Stranica 120 ŽUPANIJSKI GLASNIK Broj 2 Članak 42. Predsjednik Županijske skupštine stavlja prijedlog za traženje izvješća na dnevni red prve iduće sjednice Županijske skupštine koja se održava nakon primitka prijedloga. Članak 43. Predstavnik članova Županijske skupštine koji su podnijeli prijedlog za traženje izvješća ima pravo na sjednici Županijske skupštine izložiti i obrazložiti prijedlog. Župan ima pravo na sjednici usmeno se očitovati na podneseni prijedlog. Članak 44. Raspravu o izvješću župana Županijske skupštine može završiti utvrđivanjem stajališta o pitanju koje je zahtjevom za podnošenjem izvješća pokrenuto ili donošenjem zaključka kojim se od župana traži izvršavanje općih akata Županijske skupštine. Članak 45. Članovi Županijske skupštine koji su podnijeli prijedlog za traženje izvješća župana mogu prijedlog povući najkasnije prije odlučivanja o prijedlogu. VII. AKTI ŽUPANIJSKE SKUPŠTINE 1) Odluke Članak 46. Županijska skupština donosi Statut Županije, Poslovnik Županijske skupštine, odluke i programe rada, proračun, godišnji i polugodišnji izvještaj o izvršenju proračuna, deklaracije, rezolucije, mišljenja i zaključke te daje izvorna tumačenja akata koje je donijela. Županijska skupština donosi i pojedinačne akte, zaključke i rješenja. Predsjednik Županijske skupštine dužan je akte iz stavka 1. ovog članka dostaviti predstojniku ureda državne uprave u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji zajedno s izvatkom iz zapisnika koji se odnosi na postupak donošenja općeg akta propisan Statutom i Poslovnikom u roku od 15 dana od donošenja općeg akta. Predsjednik Županijske skupštine dužan je akte iz stavka 1. ovog članka bez odgode dostaviti županu. Članak 47. Odlukom se uređuju odnosi iz samoupravnog djelokruga Županije koji imaju opći značaj za građane, pravne osobe i druge pravne subjekte te propisuju njihova prava i dužnosti, odnosno određuju pitanja od interesa za Županiju. Programom i planom rada utvrđuju se godišnji ili višegodišnji sadržaj i dinamika rada, te nositelj, izvršitelj i vrijeme izvršenja zadataka. Deklaracijom se izražava opće stajalište Županijske skupštine o pitanjima iz samoupravnog djelokruga Županije. Rezolucijom se ukazuje na stanje i probleme u određenom području iz samoupravnog djelokruga kao i mjere koje treba provesti. Mišljenjem se izražava stav Županijske skupštine o nekom pitanju iz mjerodavnosti tijela središnje državne uprave. Članak 48. Zaključkom se zauzimaju stavovi, izražavaju mišljenja, prihvaćaju izvješća i rješavaju druga pitanja iz djelokruga Županijske skupštine, za koje nije predviđeno donošenje drugog akta. Članak 49. Županijska skupština donosi i pojedinačne akte, zaključke i rješenja u slučajevima određenim zakonom i drugim propisima kada izvršava pojedinačna prava i obveze iz svog djelokruga. 2) Donošenje proračuna Članak 50. Temeljni financijski akt Bjelovarsko-bilogorske županije je proračun. Proračun donosi Županijska skupština na način i u rokovima propisanim posebnim zakonom. Župan kao jedini ovlašteni predlagatelj dužan je utvrditi prijedlog proračuna i podnijeti ga Županijskoj skupštini na donošenje u roku utvrđenom posebnim zakonom. Polugodišnji izvještaj o izvršenju proračuna i Godišnji izvještaj o izvršenju proračuna podnosi župan Županijskoj skupštini na način i u rokovima propisanima posebnim zakonom. Članak 50.a Ako Županijska skupština ne donese proračun prije početka proračunske godine, privremeno se, a najduže za prva tri mjeseca proračunske godine, na osnovi odluke o privremenom financiranju, nastavlja financiranje poslova, funkcija i programa tijela Bjelovarsko-bilogorske županije i drugih proračunskih i izvanproračunskih korisnika u skladu sa posebnim zakonom. Odluku o privremenom financiranju iz stavka 1. ovog članka donosi do 31. prosinca Županijska skupština u skladu s posebnim zakonom na prijedlog župana ili povjerenika Vlade Republike Hrvatske, te drugog ovlaštenog predlagatelja utvrđenog Poslovnikom Županijske skupštine.
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=