Uvodna riječ
USTROJSTVO
PRORAČUN BBŽ
VODIČ ZA GRAĐANE
JAVNA RASPRAVA O STRATEŠKOJ STUDIJI UTJECAJA NA OKOLIŠ PROSTORNOG PLANA BBŽ I O PRIJEDLOGU IV. IZMJENA I DOPUNA PROSTORNOG PLANA BBŽ
PRUZMITE ZAHTJEV ZA
OSTVARIVANJE PRAVA NA NAKNADU ZA NOVOROĐENČAD
FOTO GALERIJA
FOTO GALERIJA BBŽ
KOMUNICIRAJTE
S VAŠIM ŽUPANOM
Komunicirajte sa županom
ANKETA
KORISNIKA USLUGA BBŽ
english
deutch

BBŽ Županijske vijesti

2017.
Studeni
8

USPOSTAVNA ŽELJEZNIČKOG PROMETA NA DARUVARSKOM PODRUČJU I NOVI VOZNI RED NA RELACIJI BJELOVAR - ZAGREB

Bjelovarsko-bilogorski župan Damir Bajs sa suradnicima održao je radni sastanak jučer 7. studenog, s predsjednikom Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željkom Ukićem sa suradnicima u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji, a teme sastanka bile su:

1. Uspostava ponovnog željezničkog prometa na daruvarskom području, točnije na relaciji Banova Jaruga - Daruvar
2. Puštanje u promet novoizgrađene pruge Sveti Ivan Žabno – Gradec s pripadajućim voznim redom

Radni sastanak u sjedištu županije nastavak je započetih aktivnosti vezanih uz željeznički promet naše županije, aktivnosti koje je započeo župan Bajs održavši do sad niz radnih sastanaka s Upravama HŽ Putničkog prijevoza i HŽ Infrastrukture te u konačnici i postignutog dogovora župana Bajsa i ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića.

1. USPOSTAVA ŽELJEZNIČKOG PROMETA NA DARUVARSKOM PODRUČJU

Na tragu sastanka i dogovora župana Bajsa i ministra Butkovića kreće se u realizaciju uspostave željezničkog prometa na daruvarskom području. Naime, nakon što su Hrvatske željeznice obnovile prugu u Daruvaru 2012. godine i u istu uložile 70 milijuna kuna, umjesto da po njoj voze vlakovi, istu su zatvorili za promet.

Pruga će sada ponovno zaživjeti i to početkom veljače 2018. godine. Dogovor je to postignut na sastanku župana Bajsa i direktora Ukića. Naime, uspostavom novog voznog reda krenut će i prometovanje na pruzi Banova Jaruga – Daruvar, a konkretne linije operativno će dogovoriti Povjerenstvo koje sačinjavaju predstavnici naše Županije i HŽ Putničkog prijevoza.

„Za početak bih se zahvalio ministru Olegu Butkoviću na radnom sastanku u Ministarstvu gdje je dogovoreno niz aktivnosti vezano uz željezničke pruge. Temeljem toga, imali smo sastanak s upravom HŽPP na čelu s predsjednikom Uprave Željkom Ukićem, a vezano uz puštanje željezničkog prometa u Daruvaru i pruge Sveti Ivan Žabno – Gradec. Moramo se prisjetiti da je u Daruvaru željeznički promet prestao 2013. Tada se krenulo u rekonstrukciju, uloženo je 70 milijuna kuna i vlakovi se nisu vratili u Daruvar. Nakon razgovora s ministrom, predloženo je da HŽPP napravi dogovor za ponovno vraćanje vlakova na daruvarsko područje i mi očekujemo da u veljači 2018. to ponovno zaživi. Županija će, a i vjerujem Grad Daruvar, poduprijeti ukupnost ovih aktivnosti, jer mi želimo dati ponudu putnicima koju ne bi trebali odbiti kako bi vratili vlakove na naše pruge.“, pojasnio je župan Bajs.

„Županijsko povjerenstvo inzistiralo je na tome da se rok povratak vlakova pomakne za veljaču 2018. Sve je bilo spremno da se kakva takva usluga, naglasak na kakva takva, uspostavi u prosincu, ali mi smo inzistirali da mora biti kompletna usluga i kompletna razrada svega, a ne vraćanje korak po korak. Naime, kada su vlakovi ukinuti postajala je razina usluge, vraćanje na istu tu razinu bez poboljšanja neće značiti ništa, osim izgubljenog vremena i tisuće izgubljenih putnika. 6. veljače 2018., dotada bi trebala biti implementirana nova tarifna politika na obje pruge, a trebalo bi doći do značajnih cjenovnih pomaka kada je u pitanju formiranje cijene, plus dodatna financijska akcija Županije, što bi željeznički prijevoz za građane bio prihvatljiviji. Bitno je naglasiti da će Daruvar nakon 4 godine ponovo dobiti vlakove i neće ih dobiti pro forme, već će stanovnici Daruvara, Đulovca, ali i Pakraca, dobiti kvalitetnu uslugu.“, rekao je Dalibor Petrović, zamjenik predsjednika Sindikata strojovođa Hrvatske, ujedno i član Povjerenstva

2. PUŠTANJE U PROMET PRUGE SVETI IVAN ŽABNO – GRADEC

Nakon što je župan Bajs tražio od ministra Butkovića rješenje nezavidne situacije vezane uz puštanje u promet pruge Sveti Ivan Žabno – Gradec stvari su se pomakle s mrtve točke. Naime, na prijedlog župana Bajsa, koji je podržao ministar Butković, napraviti će se privremeno prometno rješenje koje podrazumijeva priključenje novoizgrađene pruge Sveti Ivan Žabno – Gradec na kolosijek koji je u funkciji za vrijeme radova na obnovi pruge Dugo Selo – Križevci. To će omogućiti da se novoizgrađena pruga pusti u promet i samim time vlakovi će na relaciji Bjelovar – Zagreb moći direktno prometovati, jer izgradnja pruge samo je sredstvo, a cilj je povezivanje Bjelovara sa Zagrebom na 50-ak minuta vožnje vlakom.

Na jučerašnjem sastanku župana Bajsa i predsjednika Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željka Ukića krenulo se u dogovor vezan uz novi vozni red na relaciji Bjelovar – Zagreb. Zaključak je isti – linije moraju biti prilagođene potrebama putnika, a puštanjem u promet nove pruge uvesti će se i nove linije posebice u jutarnjim i poslijepodnevnim satima, točnije za vrijeme odlaska na posao ili fakultet naših građana i u vrijeme njihova povratka kući.

„Očekuje se završetak pruge u ožujku 2018. Ministar je dao nalog HŽ Infrastrukturi  da napravi spoj na kolosijek u tijeku 2018., tako da pruga bude puštena u promet, temeljem činjenice da kasni rekonstrukcija pruge Križevci – Dugo Selo. Time bi mi mogli dobiti ono što želimo, a to je biti prigradsko naselje grada Zagreba, voziti se 50 minuta i voziti se prigradskim vlakovima. Za mene osobno, kao župana i čovjeka koji je vodio gradnju pruge u početku, pruga nije cilj, pruga je samo sredstvo. Cilj je prometna povezanost sa Zagrebom. Ključno je da kada se to desi, HŽPP spreman je napraviti ukupnost promjena u voznom redu da se uspostave linije koje će omogućiti prometnu povezanost vrlo često, direktnim linijama i novim vlakovima. Zahvaljujem i HŽPP, jer ovo je nastavak aktivnosti i suradnje koja već postoji neko vrijeme nakon što smo uspjeli vratiti dio vlakova na relaciji Bjelovar – Zagreb.“, kazao je župan Bajs.

„Pripremljene će biti izmjene u tarifnoj politici, pa se više neće robovati tarifnim kilometrima ne uvažavajući konkurenciju, što će u konačnici rezultirati nižom cijenama prema Zagrebu, a možda i Osijeku, te kvalitetnim vezama. Idući vozni red u prosincu ove godine,  ostaje s identičnim brojem vlakova zbog tehničkih problema koji se javljaju slijedom remonta pruge Križevci i Dugo Selo. Zahvaljujući odluci ministra, HŽ Infrastrukturi je naređeno da spoji prugu, tako bi trenutkom spoja na prugu Križevci – Dugo Selo, tim danom putovanje bi s istim vlakom trajalo kraće, vlakovi će kretati iz Bjelovara i Zagreba kasnije, kako bi došli u isto vrijeme kao i sada, a to će se dogoditi sljedeće godine negdje u ožujku ili travnju.“, pojasnio je Petrović te rekao kako će putovanje, dok se ne završi remont pruge Križevci – Dugo Selo, trajati sat vremena, a nakon završetka remonta vlakovi do Zagreba vozit će 50 minuta.  

Nakon detaljnijih objašnjenja koje su sve promjene dogovorene, župan je zaključio. „Ovim dogovorom mi očekujemo da se željeznica na velika vrata vrati na područje naše županije, u Daruvar i da dobijemo prometnu povezanost sa Zagrebom. Mi smo jučer naznačili da ćemo kroz županijske programe poduprijeti željeznički promet i time ćemo imati stavku u proračunu. Također, želimo da naši putnici imaju ponudu koju je teško odbiti, a to znači da karte budu što jeftinije, da povratne karte traju što duže, što smo i dogovorili s HŽPP. To bi trebale biti dobre vijesti za one koji putuju vlakom, a i za one koje tek planiraju putovati vlakom.“

  Galerija fotografija - klikni na sliku za povećanje
   Povratak na sve Vijesti BBŽ-a