ŽUPANIJSKI GLASNIK 12 - 2022

Stranica 165 Broj 11 ÆUPANIJSKI GLASNIK zajednicu, civilno društvo te druge zainteresirane osobe. Zakonom se također definira i partnersko vijeće kao savjetodavno tijelo koje se osniva sa svrhom pripreme i praćenja provedbe dugoročnih i srednjoročnih strateških akata značajnih za jedinicu lokalne samouprave, odnosno u ovom smislu za Općinu Sirač. Općina Sirač imenovala je koordinatora za pripremu i praćenje provedbe Strategije razvoja pametne Općine Sirač za razdoblje do 2026. godine. Zadatak koordinatora je izrada nacrta Strategije razvoja pametne Općine Sirač koji uključuje definiranje mjera i aktivnosti, ocjenjuje prijedloge te potiče redovitu razmjenu informacija između dionika. Osim toga, provodi nadzor nad provedbom programa definiranih Strategijom. 5. Usvajanje strategije, provedba i praćenje Strategiju razvoja pametne Općine Sirač usvaja Općinsko vijeće nakon provedene javne rasprave. Nositelj izrade strateškog dokumenta Strategija razvoja pametne Općine Sirač je Općina Sirač koja je ujedno i glavno provedbeno tijelo programa unutar Strategije. U tom smislu, Jedinstveni upravni odjel Općine Sirač bit će zaduženi za operativnu provedbu Strategije. U provedbu će biti uključeni vanjski suradnici, Lokalna akcijska grupa, odgojno-obrazovne ustanove, poduzetnički inkubatori, institucije vezane za znanost i istraživanje, razvojne agencije te ostali važni dionici za provedbu Strategije. Za provedbu aktivnosti koje su od važnosti za županijsku razinu, Općina će surađivati i sa Bjelovarsko-bilogorskom županijom i tijelima u domeni njezinog samoupravnog djelokruga, a za područja u nadležnosti nacionalne razine, Općina će surađivati s tijelima Republike Hrvatske. U tom smislu svakako se ističu: Hrvatske ceste, Hrvatske šume, Pučka otvorena učilišta s područja Bjelovarsko-bilogorske županije, obrazovne ustanove i drugi važni dionici za provedbu projekata. Uz provedbu programa Strategije razvoja pametne Općine, potrebno je definirati i proces praćenja, odnosno prikupljanja, analize te usporedbe pokazatelja kojima se prati provedba programa Strategije. Zakonom o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske (NN 123/17) pokazatelj je definiran kao kvantitativni i kvalitativni mjerljivi podatak koji omogućuje praćenje, izvješćivanje i vrednovanje uspješnosti u postizanju utvrđenog posebnog cilja, odnosno mjere, projekta i aktivnosti. Tijelo zaduženo za izradu Strategije izvješćuje putem lokalnog koordinatora o provedbi Strategije. Lokalni koordinator je pravna ili fizička osoba koju je odredio Općinski načelnik ili gradonačelnik kao predstavnik jedinice lokalne samouprave za obavljanje i koordinaciju poslova strateškog planiranja na razini jedinice lokalne samouprave. Njegova obveza je podnošenje izvješća o provedbi Strategije, jednom godišnje, Koordinacijskom tijelu putem regionalnog koordinatora. Tijekom provedbe Strategije se prati: • Stupanj ostvarenosti utvrđenih ciljeva, prioriteta i mjera • Ostvarene učinke na razvoj, učinkovitost i uspješnost u korištenju financijskih sredstava • Sudjelovanje i doprinos partnerstva • Učinkovitost rukovođenja i organizacije provedbe • Vidljivost Strategije razvoja u javnosti. Strateški dokumenti politike lokalnog razvoja podliježu postupku vrednovanja tijekom izrade, provedbe te nakon provedbe. • Prethodno vrednovanje provodi se tijekom svih faza izrade Strategije razvoja, a završava prije njenog usvajanja. Cilj mu je poboljšati kvalitetu postupka izrade Strategije. Sažetak prethodnog vrednovanja treba biti uključen u Strategiju, gdje je potrebno objasniti kako su doprinosi i primjedbe izvršitelja vrednovanja uključeni u Strategiju. • Vrednovanje tijekom provedbe provodi kroz cijelu fazu provedbe. Cilj takvog vrednovanja pomaganje je donositeljima odluka da tijekom provedbe otkriju što funkcionira ili ne funkcionira u strateškim dokumentima. Vrednovanje nakon provedbe provodi se po završetku provedbe strateškog dokumenta te se ocjenjuje djelotvornost i učinkovitost takvog dokumenta. Literatura 1. Državni zavod za statistiku. Popis stanovništva 2011. Posjećeno na mrežnoj stranici Državnog zavoda za statistiku: https://podaci.dzs.hr/hr/ 2. Državni zavod za statistiku. Popis stanovništva 2021. Posjećeno na mrežnoj stranici Državnog zavoda za statistiku: https://podaci.dzs.hr/hr/ 3. Info.BIZ. Fina. Posjećeno na mrežnoj stranici: https://infobiz.fina.hr/Login?ReturnUrl=%2Fdashboard%2Fentrepreneurs%2Fstatistics%2F89fe5efb90fa-4856-ab32-1de6b2966791 4. Proračun Općine Sirač, Dostupno na stranicama Općine: http://www.sirac.hr/posts/post/364/opcinskiproracun 5. Prostorni plan Općine Sirač. Dostupno na stranicama Općine: http://www.sirac.hr/posts/post/318/ prostorni-plan 6. Provedbeni program Općine Sirač za razdoblje 2021. – 2025., Dostupno na stranicama Općine: http:// www.sirac.hr/posts/post/649/provedbeni-programopcine-sirac-2021-2025 7. Razvojna strategija Općine. Dostupno na stranicama Općine: http://www.sirac.hr/posts/post/378/razvojnastrategija-opcine

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=