ŽUPANIJSKI GLASNIK 10 - 2021

Stranica 177 Broj 10 ÆUPANIJSKI GLASNIK 9. POSTUPANJE S OTPADOM Članak 109. (1) U rješavanju problema zbrinjavanja otpada najhitnije je potrebno obuhvatiti cijelo područje Županije organiziranim odvozom otpada, nastaviti s uspostavom planiranog koncepta gospodarenja otpadom i uspostavom Centra za gospodarenje otpadom. (2) Uvjeti određivanja prostora građevina za postupanje s otpadom državnog i županijskog značaja utvrđeni su u poglavljima 2.1.3. i 2.2.4. ovih Odredbi. Članak 110. U PPUO/G-ima je potrebno utvrditi sve lokacije divljih odlagališta i napuštenih odlagališta, te dati smjernice za njihovu sanaciju i zatvaranje. Članak 111. Smještaj svih građevina za zbrinjavanje otpada lokalnog značaja navedenih u odredbama posebnih propisa i u Planu gospodarenja otpadom u BBŽ treba utvrditi PPUO/G-ima, u skladu sa odredbama i smjernicama ovog Plana. 10.MJERE SPRJEČAVANJA NEPOVOLJNIH UTJECAJA NA OKOLIŠ 10.1. IZVJEŠĆE O STANJU OKOLIŠA I PROGRAM ZAŠTITE OKOLIŠA Članak 112. Izvješće o stanju okoliša Bjelovarsko-bilogorske županije, uz zakonom propisani sadržaj, s većim naglaskom treba obraditi vodotoke, šume, tlo i krajolik kao osobito vrijedne resurse Županije, za koje su ovim Planom utvrđena osnovna usmjerenja u pogledu zaštite. Članak 113. Sukladno posebnim propisima i obvezama koje iz njih proizlaze potrebno je: - pri odlučivanju o lokaciji opasnih djelatnosti razmotriti; - rezultate raščlambe i ocjene rizika, uključujući ocjenu fizičkih značajki područja, - procjenu rizika po okoliš, uključujući prekogranične utjecaje, - procjenu novih opasnih djelatnosti koje bi mogle biti izvor rizika, - sigurne udaljenosti od postojećih središta naseljenosti, te uspostavljanja sigurnosnih područja oko lokacije opasnih djelatnosti, - primjedbe javnosti. - pri izradi planova intervencije u zaštiti okoliša potrebno je; - uzeti u obzir količinu i svojstva opasnih tvari, - simulirati industrijsku nesreću koja može proizići iz opasne djelatnosti, - predvidjeti količinu ispuštanja opasnih tvari u okoliš, - predvidjeti raspon i težinu nastalih posljedica za ljude i okoliš, - predvidjeti vremenski rok od početnog događaja do kulminacije industrijske nesreće, - poduzeti mjere za smanjenje vjerojatnosti proširenja štetnog djelovanja, - uzeti u obzir broj, rasprostranjenost i koncentraciju ljudi u zoni opasnosti, - procijeniti mogućnost evakuacije (pokretljivost stanovništva). Članak 114. (1) Svaka stranka koja je vlasnik ili upravlja opasnim tvarima, treba za opasne djelatnosti u stanju mirovanja ili transporta izraditi i osigurati pripremu i provedbu planova intervencija u zaštiti okoliša. (2) Na području Bjelovarsko-bilogorske županije najčešće opasne tvari i stranke koje njima rukovode su: JANAF ……………………….. Jadranski naftovod, INA……………………….….. magistralni plinovod, DISTRIBUTERI VODE…….. uporaba klora za dezinfekciju vode. MESNICE, MLJEKARE……. amonijak za rashladne uređaje i hladnjače, KAMENOLOMI……………… eksplozivi, AUTORADIONICE………….. mašinska rabljena ulja, DISTRIBUTERI PLINA…...… prirodni plin (grijanje objekata), OSTALE OPASNE TVARI…. kiseline, lužine, acetilen i kisik za varenje, ukapljeni naftni plin… Članak 115. (1) U cilju zaštite okoliša potrebno je da Županija, Gradovi i Općine izrade program zaštite okoliša za svoja područja. (2) Programom zaštite okoliša potrebno je za područje Županije detaljnije i konkretnije utvrditi uvjete, smjernice i mjere zaštite okoliša za osobito vrijedne resurse: vode (pitka voda i odvodnja), šume, tlo i krajolik, te detaljnije inventarizirati osnovne elemente okoliša, analizirati i vrednovati postojeće stanje s obzirom na klasifikaciju, kvalitetu i kvantitetu poremećaja, a u PPUO/G-u propisati mjere zaštite okoliša.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=