Uvodna riječ
USTROJSTVO
PRORAČUN BBŽ
VODIČ ZA GRAĐANE
JAVNA RASPRAVA O STRATEŠKOJ STUDIJI UTJECAJA NA OKOLIŠ PROSTORNOG PLANA BBŽ I O PRIJEDLOGU IV. IZMJENA I DOPUNA PROSTORNOG PLANA BBŽ
PRUZMITE ZAHTJEV ZA
OSTVARIVANJE PRAVA NA NAKNADU ZA NOVOROĐENČAD
FOTO GALERIJA
FOTO GALERIJA BBŽ
KOMUNICIRAJTE
S VAŠIM ŽUPANOM
Komunicirajte sa županom
ANKETA
KORISNIKA USLUGA BBŽ
english
deutch

BBŽ Županijske vijesti

2017.
Svibanj
9

ŽUPAN BAJS JEDINI HRVATSKI ŽUPAN NA KONFERENCIJI O AKTUALNOM STANJU ŽELJEZNICE U HRVATSKOJ POD NAZIVOM “ŽELJEZNICA – GENERATOR RASTA? DA ILI NE?”

Bjelovarsko-bilogorski župan Damir Bajs sudjelovao je 9. svibnja kao panelista i kao jedini hrvatski župan na Konferenciji o aktualnom stanju željeznice u Hrvatskoj i njezinom mogućem smjeru pod nazivom „Željeznica – generator rasta? Da ili ne“?.

Konferencija je održana na Fakultetu prometnih znanosti i okupila je brojne eminentne stručnjake kada govorimo o razvoju željeznice u Hrvatskoj. Tako su o aktualnom stanju željeznice i okviru u kojem se ona razvija u Europi i Hrvatskoj između ostalog govorili Ivan Miloš – predsjednik NO HŽ Infrastrukture, Ivan Kršić –član Uprave HŽ Infrastrukture, Tomislav Josip Mlinarić, prodekan FPZ-a, Damir Novotny ekonomski analitičar, Zvonimir Viduka –potpredsjednik Saveza za željeznicu i mnogi drugi.

Naša Bjelovarsko-bilogorska županija nekoliko puta je spominjana kao Županija koja je najviše napravila za razvoj željeznice i željezničkog prometa, posebice ako se to gleda u svjetlu svega ono što je Županija činila na projektu gradnje pruge Sveti Ivan Žabno - Gradec. Naime, upravo župan Bajs tada kao predsjednik Povjerenstva inicirao je gradnju pruge svjestan značaja koji ona ima za razvoj našeg kraja.

„Kad govorimo o željeznici, očito moramo lobirati, a ja sam bio jedan od njih. Ja sam 1998. postao predsjednik Povjerenstva za gradnju pruge Sveti Ivan Žabno – Gradec kojeg je formirala Županija. Razlog zašto smo mi htjeli prugu je da postanemo konkurenti u okruženju u kojem jesmo, jer moramo znati da se od Zagreba do Bjelovara vozi 1h45minuta do 2h, a nema razloga tome. Mi smo krenuli s projektiranjem pruge, Bjelovarsko-bilogorska županija je u cijelosti projektirala prugu. Ja kada sam postao predsjednik Povjerenstva rekao sam idemo vidjeti gdje smo sada, a napomenut ću da u to vrijeme nijedna pruga nije napravljena 30 godina,  a od naše pruge bila samo jedna ideja i nije bilo nijednog dokumenta. Mi smo od ničega uspjeli doći do građevne dozvole po tada važećim zakonima. Išli smo prvo na studiju utjecaja na okoliš, idejno rješenje, glavni projekt i dozvolu i to smo sve predali 2013. godine Hrvatskim željeznicama i trebalo im je 12 godina za gradnju pruge. Imali smo i nekoliko problema, često se mijenjaju Uprave i svaki put morate krenuti ispočetka. Prvi put kada sam došao u Hrvatske željeznice rekli su mi da što mi tražimo, jer smo morali dobiti punomoć Hrvatskih željeznica da možemo projektirati prugu jer samo oni mogu projektirati. U to vrijeme su se ukidale pruge, a mi idemo projektirati novu i rekli su da smo poludjeli. Ipak nakon manje od 20 godina imamo gradnju pruge. Željeznica je iznimno važna za lokalnu sredinu, mi želimo da se do Zagreba dođe za manje od 1h, da naši studenti žive u Bjelovaru, ne u Zagrebu. Mi imamo velike investicije u našu županiju i naravno naše gospodarstvo, ali nema velikih investicija bez željeznice. Ako Županija to mora projektirati i platiti nije problem, napravili smo sve da ta željeznica bude sagrađena“, rekao je župan Bajs.

Danas se nova željeznička pruga Sveti Ivan Žabno – Gradec  gradi europskim novcem i jedina je to nova pruga u Hrvatskoj koja je u izgradnji u posljednjih četrdesetak godina. Ima svrhu približiti Grad Bjelovar i Bjelovarsko-bilogorsku županiju Gradu Zagrebu te bolje povezati Bjelovarsko-bilogorsku, Koprivničko-križevačku i Zagrebačku županiju. Njome će se stanovnicima regije omogućiti brža i kvalitetnija dnevna migracija na posao i školovanje prigradskim vlakovima, a putovanje od Bjelovara do Zagreba trajat će oko jedan sat.

Gradi se jednokolosiječna, neelektrificirana željeznička pruga predviđena za prigradski željeznički promet duljine 12,2 km i vrijedna 29,3 milijuna eura. Prilikom izrade projekta definirani su gabariti pružne dionice koja se u budućnosti može elektrificirati. Pruga Gradec – Sveti Ivan Žabno projektirana je za brzinu od 120 km/h, a njena izgradnje prema planovima završit će krajem ove godine.
Izgradnja pruge Sveti Ivan Žabno-Gradec bit će jedan od daljnjih razvojnih pokretača našega kraja, a upravo razvijen željeznički promet može doprinijeti boljoj migraciji stanovništva, sprječavanju iseljavanja, rastu gospodarstva i BDP-a - u konačnici stvaranja boljih uvjeta života za naše stanovništvo.

  Galerija fotografija - klikni na sliku za povećanje
   Povratak na sve Vijesti BBŽ-a