ŽUPANIJSKI GLASNIK 11 - 2023

Stranica 88 ÆUPANIJSKI GLASNIK Broj 11 - s ciljem efikasne provedbe mjera povezanih sa energetskom učinkovitosti te prilagodbe efektima klimatskih promjena, a koje su identificirane kroz Plan, osigurati potrebne stručne ljudske resurse; - za provedbu mjera unutar Plana za koje je Općina identificirana kao nositelj, osigurati potrebna financijska sredstva; - s predviđenim nositeljima i ostalim uključenim dionicima kvalitetno i kontinuirano surađivati na provođenju onih mjera koje nisu u nadležnosti Općine; - kontinuirano i kvalitetno pratiti i izvještavati o dinamici provedbe plana do 2030. g. te lokalno stanovništvo također informirati o istome; - implementirati ciljeve i mjere Akcijskog plana u ostale važne strateške dokumente. Za organizaciju i provedbu aktivnosti vezanih uz SECAP odgovoran je Jedinstveni upravni odjel Općine Sirač. Za svaku od mjera navedenih u Planu određeni su nositelji aktivnosti i ključni dionici na području Općine, a koji ulaze u opseg pojedine mjere kroz svoju djelatnost. U fazi pripreme SECAP-a planirano je uključivanje što većeg broja dionika, odnosno formiranje prvog pozitivnog iskoraka u promjeni stavova i ponašanja te promjene svijesti građana vezano uz potencijale energetski održivog razvitka i efekte klimatskih promjena. Prilikom izrade i provedbe Plana kao dionici su uključeni svi oni koji imaju određene interese povezane s Planom, koji provode aktivnosti koje posljedično utječu na ovaj Plan, čije su stručne informacije neophodne za kvalitetno kreiranje i provođenje Plana. Stoga je prvi korak u sklopu pripremnih radnji za pokretanje procesa izrade SECAP-a bio utvrđivanje dionika, zatim definiranje njihovih uloga i obveza prilikom izrade, implementacije i praćenja Plana. 3.2. Izrada akcijskog plana energetski održivog razvitka i prilagodbe klimatskim promjenama Općine Sirač Sadržaj SECAP-a Općine Sirač prema propisanoj metodologiji obuhvaća: - referentni inventar emisija CO2; - kontrolni inventar emisija CO2; - usporedbu referentnog i kontrolnog inventara; - mjere za ublažavanje učinaka klimatskih promjena; - analizu ranjivosti i rizika na učinke klimatskih promjena; - mjere prilagodbe učincima klimatskih promjena; - mjere suzbijanja energetskog siromaštva; - procjenu smanjenja emisije CO2 u 2030. g. Definiranje cilja smanjenja emisija CO2 na razini Općine Sirač do 2030. g. predstavlja primarni element SECAP-a, pri čemu je nužno definirati ciljeve smanjenja emisija CO2 po određenim sektorima i podsektorima energetske potrošnje na području Općine. Kako bi se postavili realni ciljevi uštede energije i smanjenja CO2 do 2030. g., potrebno je prikupiti kvalitetne podatke o postojećoj energetskoj situaciji i potrošnji energije za referentnu godinu (2015. g.), a pritom je među prvim zadacima klasifikacija sektora energetske potrošnje na području Općine. Prema preporukama Europske komisije, sektori energetske potrošnje Općine Sirač podijeljeni su na: 1) Zgradarstvo; 2) Promet; 3) Javnu rasvjetu. Sektor zgradarstva je podijeljen na: 1) Zgrade stambene i javne namjene te poduzeća u vlasništvu Općine Sirač; 2) Zgrade komercijalnih i uslužnih djelatnosti koje nisu u vlasništvu Općine Sirač; 3) Stambene zgrade (bez stambenih zgrada u vlasništvu Općine Sirač). Sektor prometa uključuje: 1) Vozni park u vlasništvu Općine Sirač i općinskih tvrtki; 2) Osobna i komercijalna vozila. Sektor javne rasvjete podrazumijeva električnu mrežu javne rasvjete na području Općine. Podaci o energetskoj potrošnji prikupljeni su iz više izvora podataka i institucija: - Općinska uprava Općine Sirač; - HEP – ODS, distribucijsko područje: Križ; - Informacijski sustav za gospodarenje energijom (ISGE); - Državni zavod za statistiku (DZS);

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=