

1. Anđela Predavac, predsjednica Povjerenstva i predstavnica umirovljenika,
2. Đurđa Mički, članica, predstavnica Udruge multiple skleroze,
3. Mladen Marinković, član, predstavnik Z.U. HVIDR-e BBŽ,
4. Igor Salopek, član, predstavnik Udruge dijaliziranih i transplatiranih bolesnika,
5. Mihaela Potak, članica, stručna suradnica za zdravstvo

Povjerenstvo je osnovano u cilju ostvarivanja i promicanja prava pacijenata, prema Zakonu o zdravstvenoj zaštiti i Zakonu o zaštiti prava pacijenata.

Na konstituirajućoj sjednici održanoj dana 04. travnja 2006. godine, donesen je i usvojen Poslovnik o radu Povjerenstva za zaštitu prava pacijenata kojim je određena organizacija i način rada. Upravni odjel za zdravstvo i socijalnu skrb pripremio je i izradio identifikacijske iskaznice za članove Povjerenstva, prema Zakonu o zaštiti prava pacijenata.


Povjerenstvo za zaštitu prava pacijenata obavlja slijedeće poslove:

  • prati primjenu propisa koji se odnose na zaštitu prava i interesa pacijenata, kao i povrede njihovih prava,
  • predlaže poduzimanje mjera za zaštitu i promicanje prava pacijenata,
  • bez odgađanja obavještava Povjerenstvo za zaštitu i promicanje prava pacijenata ministarstva nadležnog za zdravstvo o slučajevima težih povreda prava pacijenata koje mogu ugroziti život ili zdravlje pacijenata,
  • Županijskoj skupštini i ministarstvu nadležnom za zdravstvo podnosi godišnje izvješće o radu,
  • obavještava javnost o povredama prava pacijenata,
  • obavlja druge poslove za koje se ovlašćuje i zadužuje po Zakonu i drugim propisima.


U slučaju povrede prava pacijenata, odnosno pacijent kojem je povrijeđeno pravo utvrđeno ovim Zakonom ima pravo usmeno ili pismeno sukladno Zakonu o zdravstvenoj zaštiti izjaviti pritužbu ravnatelju zdravstvene ustanove, odnosno privatnom zdravstvenom radniku (članak 35. Zakon o zaštiti prava pacijenata, N.N. broj 169/04 ).
Ravnatelj ili privatni zdravstveni radnik dužan je odgovoriti u vremenskom roku od 8 dana. Ako pacijent nije zadovoljan poduzetim mjerama, ima pravo podnijeti pritužbu ovom Povjerenstvu koje je obvezno odgovoriti na pritužbu u roku od 15 dana (pismeno ili usmeno).


Prava pacijenata

Zaštita prava pacijenata provodi se na načelima humanosti i dostupnosti. Prava pacijenata su definirana u Zakonu o zaštiti prava pacijenata od članka 6. do članka 29.
Neka od prava su :

- pravo na suodlučivanje ( pacijent ima pravo na obaviještenost i pravo na prihvaćanje ili odbijanje pojedinog dijagnostičkog odnosno terapijskog postupka ),
- pravo na obaviještenost ( pacijent ima pravo na potpunu obaviještenost o svom zdravstvenom stanju, uključujući i medicinsku procjenu rezultata i ishoda određenoga dijagnostičkoga ili terapijskog postupka:

  • preporučenim pregledima i zahvatima te planiranim datumima za njihovo obavljanje,
  • mogućim prednostima i rizicima obavljanja ili neobavljanja preporučenih pregleda i zahvata,
  • svome pravu na odlučivanje o preporučenim pregledima i zahvatima,
  • mogućim zamjenama za preporučene postupke,
  • tijeku postupka prilikom pružanja zdravstvene zaštite,
  • daljnjem tijeku pružanja zdravstvene zaštite,
  • preporučenom načinu života,
  • pravima iz zdravstvenog osiguranja i postupcima za ostvarivanje tih prava.


Pacijent ima pravo dobiti obavijesti na način koji mu je razumljiv s obzirom na dob, obrazovanje i mentalne sposobnosti.

  • pravo na pristup medicinskog dokumentaciji ( pacijent ima pravo na pristup cjelokupnoj medicinskoj dokumentaciji koja se odnosi na dijagnostiku i liječenje njegove bolesti),
  • pravo na povjerljivost
  • pravo na privatnost i druga prava navedena zakonskim odredbama.


Gdje dostaviti pritužbu ?

Pritužbe pacijenata mogu se priložiti :

  • u sandučiće za pritužbe na kojima će pisati Povjerenstvo za zaštitu prava pacijenata za područje Bjelovarsko-bilogorske županije, a postavljeni su na najfrekventnijim mjestima (ulazima) Opće bolnice Bjelovar, Specijalne bolnice za medicinsku rehabilitaciju „Daruvarske toplice“ Daruvar, Domu zdravlja Bjelovarsko-bilogorske županije i njegovim ispostavama (bivši domovi zdravlja) u Grubišnom Polju, Čazmi, Garešnici, Daruvaru te Ljekarni Bjelovar,
  • mogu se prijaviti radnim danom od ponedjeljka do petka od 9 – 14 sati u UO ZA ZDRAVSTVO, SOCIJALNU ZAŠTITU I UMIROVLJENIKE Bjelovarsko-bilogorske županije, na telefon: 043/221-933, e-mail: prava.pacijenata@bbz.hr, na facebook profilu http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100004629125024,  Ili na adresu UO ZA ZDRAVSTVO, SOCIJALNU ZAŠTITU I UMIROVLJENIKE Bjelovarsko-bilogorske županije, Ulica dr. Ante Starčević 8, 43000 Bjelovar.
   Povratak na sve informacije o pravima pacijenata