ŽUPANIJSKI GLASNIK 12 - 2023

Stranica 119 Broj 12 ŽUPANIJSKI GLASNIK Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika), 3. ustanove i neprofitne organizacije kojima je Županija osnivač, a koje nisu uvrštene u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika, 4. trgovačka društva i druge pravne osobe u kojima je Županija većinski vlasnik ili ima odlučujući utjecaj na upravljanje, 5. ostali korisnici Proračuna su pravne osobe (jedinice lokalne samouprave, ustanove i udruge građana) i fizičke osobe kojima se osiguravaju proračunska sredstva za realizaciju pojedinog projekta. Korisnici Proračuna iz stavka 1. točke 1., 2., 3. i 4. ovog članka obvezatno primjenjuju odredbe Zakona o proračunu i ove Odluke koje se odnose na izradu financijskih planova, upravljanje novčanim sredstvima, zaduživanje i davanje jamstva, izvještavanje, te nadzor nad poslovanjem i korištenjem proračunskih sredstava, a proračunski i izvanproračunski korisnici dodatno i zakonske odredbe o proračunskom računovodstvu. II. SADRŽAJ PRORAČUNA Članak 3. Proračun se sastoji od Općeg, Posebnog dijela te obrazloženja proračuna. Opći dio Proračuna sastoji se od sažetka Računa prihoda i rashoda i sažetka Računa financiranja, Računa prihoda i rashoda, Računa financiranja te raspoloživih (prenesenih) sredstava iz prethodnih godina. Sažetak računa prihoda i rashoda sadrži prihode poslovanja i prihode od prodaje nefinancijske imovine te ukupne rashode poslovanja i rashode za nabavu nefinancijske imovine a sažetak Računa financiranja primitke od financijske imovine i zaduživanja te izdatke za financijsku imovinu i otplatu zajmova. Račun prihoda i rashoda sastoji se od prihoda i rashoda iskazanih prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji te rashoda iskazanih prema funkcijskoj klasifikaciji. Opći dio proračuna sadrži i preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima ako ukupni prihodi i primici nisu jednaki ukupnim rashodima i izdacima. Višegodišnji plana uravnoteženja izrađuje se za razdoblje za koje se proračun odnosi u slučaju kada se preneseni manjak ne može podmiriti do kraja proračunske godine odnosno kada se preneseni višak ne može u cijelosti iskoristiti u jednoj proračunskoj godini. Posebni dio Proračuna sadrži rashode i izdatke Županije i proračunskih korisnika iskazanih po organizacijskoj klasifikaciji, izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji na razini skupine, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata. Obrazloženje proračuna sastoji se od obrazloženja Općeg i Posebnog dijela proračuna. Obrazloženje općeg dijela proračuna sadrži obrazloženje prihoda i rashoda, primitaka i izdataka i obrazloženje prenesenog manjka odnosno viška proračuna. III. PLANIRANJE I IZVRŠAVANJE PRORAČUNA Članak 4. Za planiranje i izvršavanje Proračuna u cjelini, odgovoran je Župan. Naredbodavatelj za izvršenje Proračuna u cjelini je župan ili osoba na koju prenese ovlasti. Rukovoditelj proračunskog korisnika odgovoran je za planiranje i izvršavanje svog dijela Proračuna. Rukovoditelj proračunskog korisnika odgovoran je za zakonito, svrhovito i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Odgovornost za izvršavanje Proračuna znači odgovornost za preuzimanje i potvrđivanje obveza, izdavanje naloga za plaćanje na teret proračunskih sredstava, te utvrđivanje prava naplate i izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih sredstava. Nadležni upravni odjeli u okviru dodijeljenih sredstava Proračuna nadziru financijsko, materijalno i računovodstveno poslovanje proračunskih korisnika sukladno njihovim predloženim programima, kao i Zakonu o fiskalnoj odgovornosti. Krajnji korisnici proračunskih sredstava su obvezni dostaviti sve potrebne podatke i izvješća na zahtjev Županije. Proračunski korisnici odgovorni su za potpunu i pravodobnu naplatu prihoda i primitaka iz svoje nadležnosti odnosno njihovo evidentiranje u Riznici te za izvršavanje svih rashoda i izdataka u skladu s namjenama. Plaćanje rashoda i izdataka mora se temeljiti na vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje plaćanje obveze. Pročelnik upravnog tijela, odnosno osoba na koju je to pravo prenijeto, mora prije isplate provjeriti i potpisom potvrditi pravni temelj i visinu obveze koja proizlazi iz knjigovodstvene isprave te navesti rashodovnu stavku Proračuna koju navedena isprava tereti. Ako se u tijeku izvršavanja Proračuna utvrdi da su sredstva Proračuna nepravilno korištena, korisnik sredstava je dužan vratiti primljena sredstva uvećana za kamate po stopi koju poslovna banka Županije primjenjuje na depozite po viđenju. Članak 5. Sredstva za financiranje javnih rashoda Županije u 2024. godini raspoređena su prema organizacijskoj klasifikaciji (razdjeli), pri čemu Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze na teret tekuće godine samo za namjene i do visine utvrđene financijskim planom ako su za to ispunjeni svi zakonom i drugim propisima utvrđeni uvjeti. Proračunski korisnici mogu preuzeti obveze po ugovorima koji zahtijevaju plaćanje u sljedećim godinama, neovisno o izvoru financiranja, samo uz suglasnost

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=