Stranica 209 Broj 16 ÆUPANIJSKI GLASNIK obračunske jedinice, univerzalnosti, specifkacije, dobrog fnancijskog planiranja i transparentnosti. Članak 2. Korisnici Proračuna u smislu ove Odluke jesu: 1. proračunski korisnici: 1.1. županijska upravna tijela, 1.2. ustanove kojima je Županija osnivač i koje su uvrštene u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika, 2. izvanproračunski korisnik - Županijska uprava za ceste Bjelovarsko-bilogorske županije (uvrštena u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika), 3. ustanove i neproftne organizacije kojima je Županija osnivač, a koje nisu uvrštene u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika, 4. trgovačka društva i druge pravne osobe u kojima je Županija većinski vlasnik ili ima odlučujući utjecaj na upravljanje, 5. ostali korisnici Proračuna su pravne osobe (jedinice lokalne samouprave, ustanove i udruge građana) i izičke osobe kojima se osiguravaju proračunska sredstva za realizaciju pojedinog projekta. Korisnici Proračuna iz stavka 1. točke 1., 2., 3. i 4. ovog članka obvezatno primjenjuju odredbe Zakona o proračunu i ove Odluke koje se odnose na izradu fnancijskih planova, upravljanje novčanim sredstvima, zaduživanje i davanje jamstva, izvještavanje, te nadzor nad poslovanjem i korištenjem proračunskih sredstava, a proračunski i izvanproračunski korisnici dodatno i zakonske odredbe o proračunskom računovodstvu. II. SADRŽAJ PRORAČUNA Članak 3. Proračun se sastoji od Općeg, Posebnog dijela te obrazloženja proračuna. Opći dio Proračuna sastoji se od sažetka Računa prihoda i rashoda i sažetka Računa fnanciranja, Računa prihoda i rashoda, Računa fnanciranja te raspoloživih (prenesenih) sredstava iz prethodnih godina. Sažetak računa prihoda i rashoda sadrži prihode poslovanja i prihode od prodaje nefnancijske imovine te ukupne rashode poslovanja i rashode za nabavu neinancijske imovine a sažetak Računa inanciranja primitke od fnancijske imovine i zaduživanja te izdatke za fnancijsku imovinu i otplatu zajmova. Račun prihoda i rashoda sastoji se od prihoda i rashoda iskazanih prema izvorima fnanciranja i ekonomskoj klasifkaciji te rashoda iskazanih prema unkcijskoj klasifkaciji. Opći dio proračuna sadrži i preneseni višak ili preneseni manjak prihoda nad rashodima ako ukupni prihodi i primici nisu jednaki ukupnim rashodima i izdacima. Višegodišnji plana uravnoteženja izrađuje se za razdoblje za koje se proračun odnosi u slučaju kada se preneseni manjak ne može podmiriti do kraja proračunske godine odnosno kada se preneseni višak ne može u cijelosti iskoristiti u jednoj proračunskoj godini. Posebni dio Proračuna sadrži rashode i izdatke Županije i proračunskih korisnika iskazanih po organizacijskoj klasifkaciji, izvorima fnanciranja i ekonomskoj klasifkaciji na razini skupine, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata. Obrazloženje proračuna sastoji se od obrazloženja Općeg i Posebnog dijela proračuna. Obrazloženje općeg dijela proračuna sadrži obrazloženje prihoda i rashoda, primitaka i izdataka i obrazloženje prenesenog manjka odnosno viška proračuna. III. PLANIRANJE I IZVRŠAVANJE PRORAČUNA Članak 4. Za planiranje i izvršavanje Proračuna u cjelini, odgovoran je Župan. Naredbodavatelj za izvršenje Proračuna u cjelini je župan ili osoba na koju prenese ovlasti. Rukovoditelj proračunskog korisnika odgovoran je za planiranje i izvršavanje svog dijela Proračuna. Rukovoditelj proračunskog korisnika odgovoran je za zakonito, svrhovito i ekonomično raspolaganje proračunskim sredstvima. Odgovornost za izvršavanje Proračuna znači odgovornost za preuzimanje i potvrđivanje obveza, izdavanje naloga za plaćanje na teret proračunskih sredstava, te utvrđivanje prava naplate i izdavanje naloga za naplatu u korist proračunskih sredstava. Nadležni upravni odjeli u okviru dodijeljenih sredstava Proračuna nadziru inancijsko, materijalno i računovodstveno poslovanje proračunskih korisnika sukladno njihovim predloženim programima, kao i Zakonu o iskalnoj odgovornosti. Krajnji korisnici proračunskih sredstava su obvezni dostaviti sve potrebne podatke i izvješća na zahtjev Županije. Proračunski korisnici odgovorni su za potpunu i pravodobnu naplatu prihoda i primitaka iz svoje nadležnosti odnosno njihovo evidentiranje u Riznici te za izvršavanje svih rashoda i izdataka u skladu s namjenama. Plaćanje rashoda i izdataka mora se temeljiti na vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi kojom se dokazuje plaćanje obveze. Pročelnik upravnog tijela, odnosno osoba na koju je to pravo prenijeto, mora prije isplate provjeriti i potpisom potvrditi pravni temelj i visinu obveze koja proizlazi iz knjigovodstvene isprave te navesti rashodovnu stavku Proračuna koju navedena isprava tereti. Ako se u tijeku izvršavanja Proračuna utvrdi da su sredstva Proračuna nepravilno korištena, korisnik sred-
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=