ŽUPANIJSKI GLASNIK 4 - 2024

Broj 4 - GODINA MMXXIIV. Bjelovar, 03. svibnja 2024. ISSN 1331-3819 AKTI ŽUPANA 71. BJELOVARSKO-BILOGORSKA ŽUPANIJA, koju zastupa župan Marko Marušić, dipl. oec. (u daljnjem tekstu Poslodavac) i SINDIKAT DRŽAVNIH I LOKALNIH SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA REPUBLIKE HRVATSKE, kojeg zastupa predsjednica Iva Šušković, mag. oec. (u daljnjem tekstu Sindikat) zaključili su dana 8. travnja 2024. godine KOLEKTIVNI UGOVOR ZA SLUŽBENIKE I NAMJEŠTENIKE U UPRAVNIM TIJELIMA BJELOVARSKO-BILOGORSKE ŽUPANIJE 1. TEMELJNE ODREDBE Članak 1. Ovaj Kolektivni ugovor za službenike i namještenike u upravnim tijelima Bjelovarsko-bilogorske županije (u daljnjem tekstu: Ugovor) sklapaju Bjelovarsko-bilogorska županija (u daljnjem tekstu: Poslodavac) i Sindikat državnih i lokalnih službenika i namještenika Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Sindikat). Ovim Ugovorom utvrđuju se prava i obveze iz službe odnosno rada i po osnovi službe odnosno rada službenika i namještenika zaposlenih u upravnim tijelima Bjelovarsko-bilogorske županije (u daljnjem tekstu: službenici i namještenici). Članak 2. Odredbe ovog Ugovora primjenjuju se neposredno, osim ako pojedina pitanja za službenike i namještenike nisu povoljnije uređena drugim propisima ili općim aktom, u kojem slučaju primjenjuju se odredbe tog propisa ili drugog akta. Članak 3. Ako zbog promjena okolnosti koje nisu postojale niti bile poznate u trenutku sklapanja ovog Ugovora, jedna od strana ne bi mogla neke od odredbi Ugovora izvršavati, ili bi joj to bilo izuzetno otežano, obvezuje se da će drugoj strani predložiti izmjenu ili dopunu Ugovora. Članak 4. Riječi i pojmovi koji imaju rodno značenje korišteni u ovom Ugovoru odnose se jednako na muški i ženski rod, bez obzira u kojem su rodu navedeni. 2. RADNO VRIJEME, ODMORI I DOPUSTI 2.1. RADNO VRIJEME Članak 5. Puno radno vrijeme službenika i namještenika u upravnim tijelima iznosi 40 sati tjedno. Tjedno radno vrijeme raspoređuje se u pravilu na 5 radnih dana, 8 sati dnevno, od ponedjeljka do petka. Dnevno radno vrijeme ne može biti kraće od 8 niti duže od 12 sati, osim u slučaju hitnog prekovremenog rada.

Stranica 2 ŽUPANIJSKI GLASNIK Broj 4 Službenik i namještenik mora biti obavješten o rasporedu ili promjeni rasporeda radnog vremena najmanje tjedan dana unaprijed, s točno naznačenimsatom početka rada, osim u slučajevima hitnog prekovremenog rada i drugim sličnim slučajevima prijeke potrebe. Početak i završetak dnevnog radnog vremena određuje Poslodavac Odlukom o rasporedu radnog vremena i uredovnim danima upravnih tijela Bjelovarsko-bilogorske županije uz prethodno savjetovanje sa Sindikatom. Službenik i namještenik je dužan poštivati propisano radno vrijeme i koristiti ga za obavljanje poslova radnog mjesta, odnosno dodijeljenih dužnosti te mora biti prisutan na radnom mjestu u skladu s uvjetima službe. 2.2. ODMORI Članak 6. Službenik i namještenik koji radi puno radno vrijeme ima svakog radnog dana pravo na odmor (stanku) od 30 minuta, a koristi ga na način propisan Odlukom o rasporedu radnog vremena i uredovnim danima upravnih tijela Bjelovarsko-bilogorske županije. Vrijeme odmora iz stavka 1. ovog članka ubraja se u radno vrijeme i ne može se odrediti u prva tri sata nakon početka radnog vremena niti u zadnja dva sata prije završetka radnog vremena. Između dva uzastopna radna dana službenik i namještenik ima pravo na dnevni odmor od najmanje 12 sati neprekidno. Službenica i namještenica koja doji dijete, a radi u punom radnom vremenu, uz prethodno predočenje rješenja Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, ima pravo do godine dana djetetova života koristiti stanku za dojenje djeteta u trajanju od 2 sata dnevno, a koje može koristiti jednokratno ili dva puta dnevno po sat vremena. Članak 7. Službenik i namještenik ima pravo na tjedni odmor u trajanju od 48 sati neprekidno. Dani tjednog odmora su subota i nedjelja. Ako je prijeko potrebno da službenik i namještenik radi na dan (dane) tjednog odmora, osigurava mu se korištenje zamjenskog tjednog odmora odmah po okončanju razdoblja koje je proveo na radu ili tijekom slijedećeg tjedna, a zbog kojeg tjedni odmor nije koristio ili ga je koristio u kraćem trajanju. Pravo na zamjenski tjedni odmor određuje se u vremenu utvrđenom stavkom 1. ovog članka, a iznimno najviše 72 sata zbog rada više od osam sati na dane tjednog odmora. Ako službenik ili namještenik radi potrebe posla ne može koristiti zamjenski tjedni odmor na način iz stavka 3. ovog članka, može ga koristiti naknadno po okončanju razdoblja u kojem nije mogao koristiti zamjenski tjedni odmor i to najkasnije kroz iduća dva tjedna, prema odluci župana ili pročelnika. Rad iz stavka 3. ovog članka mora biti pisano naređen ili odobren od strane pročelnika odnosno župana. 2.3. GODIŠNJI ODMORI Članak 8. Službenik i namještenik ima za svaku kalendarsku godinu pravo na plaćeni godišnji odmor u trajanju od najmanje 20 do najviše 30 radnih dana. Članak 9. Za vrijeme korištenja godišnjeg odmora službeniku i namješteniku se isplaćuje naknada plaće u visini kao da je radio u redovnom radnom vremenu. Članak 10. Ništavan je sporazum o odricanju od prava na godišnji odmor ili o isplati naknade umjesto korištenja godišnjeg odmora. Članak 11. Pri utvrđivanju trajanja godišnjeg odmora ne uračunavaju se subote, nedjelje, neradni dani i blagdani. Razdoblje privremene nesposobnosti za rad, koje je utvrdio ovlašteni liječnik i dani plaćenog dopusta ne uračunavaju se u trajanje godišnjeg odmora. Članak 12. Službenik ili namještenik koji se prvi put zaposlio ili ima prekid službe, odnosno rada između dva radna odnosa duži od 8 dana, stječe pravo na godišnji odmor određen na način iz članka 14. ovog Ugovora nakon šest (6) mjeseci neprekidnog rada kod Poslodavca. Prekid rada zbog privremene nesposobnosti za rad, vojne vježbe ili drugog zakonom određenog opravdanog razloga ne ubraja se u rok iz stavka 1. ovog članka. Članak 13. Službenik i namještenik ima pravo na jednu dvanaestinu godišnjeg odmora za svaki navršeni mjesec dana rada u slučajevima: - ako u kalendarskoj godini u kojoj je primljen u službu nije stekao pravo na puni godišnji odmor, jer nije proteklo šest mjeseci neprekidnog rada, - ako mu služba prestaje u tekućoj kalendarskoj godini. Iznimno od stavka1. ovog članka, službenik i namještenik koji odlazi u mirovinu ima pravo na puni godišnji odmor. Kada službeniku i namješteniku služba prestaje točno u polovici mjeseca koji ima parni broj dana, pravo na

Stranica 3 Broj 4 ŽUPANIJSKI GLASNIK jednu dvanaestinu godišnjeg odmora za taj mjesec ostvaruje kod poslodavca kod kojeg mu prestaje služba. Poslodavac koji je službeniku i namješteniku iz stavka 1. podstavka 2. ovog članka, prije prestanka službe omogućio korištenje godišnjeg odmora u trajanju dužem od onog koji bi mu pripadao, nema pravo od službenika i namještenika tražiti vraćanje naknade plaće isplaćene za korištenje godišnjeg odmora. Članak 14. Godišnji odmor u najmanjem trajanju od 20 radnih dana uvećava se prema pojedinačno određenim mjerilima: 1. s obzirom na dužinu radnog staža: - od 0 do 5 godina radnog staža 1 radni dan - od 5 do 10 godina radnog staža 2 radna dana - od 10 do 15 godina radnog staža 3 radna dana - od 15 do 20 godina radnog staža 4 radna dana - od 20 do 25 godina radnog staža 5 radnih dana - od 25 do 30 godina radnog staža 6 radnih dana - od 30 do 35 godina radnog staža 7 radnih dana - preko 35 godina radnog staža 8 radnih dana 2. s obzirom na složenost poslova i stupanj stručne spreme - službeniku magistru struke/stručnom specijalistu 4 radna dana - službeniku sveučilišnom/stručnom pristupniku/prvostupniku 3 radna dana - službeniku/namješteniku srednje stručne spreme 2 radna dana - niža stručna sprema (NSS) 1 radni dan 3. s obzirom na posebne socijalne uvjete - roditelju, posvojitelju ili skrbniku za svako malodobno dijete do navršene 18 godine 1 radni dan - roditelju, posvojitelju ili skrbniku djeteta s teškoćama u razvoju, bez o bzira na dob i bez obzira na ostalu djecu 3 radna dana - samohranom roditelju, posvojitelju ili skrbniku (koji nije u braku i ne ž ivi u izvanbračnoj zajednici, a sam skrbi za svoju djecu) za svako malodobno dijete 2 radna dana - osobi s tjelesnim oštećenjima najmanje 50% 2 radna dana 4. s obzirom na ostvarene rezultate rada: - službeniku i namješteniku ocijenjenom: - "odličan" 2 radna dana - "vrlo dobar" 1 radni dan 5. s obzirom na uvjete rada: - rad u smjenama 1 radni dan Dužina radnog staža iz stavka 1. točke 1. ovog članka određuje se tako da se uzima staž koji je službenik i namještenik ostvario do 1. siječnja godine za koju se donosi Plan korištenja godišnjeg odmora. Ukupno trajanje godišnjeg odmora određuje se na način da se trajanje godišnjeg odmora od najmanje 20 radnih dana, uvećava za zbroj svih dodatnih dana utvrđenih točkama 1. do 5. stavka 1. ovog članka, tako da ukupni broj dana godišnjeg odmora u jednoj godini ne može biti veći od 30 radnih dana, osim u slučaju iz stavka 4. ovoga članka. Slijepi ili slabovidni službenik i namještenik te darivatelj organa ima pravo na najmanje 30 radnih dana godišnjeg odmora, s time da ukupni broj dana godišnjeg odmora u jednoj godini ne može biti veći od 35 radnih dana. Članak 15. Vrijeme korištenja godišnjeg odmora utvrđuje se planom korištenja godišnjeg odmora. Plan korištenja godišnjeg odmora donosi pročelnik za službenike i namještenike upravnog tijela, a Župan za pročelnike, vodeći računa o organizaciji posla i o pisanoj želji svakog pojedinog službenika i namještenika. Plan korištenja godišnjeg odmora iz stavka 2. ovog članka donosi se na početku kalendarske godine, a najkasnije do 30. svibnja tekuće godine. Članak 16. Plan korištenja godišnjeg odmora sadrži : - naziv upravnog tijela - ime i prezime službenika i namještenika, - naziv radnog mjesta, - broj dana godišnjeg odmora uvrđen za svako mjerilo iz članka 14. ovog Ugovora, - ukupno trajanje godišnjeg odmora, - raspored korištenja godišnjeg odmora (u cijelosti ili dijelovima). Članak 17. Na osnovi plana korištenja godišnjeg odmora Župan za svakog pročelnika, odnosno pročelnik upravnog tijela za svakog službenika i namještenika donosi posebno rješenje kojim se utvrđuje trajanje godišnjeg odmora prema mjerilima iz članka 14. ovog Ugovora, ukupno trajanje godišnjeg odmora i vrijeme korištenja godišnjeg odmora. Rješenje iz stavka 1. ovog članka donosi se najkasnije 15 dana prije početka korištenja godišnjeg odmora. Ako tijekom godine dođe do promjena u rasporedu korištenja godišnjeg odmora, a nakon donošenja Plana korištenja godišnjeg odmora, o izmjeni rješenjem odlučuje Župan za pročelnike upravnih tijela, odnosno pročelnik upravnog tijela za službenike i namještenike.

Stranica 4 ŽUPANIJSKI GLASNIK Broj 4 Članak 18. Službenik i namještenik može koristiti godišnji odmor u neprekidnom trajanju, dva dijela ili više dijelova, ukoliko to odobri pročelnik za službenike i namještenike, odnosno župan za pročelnike upravnih tijela. Ako službenik i namještenik koristi godišnji odmor u dijelovima, mora tijekom kalendarske godine za koju ostvaruje pravo na godišnji odmor iskoristi najmanje dva tjedna u neprekidnom trajanju, osim ako se službenik/ namještenik i pročelnik, odnosno pročelnik i župan, drukčije ne dogovore, pod uvjetom da je ostvario pravo na godišnji odmor u trajanju dužem od dva tjedna. Neiskorišteni dio godišnjeg odmora službenik i namještenik mora iskoristiti najkasnije do 30. lipnja iduće godine. Članak 19. Godišnji odmor, odnosno prvi dio godišnjeg odmora koji je prekinut ili nije korišten u kalendarskoj godini u kojoj je stečen, zbog bolesti, te korištenja prava na rodiljni, roditeljski ili posvojiteljski dopust, te dopust radi skrbi i njege djeteta s težim smetnjama u razvoju, službenik i namještenik ima pravo iskoristiti po povratku na rad, najkasnije do 30. lipnja sljedeće kalendarske godine. Iznimno od stavka 1. ovog članka, godišnji odmor odnosno dio godišnjeg odmora koji službenik i namještenik iz razloga pobrojanih u stavku 1. ovog članka, nije mogao iskoristiti ili njegovo korištenje Poslodavac nije omogućio do 30. lipnja sljedeće kalendarske godine, ima pravo iskoristiti godišnji odmor do kraja kalendarske godine u kojoj se vratio na rad. Vrijeme korištenja godišnjeg odmora iz stavka 1. i 2. ovog članka određuje rješenjem župan za pročelnike upravnih tijela, odnosno pročelnik upravnog tijela za službenike i namještenike. Članak 20. U slučaju prestanka službe odnosno rada, zbog prelaska na rad drugom poslodavcu, službenik i namještenik ima pravo iskoristiti godišnji odmor na koji je stekao pravo, prije prestanka službe, kod Poslodavca gdje mu prestaje služba, odnosno rad. Ako službenik i namještenik iz stavka 1. ovog članka, nije iskoristio godišnji odmor prije prestanka službe, isplatiti će mu se naknada razmjerno broju dana neiskorištenoga godišnjeg odmora. Članak 21. Službenik i namještenik ima pravo koristiti dva puta po jedan dan godišnjeg odmora prema svom zahtjevu i u vrijeme koje sam odredi, ali je o tome dužan obavijestiti pročelnika, odnosno župana najmanje jedan dan prije početka korištenja godišnjeg odmora. Članak 22. Službeniku i namješteniku se može odgoditi, odnosno prekinuti korištenje godišnjeg odmora radi izvršenja važnih i neodgodivih službenih poslova. Važnim i neodgodivim poslovima se smatraju poslovi koje ni na koji način ne mogu obaviti službenici i namještenici koji ne koriste godišnji odmor, a posao je takve naravi da se ne može odgoditi. Odluku o odgodi, odnosno prekidu korištenju godišnjeg odmora iz stavka 1. ovog članka donosi pročelnik upravnog tijela za službenike i namještenike, odnosno župan za pročelnike upravnih tijela. Službeniku i namješteniku kojem je odgođeno ili prekinuto korištenje godišnjeg odmora mora se omogućiti naknadno korištenje, odnosno nastavljanje korištenja godišnjeg odmora. Članak 23. Službenik i namještenik ima pravo na naknadu stvarnih troškova prouzročenih odgodom odnosno prekidom korištenja godišnjeg odmora. Troškovima iz stavka 1. ovog članka smatraju se putni i drugi troškovi. Putnim troškovima iz stavka 2. ovog članka smatraju se stvarni troškovi prijevoza koje je službenik i namještenik koristio u polasku i povratku iz mjesta rada do mjesta u kojem je koristio godišnji odmor u trenutku prekida, kao i dnevnice u povratku do mjesta rada prema propisima o naknadi troškova za službena putovanja. Službenik i namještenik dužan je kod povratka na mjesto zaposlenja iz mjesta u kojem koristi godišnji odmor voditi računa o najpovoljnijem prijevozu. Drugim troškovima smatraju se ostali izdaci koji su nastali za službenika i namještenika zbog odgode odnosno prekida godišnjeg odmora, što dokazuje odgovarajućom dokumentacijom. 2.4. PLAĆENI DOPUST Članak 24. Službenik i namještenik ima pravo na dopust uz naknadu plaće (plaćeni dopust) u sljedećimslučajevima: - sklapanja braka ili životnog partnerstva 5 radnih dana - Rođenje ili posvojenje djeteta 5 radnih dana - Smrti supružnika, životnog partnera, djeteta, roditelja, brata ili sestre, unuka, očuha i maćehe, djeteta povjerenog na čuvanje i odgoj te djece na skrbi izvan vlastite obitelji, posvojitelja i osobe koju je službenik ili namještenik dužan po zakonu uzdržavati, te osobe s kojom službenik i namještenik živi u izvanbračnoj zajednici 5 radnih dana

Stranica 5 Broj 4 ŽUPANIJSKI GLASNIK - Smrti djetetovog supružnika 3 radna dana - Smrti ostalih krvnih srodnika zaključno sa četvrtim stupnjem srodstva, odnosno tazbinskih srodnika zaključno s drugim stupnjem srodstva 2 radna dana - Selidbe u istom mjestu stanovanja 2 radna dana - Selidbe u drugo mjesto (grad, općina) stanovanja 4 radna dana - Za dobrovoljno darivanje krvi 2 radna dana - Teške bolesti supružnika, životnog partnera, djeteta, posvojenika ili roditelja, posvojitelja, očuha i maćehe 3 radna dana - Sudjelovanje na sindikalnim susretima, seminarima, obrazovanju za sindikalne aktivnosti i dr. 2 radna dana - Elementarne nepogode koja je neposredno zadesila službenika i namještenika 5 radnih dana - sudjelovanje u radu predstavničkog tijela jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave čiji je službenik ili namještenik član 1 radni dan Službenik i namještenik ima pravo na plaćeni dopust za svaki smrtni slučaj naveden u stavku 1. ovog članka te za svako dobrovoljno darivanje krvi. Županijski sindikalni povjerenik ima pravo na plaćeni dopust za svaki odlazak na sjednicu Glavnog povjereništva SDLSN RH. Članak 25. Službenik i namještenik ima pravo na plaćeni dopust u neprekidnom trajanju do 7 radnih dana za prvo polaganje državnog ispita, posebnog stručnog ispita ili ispita za obavljanje poslova s posebnim uvjetima rada, bez obzira na stručnu spremu, koji uključuje i dan polaganja ispita. Službenik i namještenik za vrijeme stručnog ili općeg školovanja, osposobljavanja ili usavršavanja na koje je upućen od strane pročelnika upravnog tijela, odnosno pročelnik upravnog tijela od strane Župana, ima pravo na plaćeni dopust u sljedećim slučajevima: - za svaki ispit po predmetu 2 radna dana i - za završni rad 5 radnih dana. Za pripremu i polaganje pravosudnog ispita službenik ima pravo na plaćeni dopust i to: - ako nema obvezu polaganja ispita 7 radnih dana, - ako je službenik obvezan polagati pravosudni ispit 30 radnih dana Službeniku i namješteniku može se odobriti do 7 radnih dana plaćenog dopusta tijekom kalendarske godine za pripremanje i polaganje ispita, odnosno diplomskog, magistarskog ili doktorskog rada za osobne potrebe. Službeniku i namješteniku koji sudjeluje kao predavač na seminaru koji se održava izvan sjedišta Županije, te za isti ne ostvaruje novčanu naknadu, a upućen je isključivo od strane Poslodavca pripada pravo na plaćeni dopust u trajanju do najviše 2 dana po jednom seminaru. Članak 26. Službenik i namještenik može koristiti plaćeni dopust isključivo u vrijeme ili neposredno nakon nastupa okolnosti na osnovi kojih ima pravo na plaćeni dopust, osim u slučaju iz članka 24. stavka 1. alineja 8. ovog Ugovora. Plaćeni dopust odobrava pročelnik upravnog tijela po pisanom zahtjevu službenika i namještenika, a pročelnicima upravnog tijela Župan. O namjeri darivanja krvi službenik ili namještenik je dužan, ako je to moguće, obavijestiti pročelnika najmanje tri dana unaprijed. Ako okolnosti iz članka 24. ovog Ugovora nastupe u vrijeme korištenja godišnjeg odmora ili u vrijeme odsutnosti iz službe, odnosno s rada zbog privremene nesposobnosti za rad (bolovanje), službenik i namještenik ne može ostvariti pravo na plaćeni dopust za dane kada je koristio godišnji odmor ili je bio na bolovanju. Članak 27. U slučaju prekida godišnjeg odmora zbog plaćenog dopusta ili razdoblja privremene nesposobnosti za rad, službenik ili namještenik je dužan vratiti se na rad onog dan kada bi mu godišnji odmor redovito završio da nije bilo plaćenog dopusta ili privremene nesposobnosti za rad, a ostatak godišnjeg odmora će koristiti naknadno, prema sporazumu s pročelnikom upravnog tijela, a pročelnik upravnog tijela prema sporazumu sa Županom. Ako plaćeni dopust ili razdoblje privremene nesposobnosti za rad završava nakon što bi završio godišnji odmor, službenik i namještenik se vraća na rad po završetku trajanja plaćenog dopusta, odnosno privremene nesposobnosti za rad. Članak 28. U pogledu stjecanja prava iz radnog odnosa ili u svezi s radnim odnosom, razdoblja plaćenog dopusta smatraju se vremenom provedenim na radu. 2.5. NEPLAĆENI DOPUST Članak 29. Službeniku i namješteniku se može odobriti dopust bez naknade plaće (neplaćeni dopust) u trajanju do 30 radnih dana u tijeku kalendarske godine, pod uvjetom da je takav dopust opravdan i da neće izazvati teškoće u obavljanju poslova upravnih tijela Poslodavca, a osobito: radi gradnje, popravka ili adaptacije kuće ili stana, njege člana uže obitelji, liječenja, sudjelovanja u

Stranica 6 ŽUPANIJSKI GLASNIK Broj 4 kulturno-umjetničkim i sportskim priredbama, osobnog školovanja, doškolovanja, stručnog osposobljavanja, usavršavanja ili specijalizacije te u drugim opravdanim slučajevima. Rješenjem o odobrenom neplaćenom dopustu određuje se opravdanost razloga i razdoblje trajanja neplaćenog dopusta. Kad to okolnosti pojedinog slučaja zahtijevaju službeniku i namješteniku se neplaćeni dopust iz stavka 1. ovog članka može odobriti u trajanju duljem od 30 dana. Za vrijeme neplaćenog dopusta službeniku i namješteniku miruju prava i obveze iz službe ili u svezi sa službom. Neplaćeni dopust odobrava pročelnik upravnog tijela po pisanom zahtjevu službenika i namještenika, a pročelnicima upravnog tijela Župan. III. ZDRAVLJE I SIGURNOST NA RADU Članak 30. Poslodavac je dužan osigurati nužne uvjete za zaštitu zdravlja i sigurnost službenika i namještenika u službi. Poslodavac će poduzeti sve mjere nužne za zaštitu života, sigurnost i zdravlje službenika i namještenika, uključujući njihovo osposobljavanje za siguran rad, sprječavanje opasnosti na radu, te pružanje inormacije o poduzetim mjerama zaštite na radu, te savjetovanje s ovlaštenicima. Poslodavac je dužan osigurati dodatne uvjete sigurnosti na radu osoba s invaliditetom, u skladu s posebnim propisima. Članak 31. Dužnost je svakog službenika i namještenika brinuti se o vlastitoj sigurnosti i zdravlju kao i o sigurnosti i zdravlju drugih službenika i namještenika, te osoba na koje utječu njegovi postupci tijekom rada, u skladu s osposobljenošću i uputama koje mu je osigurao poslodavac. Službenik i namještenik koji u slučaju ozbiljne, prijeteće i neizbježne opasnosti napusti svoje radno mjesto ili opasno područje, ne smije biti stavljen u nepovoljniji položaj zbog takvoga svog postupka u odnosu na druge službenike i namještenike i mora uživati zaštitu od bilo kakvih neposrednih posljedica, osim ako je prema posebnim propisima ili pravilima struke bio dužan izložiti se opasnosti radi spašavanja života i zdravlja ljudi i imovine. Članak 32. Svi službenici i namještenici imaju jednom u dvije godine pravo na sistematski pregled na teret Poslodavca i sredstava osiguranih u proračunu. Sistematski pregled iz stavka 1. ovog članka, obuhvaća osnovni zdravstveni pregled. Članak 33. Službenici i namještenici biti će kolektivno osigurani od posljedica nesretnog slučaja za vrijeme obavljanja službe, odnosno rada, kao i u slobodnom vremenu, tijekom 24 sata. IV. PLAĆE I DODACI NA PLAĆE 4.1. PLAĆA Članak 34. Plaću službenika i namještenika čini osnovna plaća i dodaci na plaću. Osnovna plaća je umnožak koefcijenta složenosti poslova radnog mjesta na koje je službenik i namještenik raspoređen i osnovice za obračun plaće, uvećan za 0,5% za svaku navršenu godinu radnoga staža. Osnovica za obračun plaće iznosi 532,88 eura te će se o njoj pregovarati svake kalendarske godine prije donošenja proračuna za iduću godinu. Ugovorne strane su sporazumne da će pregovore o visini osnovice započeti u rujnu svake godine za iduću godinu. Ako se ugovorne strane do donošenja proračuna Bjelovarsko-bilogorske županije za sljedeću godinu ne dogovore o osnovici za izračun plaće, primjenjivat će se osnovica za isplatu plaće tekuće godine. Osnovica za izračun plaća ne može se utvrditi u iznosu manjem od iznosa osnovice iz tekuće godine. Članak 35. Koeicijenti složenosti poslova radnog mjesta na koje je službenik i namještenik raspoređen utvrđuju se aktom Županijske skupštine, uz prethodno pribavljeno mišljenje Sindikata. Članak 36. Za natprosječne rezultate u radu službenici i namještenici mogu ostvariti dodatak za uspješnost u radu u upravnim tijelima Bjelovarsko-bilogorske županije, a sukladno internom aktu Župana. Članak 37. Plaća se isplaćuje jednom mjesečno za prethodni mjesec, najkasnije do 15. dana u mjesecu. Poslodavac je dužan službeniku i namješteniku dostaviti obračun iz kojeg je vidljivo kako su iznosi iz stavka 1. ovog članka utvrđeni, a dostavlja ga elektronskom poštom ili obračun službenik i namješenik preuzima osobno, ovisno o tome kako su se izjasnili podnošenjem izjave o načinu preuzimanja obračuna plaće.

Stranica 7 Broj 4 ŽUPANIJSKI GLASNIK Članak 38. Poslodavac je dužan na zahtjev službenika i namještenika izvršiti uplatu obustava iz plaće (kredit, uzdržavanje, sindikalna članarina i sl.). 4.2. DODACI NA PLAĆU I PREKOVREMENI RAD Članak 39. Osnovna plaća službenika i namještenika uvećat će se za svaki sat rada i to : - za prekovremeni rad 50% - za rad subotom 25% - za rad nedjeljom 50% - za smjenski rad 10% - za rad noću 40% - za rad na dane blagdana i neradne dane propisane zakonom 150% Dodaci iz stavka 1. ovog članka međusobno se ne isključuju. Članak 40. Prekovremenim radom, kad je rad službenika i namještenika organiziran u radnom tjednu od ponedjeljka do petka, smatra se svaki sat rada duži od osam sati dnevno i svaki sat rada subotom i nedjeljom. Iznimno, za rad vratarske službe koji je organiziran od ponedjeljka do petka, rad subotom se ne smatra prekovremenim radom ukoliko je namješteniku koji obavlja te poslove omogućen jedan slobodan dan u tjednu. Umjesto uvećanja osnovne plaće po osnovi prekovremenog rada, službenik i namještenik može koristiti slobodne dane, tako da za jedan sat prekovremenog rada ima pravo na jedan i pol sat slobodno. Umjesto uvećanja osnovne plaće po osnovi prekovremenog rada, rada subotom, nedjeljom, praznikom, blagdanom i neradnim danom određenim odredbama ovog članka, odnosno posebnim propisom, službeniku koji obavlja poslove matičara, za poslove sklapanja braka izvan radnog vremena, unutar ili izvan službenih prostorija, pravo se utvrđuje sukladno posebnoj odluci kojom se uređuje visina naknade za sklapanje braka izvan službenih prostorija izvan redovnog radnog vremena. Svaki rad iz stavka 1. podstavka 1. do 6. ovog članka mora biti pisano naređen ili odobren od strane pročelnika, odnosno župana. Članak 41. Službenici i namještenici primaju plaću i ostala primanja putem tekućih računa banaka prema osobnom izboru. Službenik i namještenik je dužan prije promjene banke pribaviti i predati suglasnost prethodne banke u kojem je imao otvoren tekući račun. Članak 42. Ako je službenik i namještenik odsutan iz službe odnosno s rada zbog bolovanja do 42 dana, za invalide rada prvih 7 dana, pripada mu naknada plaće u visini 85% od osnovice za naknadu plaće koja se utvrđuje prema propisima o zdravstvenom osiguranju, a čini je prosječni iznos plaće isplaćene u posljednja tri mjeseca prije mjeseca u kojem je nastupilo bolovanje. Naknada plaće zbog bolovanja dužeg od 42 dana, kao i ostala bolovanja koja se isplaćuju na teret Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (dalje: HZZO), isplaćuje se u visini koju obračunava HZZO. Ako je službenik i namještenik na bolovanju zbog proesionalne bolesti ili ozljede na radu pripada mu naknada u visini 100% od njegove osnovne plaće uvećane za sve dodatke ostvarene u mjesecu neposredno prije nego je započeo s bolovanjem. 5. OSTALA MATERIJALNA PRAVA SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA 5.1. NAKNADA ZA GODIŠNJI ODMOR I PRIGODNE GODIŠNJE NAGRADE Članak 43. Službeniku i namješteniku pripada pravo na naknadu za godišnji odmor i ostale prigodne godišnje nagrade u ukupnom iznosu najviše do visine neoporezivog iznosa utvrđenog Pravilnikom o porezu na dohodak, prema odluci Župana, a sukladno osiguranim sredstvima u županijskom proračunu. Odluka o visini naknade za godišnji odmor donosi se najkasnije do 30. lipnja tekuće godine, a isplaćuje se u srpnju. Odluka o visini prigodne godišnje nagrade za uskrsne blagdane donosi se najkasnije 15 dana prije blagdana Uskrsa u tekućoj godini, a isplaćuje se najkasnije 7 dana prije blagdana Uskrsa. Odluka o visini prigodne godišnje nagrade za božićne blagdane donosi se najkasnije do 15. prosinca tekuće godine, a isplaćuje se najkasnije do 24. prosinca. Službenik i namještenik ima pravo na dar u naravi, godišnje u visini neoporezivog iznosa utvrđenog Pravilnikom o porezu na dohodak koji će se isplatiti u dva dijela, za božićne i uskrsne blagdane. Članak 44. U prigodi Dana sv. Nikole za svako dijete do 15 godina starosti, isplatiti će se novčani iznos u visini najvišeg neoporezivog iznosa utvrđenog Pravilnikom o porezu na dohodak. Pravo iz stavka 1. ovog članka ostvaruje službenik i namještenik čije dijete na dan 6. prosinca (dan Svetog Nikole) nema navršenih 15 godina i koja na taj dan

Stranica 8 ŽUPANIJSKI GLASNIK Broj 4 navršavaju 15 godina (na dan Svetog Nikole slave 15. rođendan). Službenik i namještenik ostvaruje pravo iz stavka 1. ovog članka, neovisno o tome gdje je zaposlen drugi roditelj djeteta i neovisno o tome koji od roditelja ostvaruje pravo na osobni odbitak za uzdržavanog člana obitelji prema Zakonu o porezu na dohodak. Ako su oba roditelja zaposlenici upravnih tijela Poslodavca, sredstva za dar u prigodi Dana sv. Nikole isplaćuju se samo jednom od roditelja, prema njihovom dogovoru, neovisno o tome koji od roditelja ostvaruje pravo na osobni odbitak za uzdržavanog člana obitelji prema Zakonu o porezu na dohodak. 5.2. OTPREMNINA ZA MIROVINU Članak 45. Službeniku i namješteniku koji odlazi u mirovinu pripada pravo na otpremninu u iznosu od 5 prosječnih mjesečnih neto plaća isplaćenih u upravnim tijelima u zadnja tri mjeseca. Otpremnina se isplaćuje nakon donošenja rješenja o prestanku službe zbog odlaska u mirovinu. Članak 46. Službenik i namještenik kojem služba prestaje istekom roka u kojem je bio stavljen na raspolaganje, ima pravo na otpremninu u visini 65% njegove prosječne plaće isplaćene u zadnja tri mjeseca prije stavljanja na raspolaganje, za svaku godinu radnog staža ostvarenog u upravnim tijelima Bjelovarsko-bilogorske županije. Službenik i namještenik u službi, odnosno radnom odnosu na neodređeno vrijeme, koji s čelnikom upravnog tijela, odnosno županom sklopi sporazum o prestanku službe, odnosno radnog odnosa zbog preustrojstva Bjelovarsko-bilogorske županije, a koji radi u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji najmanje dvije godine, ima pravo na otpremninu u visini 65% njegove prosječne mjesečne plaće isplaćene u zadnja tri mjeseca rada, za svaku godinu radnog staža ostvarenog u upravnim tijelima Bjelovarko-bilogorske županije. Otpremnina iz stavka 1. i 2. ovog članka, isplatiti će se s posljednjom plaćom. U radni staž navršen u upravnim tijelima Bjelovarkobilogorske županije iz stavka 1. ovog članka uračunava se i neprekidni radni staž koji je službenik i namještenik ostvario kod pravnog prednika Županije, kao i staž koji je službenik i namještenik ostvario na radu u državnim tijelima, a preuzet je ili premješten temeljem zakona i drugih propisa. 5.3. POMOĆI SLUŽBENIKU I NAMJEŠTENIKU Članak 47. 1. Članovi obitelji zaposlenika imaju pravo na novčanu pomoć u slučaju: - smrti zaposlenika koji izgubi život u obavljanju ili u vezi s obavljanjem posla u visini 3,2 osnovice i stvarne troškove pogreba, - smrti zaposlenika u visini 2,2 osnovice. Članovima obitelji zaposlenika u slučaju iz prethodnog stavka smatraju se zakonski nasljednici pojedinog reda nasljeđivanja u skladu sa Zakonom o nasljeđivanju. 2. Zaposlenik ima pravo na pomoć u slučaju: - smrti supružnika, životnog partnera, djeteta, posvojenika, roditelja, posvojitelja, očuha ili maćehe u visini 1,2 osnovice. 3. Dijete ili posvojenik zaposlenika ima pravo na pomoć u slučaju: - smrti zaposlenika u visini 1,2 osnovice. Članak 48. Zaposlenik ima pravo na novčanu pomoć u slučaju: - bolovanja zaposlenika dužeg od 90 dana, jednom godišnje u visini 1,2 osnovice, - nastanka invalidnosti zaposlenika, malodobnog djeteta ili posvojenika, supružnika ili životnog partnera zaposlenika u visini 1,2 osnovice, - rođenja ili posvojenja djeteta u visini 1,2 osnovice, - pokrića troška participacije pri liječenju, odnosno kupovini prijeko potrebnih lijekova za zaposlenika, malodobno dijete ili posvojenika, supružnika ili životnog partnera. Nastanak invalidnosti zaposlenika ili supružnika utvrđuje se dostavom konačnog rješenja nadležnog tijela sukladno posebnim propisima. Nastanak invalidnosti malodobnog djeteta utvrđuje se pravomoćnim rješenjem o invalidnosti nadležne službe socijalne skrbi. Rok za podnošenje zahtjeva za ostvarivanje prava iz stavka 1. ovoga članka je godinu dana od dana nastanka slučaja za koji je propisano pravo. Radi pokrića participacije pri liječenju i radi kupnje, odnosno pokrića participacije prilikom nabave medicinskih pomagala, odnosno lijekova, koja pomagala i lijekovi su po preporuci nadležnog liječnika, specijaliste po pravilima medicinske struke prijeko potrebni i nenadomjestivi za zaposlenika, dijete ili supružnika, zaposleniku pripada pravo na pomoć u visini plaćenog iznosa, a najviše do iznosa 1,2 osnovice jednom u 12 mjeseci. 6. PUTNI I DRUGI TROŠKOVI Članak 49. Službenike i namještenike upravnih tijela Županije na službeno putovanje u Republici Hrvatskoj upućuje pročelnik upravnog tijela, a pročelnike Župan. Na službeno putovanje u inozemstvo službenike/ namještenike i pročelnike upravnog tijela upućuje Župan.

Stranica 9 Broj 4 ŽUPANIJSKI GLASNIK Na službeno putovanje može biti upućena i osoba koja nije službenik upravnih tijela Županije, ako obavlja poslove za potrebe Županije, a po odobrenju Župana. Službeniku i namješteniku koji je upućen na službeno putovanje, pripada dnevnica, naknada prijevoznih troškova u visini stvarnih izdataka, te troškovi noćenja u visini stvarnih izdataka. Dnevnice za službena putovanja u zemlji isplaćuju se za putovanja iz mjesta rada u drugo mjesto (osim u mjesto u kojem službenik i namještenik ima prebivalište ili uobičajeno boravište), udaljenosti najmanje 30 kilometara, radi obavljanja u nalogu za službeno putovanje određenih poslova radnog mjesta službenika i namještenika koji se upućuje na službeno putovanje, a u vezi s djelatnosti upravnih tijela Županije. Članak 50. Za službeno putovanje koje traje preko 12 sati, odnosno za svaka 24 sata, službeniku i namješteniku pripada dnevnica u punom iznosu. Za službeno putovanje koje traje više od 8 sati, a manje od 12 sati, službeniku i namješteniku pripada pravo na 1/2 dnevnice. Vrijeme provedeno na službenom putovanju u inozemstvu smatra se vrijeme od sata prelaska državne granice pri odlasku do sata prelaska državne granice pri povratku, osim kod korištenja aviona odnosno broda, kada se uzima vrijeme polaska aviona s posljednjeg aerodroma u Hrvatskoj do sata povratka aviona na prvi aerodrom u Hrvatskoj, odnosno od sata polaska broda iz posljednjeg pristaništa u Hrvatskoj do sata povratka broda u prvo pristanište u Hrvatskoj. Članak 51. Visina dnevnice za službeno putovanje u zemlji utvrđuje se u visini najvišeg neoporezivog iznosa utvrđenog Pravilnikom o porezu na dohodak. Dnevnice za službeno putovanje u inozemstvo utvrđuju se do iznosa i pod uvjetima utvrđenim propisima o izdacima za službena putovanja za korisnike državnog proračuna. Dnevnice za službena putovanja u zemlji i inozemstvu jesu naknade za pokriće izdataka prehrane, pića i prijevoza u mjestu u koje je službenik i namještenik upućen na službeno putovanje. Službeniku i namješteniku se u izuzetnim slučajevima mogu priznati i troškovi taksi prijevoza kojeg koristi u mjestu u koje je upućen na službeno putovanje. Za službena putovanja u zemlji troškove iz stavka 4. ovog članka službeniku i namješteniku odobrava pročelnik upravnog tijela, a pročelnicima Župan, a u slučaju službenog putovanja u inozemstvo službenicima/ namještenicima i pročelnicima upravnih tijela odobrenje daje Župan. Ovako priznati trošak smatra se oporezivim primitkom od nesamostalnog rada, odnosno plaćom. Članak 52. Službeniku i namješteniku u iznimnim slučajevima Župan može odobriti korištenje privatnog automobila u službene svrhe. Za korištenje privatnog automobila u službene svrhe službeniku i namješteniku pripada naknada u visini najvišeg neoporezivog iznosa utvrđenog Pravilnikom o porezu na dohodak, po prijeđenom kilometru. Službeniku i namješteniku u iznimnim slučajevima Župan može odobriti korištenje usluge najma automobila, odnosno usluge rent-a-cara. 6.1. TROŠKOVI PRIJEVOZA Članak 53. Službenik i namještenik ima pravo na mjesečnu naknadu troškova prijevoza na posao i s posla od adrese stanovanja do adrese rada kako slijedi: 1. udaljenost adrese stanovanja do adrese rada od 0 do 5 km – 4,00 eura po danu dolaska na posao i odlaska s posla 2. udaljenost adrese stanovanja do adrese rada od 5,01 do 10 km – 6,00 eura po danu dolaska na posao i odlaska s posla 3. udaljenost adrese stanovanja do adrese rada od 10,01 do 15 km – 7,00 eura po danu dolaska na posao i odlaska s posla 4. udaljenost adrese stanovanja do adrese rada od 15,01 do 20 km – 8,00 eura po danu dolaska na posao i odlaska s posla 5. udaljenost adrese stanovanja do adrese rada od 20,01 do 25 km – 9,00 eura po danu dolaska na posao i odlaska s posla 6. udaljenost adrese stanovanja do adrese rada od 25,01 do 30 km –11,00 eura po danu dolaska na posao i odlaska s posla 7. udaljenost adrese stanovanja do adrese rada od 30,01 do 35 km–13,00 eura po danu dolaska na posao i odlaska s posla 8. udaljenost adrese stanovanja do adrese rada od 35,01 do 40 km – 14,00 eura po danu dolaska na posao i odlaska s posla 9. udaljenost adrese stanovanja do adrese rada od 40,01 do 45 km – 15,00 eura po danu dolaska na posao i odlaska s posla 10. udaljenost adrese stanovanja do adrese rada više od 45,01 i više km –16,00 eura po danu dolaska na posao i odlaska s posla Službenik i namještenik dužan je u roku od 8 dana od dana primjene ovog Kolektivnog ugovora dati izjavu o adresi stanovanja, pod materijalnom i kaznenom odgovornošću.

Stranica 10 ŽUPANIJSKI GLASNIK Broj 4 Upravno tijelo nadležno za službeničke odnose ima pravo adresu stanovanja službenika i namještenika provjeriti kod nadležne policijske postaje. Udaljenost između adrese stanovanja i adrese rada utvrđuje upravno tijelo nadležno za službeničke odnose, prema planeru putovanja interaktivne karte Hrvatske https://map.hak.hr/, kao najkraća ruta, uz korekciju za jednosmjerne ulice, lokalne ceste, uređene pješačke nathodnike i pothodnike, te najkraća ruta bez naplate sa suvremenim kolničkimasaltom. Iznimno iz stavka 1. ovog članka, službeniku i namješteniku se može na ime putnog troška isplatiti iznos u visini stvarnih izdataka prema cijeni mjesečne odnosno pojedinačne prijevozne karte, odnosno do visine cijene mjesečne odnosno pojedinačne prijevozne karte ukoliko bi za zaposlenika to bilo povoljnije. Službenik i namještenik koji ispunjava uvjete iz stavka 1. podtočki 1. do 10. ovog članka ostvaruje pravo na isplatu naknade troškova prijevoza za onoliki broj dana u mjesecu koliko je proveo na poslu. Naknada za troškove prijevoza na posao i s posla isplaćuje se najkasnije posljednjeg dana u mjesecu za tekući mjesec. 6.2 NAKNADA ZA ODVOJENI ŽIVOT Članak 54. Službeniku i namješteniku pripada naknada za odvojeni život od obitelji ako zbog mjesta stalnog rada, različitog od prebivališta njegove obitelji, živi odvojeno od obitelji. Visina naknade određuje se u visini koju je Vlada Republike Hrvatske propisala za korisnike koji se fnanciraju iz Državnog proračuna. 6.3. TROŠKOVI PREHRANE Članak 55. Službeniku i namješteniku pripada mjesečna novčana paušalna naknada za podmirivanje troškova prehrane koja se isplaćuje u iznosu mjesečnog neoporezivog iznosa utvrđenog Pravilnikom o porezu na dohodak. Naknada iz stavka 1. ovog članka isplaćuje se službeniku i namješteniku do 15. u mjesecu za tekući mjesec. Ako je službenik i namještenik izostao s posla cijeli mjesec nema pravo na naknadu iz stavka 1. ovog članka. Ako je službenik i namještenik kod prethodnog i/ili drugog poslodavca u istom poreznom razdoblju (mjesecu) ostvario primitak po osnovi neoporezive novčane paušalne naknade za podmirivanje troškova prehrane ima pravo na razliku mjesečne novčane paušalne naknade za podmirivanje troškova prehrane do iznosa utvrđenog u stavku 1. ovog članka. Ako je službenik i namještenik kod prethodnog i/ili drugog poslodavca u istom poreznom razdoblju (mjesecu) ostvario primitak po osnovi naknade za troškove prehrane na temelju vjerodostojne dokumentacije, nema pravo na naknadu iz stavka 1. ovog članka. 7. JUBILARNA NAGRADA Članak 56. Službenik i namještenik ima pravo na isplatu jubilarne nagrade za neprekinuti radni staž ostvaren u tijelima Bjelovarsko-bilogorske županije i u drugim tijelima državne i lokalne samouprave i ustanovama kojima je županija osnivač, te njihovim pravnim prednicima. Pravnim prednicima Županije iz stavka 1. ovog članka smatraju se zajednice općina i njezina tijela, bivše općine i njeni organi, državna tijela i tijela jedinica lokalne samouprave Bjelovarsko-bilogorske županije. Osnovica za izračun iznosa jubilarne nagrade iznosi kao osnovica za obračun plaće službenika i namještenika u upravnim tijelima Bjelovarsko-bilogorske županije. Za izračun iznosa jubilarne nagrade temeljem osnovice iz stavka 3. ovog članka, utvrđuju se koefcijenti za: 5 godina ................................................................ 1,00 10 godina .............................................................. 1,20 15 godina .............................................................. 1,30 20 godina .............................................................. 1,40 25 godina .............................................................. 1,50 30 godina .............................................................. 1,60 35 godina .............................................................. 1,70 40 godina .............................................................. 1,80 45 godina ................................................................ 1,90 Jubilarna nagrada isplaćuje se prvog narednog mjeseca od mjeseca u kojem je službenik ili namještenik ostvario pravo na jubilarnu nagradu. Iznimno, ako službeniku i namješteniku prestaje služba odnosno rad u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji, a ostvario je pravo na jubilarnu nagradu, nagrada će se isplatiti službeniku i namješteniku ili njihovim nasljednicima, sljedećeg mjeseca po prestanku službe ili rada. 8. STRUČNO OSPOSOBLJAVANJE I USAVRŠAVANJE Članak 57. Službenici su obvezni trajno se osposobljavati i usavršavati za poslove radnog mjesta na koje su raspoređeni s ciljem povećanja razine znanja, vještina i sposobnosti za pravilno i djelotvorno obavljanje svih poslova i zadaća radnog mjesta na koje su raspoređeni, a time i ukupnom povećanju uspješnosti Županije u cjelini. Stručno osposobljavanje i usavršavanje službenika provodi se pohađanjem programa izobrazbe putem ra-

Stranica 11 Broj 4 ŽUPANIJSKI GLASNIK dionica, tečajeva, savjetovanja, seminara i drugih oblika osposobljavanja i usavršavanja, a može biti organizirano na radnom mjestu ili izvan radnog mjesta. Članak 58. Stručnim osposobljavanjem i usavršavanjem službenika osigurava se održavanje postojećih te stjecanje i razvijanje novih znanja, vještina i sposobnosti potrebnih za pravilno i djelotvorno obavljanje trenutnih i planiranih unkcija i zadaća u nadležnosti Županije. Stručno usavršavanje obuhvaća aktivnosti koje se obavljaju s ciljem kontinuiranog unaprjeđenja stručnosti službenika u tijeku rada. Stručno osposobljavanje se organizira i izvodi s ciljem pripreme službenika za obavljanje novih zadaća na istom ili na drugom radnom mjestu. Članak 59. Oupućivanju službenika na stručno osposobljavanje i usavršavanje, kao i o drugim pravima i obvezama vezanima uz provođenje stručnog osposobljavanja i usavršavanja odlučuje pročelnik upravnog tijela. O upućivanju pročelnika upravnog tijela na stručno osposobljavanje i usavršavanje, kao i o drugim pravima i obvezama vezanima uz provođenje stručnog osposobljavanja i usavršavanja odlučuje Župan. Postupak vezan uz provedbu izobrazbe, programe izobrazbe te planiranje sredstava za izobrazbu internim aktom propisuje Župan. 9. ZAŠTITA SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA Članak 60. Ako ovlaštena osoba odnosno tijelo ocijeni da kod službenika i namještenika postoji opasnost od nastanka smanjenja radne sposobnosti koju je utvrdilo ovlašteno tijelo u skladu s posebnim propisom, poslodavac je dužan, uzimajući u obzir nalaz i mišljenje ovlaštene osobe odnosno tijela, u pisanom obliku ponuditi službeniku i namješteniku drugo radno mjesto, čije poslove je on sposoban obavljati, a koji, što je više moguće, moraju odgovarati poslovima radnog mjesta na koje je prethodno bio raspoređen. Poslodavac je dužan poslove radnog mjesta prilagoditi službeniku i namješteniku iz stavka 1. ovog članka, odnosno poduzeti sve što je u njegovoj moći da u osigura povoljnije uvjete rada. Službenik i namještenik iz stavka 1. i 2. ovog članka, kojem nedostaje najviše 5 godina života do ostvarenja uvjeta za starosnu mirovinu, ima pravo na plaću prema dosadašnjem rješenju o rasporedu na radno mjesto, ako je to za njega povoljnije. Članak 61. Sva rješenja o ostvarivanju prava, obveza i odgovornosti službenika i namještenika, u skladu sa zakonom, obvezno mu se dostavljaju u pisanom obliku s obrazloženjem i uputom o pravnom lijeku. 10. OTKAZNI ROK Članak 62. U slučaju kada službenik i namještenik daje otkaz, dužan je odraditi otkazni rok u trajanju od mjesec dana, ako sa poslodavcem ne postigne sporazum o kraćem trajanju otkaznog roka. 11.ZAŠTITA DOSTOJANSTVA I ZABRANA DISKRIMINACIJE SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA Članak 63. Službenik i namještenik ima pravo na poštovanje osobe i zaštitu dostojanstva za vrijeme i u vezi obavljanja poslova svog radnog mjesta. Osobnost i dostojanstvo službenika i namještenika štiti se od uznemiravanja ili spolnog uznemiravanja nadređenih i podređenih službenika, suradnika i osoba s kojima službenik i namještenik redovito dolazi u doticaj u obavljanju svojih poslova. U ostvarenju ovog prava obavezuju se svi službenici i namještenici, kao i Poslodavac, promicati međusobne odnose u duhu tolerancije, razumijevanja i uvažavanja dostojanstva osobe službenika i namještenika, te svako neželjeno ponašanje i postupke kojim se takvi odnosi narušavaju opisati, prepoznati, spriječiti i sankcionirati. Članak 64. Zabranjeno je uznemiravanje i spolno uznemiravanje službenika i namještenika. Uznemiravanje je svako ponašanje poslodavca, službenika ili namještenika koje ima za cilj ili stvarno predstavlja povredu dostojanstva službenika i namještenika, a koje uzrokuje strah ili neprijateljstvo, ponižavajuće ili uvredljivo okruženje za drugog službenika i namještenika. Uznemiravanje iz stavka 1. ovog članka smatra se i diskriminirajuće ponašanje kojim se službenik i namještenik izravno ili neizravno stavlja u nepovoljniji položaj od drugih službenika i namještenika na temelju rase, boje kože, spola, spolnog opredjeljenja, bračnog stanja, obiteljskih veza, dobi, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovnog stanja, rođenja, društvenog položaja, članstva ili ne članstva u političkoj stranci, članstva ili ne članstva u sindikatu, te tjelesnih ili duševnih poteškoća. Spolno uznemiravanje je svako verbalno, neverbalno ili fzičko ponašanje spolne naravi koje ima za cilj ili stvarno predstavlja povredu dostojanstva službenika i namještenika, a koje uzrokuje strah ili neprijateljsko, ponižavajuće ili uvredljivo okruženje.

Stranica 12 ŽUPANIJSKI GLASNIK Broj 4 Ponašanje kojim se narušava dostojanstvo osobe službenika i namještenika smatra se namjerno ili nehajno ponašanje koje primjerice uključuje: - ogovaranje, širenje glasina ili kleveta o drugome, - uvrede, prijetnje, psovke i omalovažavanje, - upotreba nepriličnog tona u ophođenju, - seksističko ponašanje kojim se osobe drugog spola ili spolnog opredjeljenja nazivaju društveno neprimjerenim izrazima s ciljem isticanja njihovih spolnih obilježja ili spolnog opredjeljenja, šali na njegov račun ili pokušaj ostvarenja neželjeno tjelesnog kontakta, - namjerno uskraćivanje inormacija potrebnih za rad, ili pak davanje dezinormacija - dodjeljivanje besmislenih, nerješivih, omalovažavajućih zadataka ili ne dodjeljivanje zadataka. Članak 65. Uslučaju neželjenog ponašanja iz prethodnog članka ovog Ugovora, službenik i namještenik može se obratiti nadređenom pročelniku, sindikalnom povjereniku ili povjereniku za etiku. Povjerenika za etiku iz stavka 1. ovog članka imenuje poslodavac uz prethodno pribavljenu suglasnost sindikata. Nadređeni pročelnik i sindikalni povjerenik dužni su o svakoj pritužbi o povredi dostojanstva službenika i namještenika obavijestiti povjerenika za etiku. Članak 66. Povjerenik za etiku dužan je, ovisno o naravi i težini povrede, odmah, a najkasnije u roku od osam dana od dostave pritužbe, ispitati pritužbu i poduzeti sve potrebne mjere primjerene pojedinom slučaju radi sprječavanja nastavka uznemiravanja ili spolnog uznemiravanja ako utvrdi da ono ne postoji. Ukoliko poslodavac ne provede predložene mjere za sprječavanje uznemiravanja ili ako su mjere koje je poduzeo očito neprimjerene, službenik i namještenik ima pravo prekinuti rad dok mu se ne osigura zaštita, pod uvjetom da je u daljnjem roku od petnaest dana zatražio zaštitu pred nadležnim sudom. Članak 67. U svrhu stvaranja ozračja tolerancije, razumijevanja i uvažavanja dostojanstva osobe službenika i namještenika, poslodavac će voditi posebnu brigu o inormiranju, osvješćivanju i senzibiliziranju zaposlenih u upravnim tijelima, te edukaciji povjerenika za etiku. Članak 68. U obavljanju službe službenici i namještenici usvajaju pravila ponašanja i etička načela kao vlastita načela i osobni kriterij ponašanja. Etička načela primjenjuju u međusobnim odnosima, te u odnosima prema građanima, u odnosu prema radu kao i prema upravnom tijelu u kojem obavljaju svoju službu. Etička načela, postupanje po njima, prava i obveze povjerenika za etiku, te postupak povodom pritužbe provodi se prema pravilima Etičkog kodeksa službenika i namještenika upravnih tijela Bjelovarsko-bilogorske županije. 12. INFORMIRANJE Članak 69. Poslodavac se obvezuje da će službeniku i namješteniku, odnosno sindikalnom povjereniku, osigurati inormacije koje su bitne za socijalni položaj službenika i namještenika, a posebno: - odlukama koje utječu na socijalni položaj službenika i namještenika, - prijedlozima odluka i općih akata kojima se u skladu s ovim Ugovorom uređuju osnovna prava i obveze iz službe odnosno rada, - kriterijima i mjerilima za obračun plaća, - rezultatima rada službenika i namještenika 13. DJELOVANJE I UVJETI RADA SINDIKATA Članak 70. Poslodavac se obvezuje da će osigurati provedbu svih prava s područja sindikalnog organiziranja utvrđenih Ustavom Republike Hrvatske, konvencijama Međunarodne organizacije rada, zakonima i ovim Ugovorom. Članak 71. Poslodavac se obvezuje da svojim djelovanjem i aktivnostima ni na koji način neće onemogućiti sindikalni rad, sindikalno organiziranje i pravo službenika i namještenika da postane članom sindikata. Povredom prava na sindikalno organiziranje smatrat će se pritisak od strane poslodavca na službenike i namještenike, članove sindikata, da istupe iz sindikalne organizacije. Članak 72. Sindikat se obvezuje da će svoje djelovanje provoditi sukladno Ustavu, konvencijama Međunarodne organizacije rada, zakonima i ovom Ugovoru, te da svoje djelovanje neće provoditi na način koji će štetiti djelotvornosti rada i poslovanja Bjelovarsko-bilogorske županije. Članak 73. Sindikat je dužan obavijestiti Poslodavca o izboru ili imenovanju sindikalnog povjerenika i drugih sindikalnih predstavnika.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=