ŽUPANIJSKI GLASNIK 11 - 2023

Stranica 90 ÆUPANIJSKI GLASNIK Broj 11 Kako bi se ostvarili najbolji rezultati provedbe Akcijskog plana, nužne su redovite revizije temeljene na analizi ostvarenih rezultata te predlaganje novih mjera i prioritetnih aktivnosti baziranih na konkretnim rezultatima i podacima iz Registra emisija. S ciljem osiguravanja uspješnog praćenja ostvarenih ušteda u različitim sektorima i podsektorima te realizacije postavljenih ciljeva smanjenja emisija CO2, potrebno je izraditi novi Registar emisija CO2 za Općinu Sirač. U svrhu postizanja kvalitetnih rezultata kompletnog procesa vezanog uz SECAP, preporuka Europske komisije je izrada novog Registra emisija CO2 svake dvije godine korištenjem identične metodologije prema kojoj je izrađen Referentni registar emisija CO2. Za kontrolnu godinu odabrana je 2021. g. za koju su prikupljeni potrebni podaci kako bi se utvrdio ostvareni napredak u odnosu na baznu 2015. g. 3.3.2. Potencijalni rizici provedbe Akcijskog plana Tijekom procesa provedbe Plana, neophodna je kontrola i minimaliziranje potencijalnih rizika, odnosno, prvotno je potrebno navedene rizike identificirati. Identificirani rizici vezani uz provedbu SECAP-a uglavnom su vezani za limitiranost financijskih sredstava, nedostatnu tehničku stručnost te velike troškove ili neadekvatnu razvijenost dostupnih tehnologija. Uz navedene situacije koje su označene kao visokorizične, prisutne su i situacije koje su ocjenjene kao srednje rizične, kao što su izostanak potpore bitnih dionika te izostanak političke potpore na drugim administrativnim razinama. Ostali rizici ocijenjeni su kao nisko rizični. Tablica 1. Identificirani rizici sukladno Obrascu za izvještavanje Sporazuma gradonačelnika 3.3.3. Izvještavanje Sukladno odredbama Sporazuma gradonačelnika, Općina Sirač izabrala je opciju praćenja postignutih ušteda i napretka u smanjenju emisija CO2 te izradu Izvješća o statusu aktivnosti svake dvije godine (prijava obrasca koji ne uključuje inventar emisija) te Ukupnog izvješća svake četiri godine uključivo sa statusom aktivnosti i barem jednim Kontrolnim inventarom emisija (MEI obrazac). 4. Referentni inventar emisija CO2 – Baseline emission inventory (BEI) Ovim poglavljem definira se referentna godina, odnosno referentni inventar emisija CO2. Referentni inventar emisija CO2 prikazuje emisije CO2 u odabranoj, odnosno referentnoj godini za odabrano područje jedinice lokalne samouprave. Navedena godina služi kao polazišna točka za određivanje ciljeva, odnosno prioriteta za navedeno područje te postavlja temelje za određivanje mjera kojima se planira smanjiti razina emisije CO2 u atmosferi. Referentni inventar mjera ključan je instrument koji služi kako bi se odredila uspješnost definiranih aktivnosti usmjerenih ka realiziranju veće energetske učinkovitosti koja utječe na smanjenje emisije CO2, odnosno smanjenje ekološkog otiska same jedinice lokalne samouprave. Kao referentna godina odabrana je 2015. g. upravo zbog dostupnosti podataka o potrošnji energije potrebnih za proračun emisija CO2, a u skladu s principima metodologije propisane od strane Europske komisije. Inventar obuhvaća tri sektora potrošnje energije na koje jedinica lokalne samouprave može najviše utjecati, a to su zgra-

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=