ŽUPANIJSKI GLASNIK 11 - 2023

Stranica 154 ÆUPANIJSKI GLASNIK Broj 11 Iz navedenih podataka može se zaključiti da je emisija scenarija s mjerama sektora zgradarstva smanjena za 74,40% u odnosu na referentnu 2015. g. Nadalje, emisija u sklopu sektora prometa smanjena je za 46,07%, dok je emisija sektora javne rasvjete smanjena za 79,65% u odnosu na emisiju referentne 2015. g. Ukupno smanjenje inventara u odnosu na referentnu godinu iznosi 55,73%. Ukupan potencijal smanjenja emisija u 2030. g. za Općinu Sirač iznosi 3.121,37 tCO2. Sektor s najvećim potencijalom smanjenja emisija koji iznosi 1.716,75 tCO2 (55,00%) je sektor prometa. Potencijal smanjenja emisije sektora zgradarstva iznosi 1.291,92 tCO2, odnosno 41,39%. Sektor javne rasvjete ima manji udio u odnosu na ukupni potencijal (1,01% s potencijalom smanjenja emisija od 31,62 tCO2), dok će sustavna provedba edukacija te informativnih i promotivnih aktivnosti rezultirati sa potencijalom smanjenja emisije u iznosu od 81,08 tCO2 (2,60%). Slika u nastavku prikazuje ukupne emisije CO2 u 2030. g. za scenarij bez mjera i scenarij s mjerama. Slika 43. Projekcije emisija CO2 svih sektora prema scenarijima Zaključno, emisija CO2 za scenarij bez mjera u 2030. g. iznosit će 5.208,90 tCO2, što je za 6,32% više od emisija u 2015. godini. S druge strane, u sklopu scenarija s primijenjenim mjerama za smanjenje emisija, ukupne emisije CO2 u 2030. g. iznose 2.168,61 tCO2, što je za 55,73% manje u odnosu na stanje u 2015. g. Nadalje, iako mjere prilagodbe učincima klimatskih promjena nisu kvantificirane u smislu energetskih ušteda i smanjenja emisija stakleničkih plinova, iste također u određenom opsegu doprinose navedenom. Temeljem toga može se zaključiti da je, vezano uz povećanje energetske učinkovitosti, potencijal stvarne uštede energije i smanjenja emisija stakleničkih plinova zapravo mnogo veći od proračunatog. 14. Raspoloživi izvori financiranja provedbe Ovo poglavlje definira potencijalne raspoložive izvore financiranja provedbe Akcijskog plana za energetski i klimatski održiv razvoj počevši od primarne razine financiranja putem proračunskih sredstava jedinica lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave, sve do detaljne razrade ostalih mogućih načina financiranja poput energetskih zadruga. U tome smislu Akcijski plan moguće je financirati proračunskim sredstvima: 1) Općine Sirač; 2) Bjelovarsko-bilogorske županije; 3) poduzeća kojima je Općina Sirač osnivač, vlasnik ili suvlasnik; 4) udruga civilnog društva. Akcijski plan moguće je financirati i financijskim sredstvima na nacionalnoj razini.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=