Stranica 36 ÆUPANIJSKI GLASNIK Broj 15 Izrada evidencija imovine je početak, a ocjena njenog razvojnog potencijala i procjena vrijednosti je sljedeća aktivnost. Općina Sirač planira vršiti procjenu nekretnina tijekom 2025. godine u svrhu raspolaganja istima. Procjena nekretnina, elaborat o procjeni nekretnina izradit će ovlašteni sudski vještak - procjenitelj nekretnina. 8. GODIŠNJI PLAN RJEŠAVANJA IMOVINSKOPRAVNIH ODNOSA OPĆINESIRAČ Imovinsko-pravni odnosi na nekretninama uvijek su vezani uz izgradnju inrastrukture, bilo da se radi o visokogradnji ili o niskogradnji. Činjenica je da je za uspješnu provedbu svakog takvog projekta nužno uređeno stanje zemljišnih knjiga i katastra. No, također poznato je da stanje tih dviju evidencija u mnogim područjima Republike Hrvatske nije usklađeno, kao i da njihovo stanje često ne odgovara stanju u stvarnosti. Upravo takvi neuređeni i neriješeni imovinsko-pravni odnosi predstavljaju ozbiljnu prepreku u provedbi projekata, što posljedično dovodi u pitanje rokove u kojima je moguće povući sredstva iz europskih ondova te konačno i samo ostvarenje pojedinog projekta. Osnovni temelj učinkovitog upravljanja nekretninama jesu uređeni imovinsko-pravni odnosi. U tom smislu nužno je ukloniti sljedeće prepreke: 1. neusklađenost zemljišnoknjižnog i katastarskog stanja tj. neriješeni imovinskopravni odnosi i 2. sudski postupci, nedovršeni različiti postupci koji se vode zbog utvrđenja prava vlasništva, aktivne plombe, kao i završeni sudski postupci za koje u zemljišnim knjigama nisu brisane zabilježbe sporova. Cilj je nekretnine dovesti u stanje imovinskopravne, prostorno-planske i unkcionalno-tržišne sposobnosti. Primjerice, s ciljem učinkovitog upravljanja neperspektivnom imovinom, nužno je riješiti problem neusklađenosti prostornih planova više i niže razine te česte izmjene prostornih planova kako bi se navedena imovina dovela u stanje prostorno-planske sposobnosti. Općina Sirač anlizom je utvrdila neuređenost katastarskih čestica nerazvrstanih cesta i tijekom 2025. godine planira pokrenuti postupke za rješavanje imovinsko-pravnih odnosa nerazvrstanih cesta sukladno proračunskim mogućnostima. 9. GODIŠNJI PLAN PROVEDBE PROJEKATA JAVNO-PRIVATNOG PARTNERSTVA OPĆINE SIRAČ Zakonom o javno-privatnom partnerstvu ("Narodne novine", broj 78/12, 152/14, 114/18) uređuje se postupak predlaganja i odobravanja prijedloga projekata javno-privatnog partnerstva, praćenje provedbe projekata javno-privatnog partnerstva, sadržaj ugovora o javnoprivatnom partnerstvu, pitanja projekata javno-privatnog partnerstva male vrijednosti te druga bitna pitanja. Zakonska regulativa kojom se uređuje javno-privatno partnerstvo je sljedeća: JAVNO - PRIVATNO PARTNERSTVO • Zakono javno-privatnom partnerstvu ("Narodne novine", broj 78/12, 152/14, 114/18), • Pravilnik o ustroju i vođenju Registra ugovora o javno-privatnom partnerstvu ("Narodne novine", broj 16/13), • Uredba o provedbi projekata javno-privatnog partnerstva ("Narodne novine", broj 88/12, 15/15). JAVNA NABAVA • Zakon o javnoj nabavi ("Narodne novine", broj 120/16, 114/22), • Pravilnik o dokumentaciji o nabavi te ponudi u postupcima javne nabave ("Narodne novine", broj 65/17, 75/20), • Pravilnik o izobrazbi u području javne nabave ("Narodne novine", broj 154/23), • Pravilnik o nadzoru nad provedbom Zakona o javnoj nabavi ("Narodne novine", broj 65/17), • Pravilnik o planu nabave, registru ugovora, prethodnom savjetovanju i analizi tržišta u javnoj nabavi ("Narodne novine", broj 101/17, 144/20, 30/23), • Pravilnik o elektroničkoj žalbi u javnoj nabavi ("Narodne novine", broj 101/17, 19/23), • Uredba o javnoj nabavi u području obrane i sigurnosti ("Narodne novine", broj 19/18). − KONCESIJE • Zakon o koncesijama ("Narodne novine", broj 69/17, 107/20), • Pravilnik o Registru koncesija ("Narodne novine", broj 1/18), • Uredba o izgledu i sadržaju standardnih obrazaca i objavama koncesija ("Narodne novine", broj 20/13). − PRORAČUN • Zakon o proračunu (»Narodne novine«, broj 144/21). Javno-privatno partnerstvo podrazumijeva međusobnu suradnju privatnog sektora s tijelom javne vlasti bilo na razini središnje ili na razini lokalne zajednice s ciljem zadovoljavanja neke javne potrebe. Cilj suradnje javnog i privatnog sektora ogleda se u tome da se sredstva, znanje i iskustvo privatnog sektora stave na raspolaganje javnom sektoru čime se može ostvariti doprinos inrastrukturnoj i uslužnoj ponudi javnog sektora. Javna vlast određuje ciljeve zajedničkih projekata vodeći pritom računa o javnom interesu i kvaliteti usluga, a privatni partner zatvara nancijsku konstrukciju, projektira i gradi projekte. Interes privatnog sektora ogleda se u naplati usluga od korisnika objekata putem koncesije ili nekog drugog oblika naplate. Slijedeći stavove EU koja je donijela
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=