Stranica 87 Broj 11 ÆUPANIJSKI GLASNIK nih uz energetsku učinkovitost i korištenje OIE na području Općine Sirač, osiguravanja sigurne energetske opskrbe Općine, pa sve do povećanja kvalitete života lokalnog stanovništva. 2.3.2. Ciljevi Općine Sirač u pogledu energetske i klimatske politike Potpisivanjem Sporazuma gradonačelnika potpisnici istoga obvezuju se na usvajanje integriranog pristupa ublažavanju i prilagodbi klimatskim promjenama. Ciljevi Općine Sirač u pogledu energetske i klimatske politike fokusiraju se na uštedu energije i smanjenje emisija CO2. Ciljevi tako uključuju: - smanjenje emisija CO2 za minimalno 55% do 2030. godine u usporedbi s inventarom emisija referentne 2015. g.; - povećanje otpornosti prema klimatskim promjenama kroz primjenu principa prilagodbe klimatskim promjenama; - rješavanje problema energetskog siromaštva s ciljem osiguravanja pravedne energetske tranzicije. Izrađeni Referentni inventar emisija stakleničkih plinova iznosi 4.899,07 tCO2 te je temeljem istoga postavljen indikativni cilj smanjenja emisije CO2 od 55% do 2030. g. u odnosu na referentnu 2015. g. Provedba mjera zadanih SECAP-om, kao i ostala nastojanja Općine Sirač u pogledu energije i klime imaju za cilj ostvarivanje zadanih ciljeva Sporazuma gradonačelnika kako bi se na taj način doprinijelo ostvarivanju zajedničke vizije za 2050. g. 3. Metodologija Sporazum gradonačelnika za klimu i energiju definira skup smjernica u skladu s kojima je izrađen i ovaj Akcijski plan energetski održivog razvitka i klimatskih promjena za Općinu Sirač. Plan je također izrađen u skladu sa preporučenom strukturom Akcijskog plana za održivu energiju i borbu protiv klimatskih promjena, a koja je definirana unutar priručnika za izradu Plana pod nazivom "Guidebook - How to develop a Sustainable Energy and Climate Action Plan (SECAP) - Part 1 - The SECAP process, step-by-step towards low carbon and climate resilient cities by 2030" izrađenog od strane Zajedničkog istraživačkog centra (JRC), interne znanstvene službe Europske komisije. Osim navedenog Priručnika, Europska komisija je pripremila i Preporuke za izvještavanje Sporazuma gradonačelnika za klimu i energiju te alate dostupne na platformi Urban-Adaptation Support Tool (Urban-AST), a kako bi olakšala pripremu i provedbu SECAP-a te uspoređivanje ostvarenih rezultata među europskim gradovima. Ovaj Akcijski plan usklađen je i sa uputama i alatima unutar navedenih dokumenata. Obvezni sadržaj SECAP-a uključuje sljedeće : - Referentni inventar emisija za praćenje aktivnosti ublažavanja učinaka klimatskih promjena - Baseline Emission Inventory (BEI); - Mjere ublažavanja učinaka klimatskih promjena (eng. Mitigation); - Analizu rizika i procjene ranjivosti pojedinih sektora na utjecaje klimatskih promjena; - Mjere prilagodbe klimatskim promjenama (eng. Adaptation). 3.1. Pripremne radnje za pokretanje procesa izrade Akcijskog plana U sklopu faze pripreme Akcijskog plana za područje Općine, primarni zadatak je iskaz političke volje za pokretanje i provedbu istoga, stoga je od velike važnosti osiguravanje potpore načelnika i Općinskog vijeća Općine Sirač, a kako bi se omogućila uspješna realizacija cjelokupnog procesa. Osim pozitivnog stava i interesa općinske uprave za održivim energetskim razvojem Općine, potrebni koraci koje Općina treba poduzeti uključuju osiguravanje potrebnih ljudskih potencijala i financijskih sredstava. Ono što općinska uprava treba poduzeti prilikom realizacije SECAP-a obuhvaća sljedeće radnje: - pružiti mogućnost participacije dionika i građana tijekom cjelokupnog procesa, od same izrade do praćenja provedbe Plana;
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=