Stranica 254 ÆUPANIJSKI GLASNIK Broj 16 vode i tla, interesa krajnjih korisnika, kao i ograničenja na predmetnom nivou. Planovi navodnjavanja predstavljaju integralni dio prostorno-planske dokumentacije jedinica regionalne (područne) samouprave te su, kao njen specijalistički dio, u potpunosti usklađeni s usvojenim prostorno-planskim rješenjima. Na taj se način stvara prostorno planska osnova za jednostavnu realizaciju predloženih razvojnih projekata, odnosno ishođenje lokacijskih i građevinskih dozvola u relativno kratkom roku. Prema planiranoj dinamici razvoja navodnjavanja od 2005. do 2020. godine udio navodnjavanih površina trebao je doseći 65 000 ha, a za što je prema tadašnjim procjenama trebalo uložiti cca. 600 milijuna eur. Temeljem rezultata planova navodnjavanja, jedinice regionalne (područne) samouprave, na godišnjoj osnovi, nominiraju pojedinačne projekte (dodatno potaknuti interesom krajnjih korisnika) prema Hrvatskim vodama i ministarstvu nadležnom za vodno gospodarstvo. Nominirani projekti trebaju potvrditi/dokumentirati: - interes krajnjih korisnika putem potvrda/anketa o iskazu interesa na min. 70 % poljoprivredne površine unutar obuhvata, - ekonomsku i fnancijsku isplativost, - sociološki kriteriji (zapošljavanje, razvoj ruralnih područja, broj korisnika u sustavu itd..) i - mogućnost osiguranja sredstava za sufnanciranje projekta od strane jedinica regionalne (područne) samouprave. Za predložene projekte u prvoj azi se radi preliminarna studijska dokumentacija (predinvesticijske studije sa varijantnim tehničkim rješenjima i fnancijskom analizom isplativosti), a zatim se za odabranu varijantu priprema projektna dokumentacija (idejni, glavni i izvedbeni projekti, studije/elaborati zaštite okoliša i prirode, geotehnički elaborati, geodetski elaborati, studija izvodljivosti, tender dokumentacija i ostala dokumentacija ovisno o vrsti i potrebama projekta). Unutar jedinica regionalne (područne) samouprave, uglavnom Upravni odjeli nadležni za poljoprivredu su odgovorni za projekte navodnjavanja, a ispred Hrvatskih voda, Jedinica za provedbu NAPNAV-a. Poslovi Hrvatskih voda, Jedinice za provedbu NAPNAV-a u provedbi nacionalnog projekta su upravljanje projektima (vođenje projekata/tehnička pomoć) u svimazama provedbe projekta: • Priprema projekata (uključivo priprema projektnih zadataka za sve poslove, stručna kontrola izrađenih idejnih, glavnih i izvedbenih projekata te ostale dokumentacije, sudjelovanje u ishođenju lokacijskih, građevinskih i uporabnih dozvola, i sl.); • priprema prijave za dodjelu bespovratnih sredstava EU (aplikacija projekata); • priprema postupaka javne nabave (uključivo izrada predložaka za provođenje postupaka javne nabave kao i kontrolu natječajne dokumentacije) provođenje i kontrolu postupaka javne nabave, ugovaranje radova i usluga (pripremu nacrta ugovora); • kontrola provedbe ugovora o radovima i uslugama; • upravljanje projektima u azi izrade projektne dokumentacije (pripreme) i u azi građenja; • upravljanje ugovorima (o dodjeli bespovratnih sredstava i ugovorima o radovima i uslugama); • primopredaja izgrađenog sustava jedinicama regio-nalne (područne) samouprave i zatvaranje projekta. Sukladno temeljnoj planskoj dokumentaciji na području gospodarenja vodama (Strategija upravljanja vodama, Planovi upravljanja vodnim područjima i Plan upravljanja poplavnim rizicima), a u okviru pristupanja i članstva Republike Hrvatske u Europskoj uniji, Hrvatske vode su izradile i donijele Višegodišnji program gradnje regulacijskih i zaštitnih vodnih građevina i građevina za melioracije (https://voda.hr/hr/visegodisnji-programi-gradnje), koji je preduvjet za sufnanciranje projekata navodnjavanja iz EUondova. Plan navodnjavanja Bjelovarsko-bilogorske županije (Institut IGH d.d. Zagreb, 2010. godine) (https://voda.hr/ sites/deault/fles/dokumenti/PUVP1%20-%20OUE%20-%200048.pd) usvojen je od strane županijske skupštine, a izrađen je u okviru provedbe NAPNAV-a. Plan navodnjavanja je, na temelju analize prirodnih resursa (pogodnost tala za primjenu navodnjavanja i raspoložive kvalitetne vode za navodnjavanje), postojeće i planirane poljoprivredne proizvodnje, prostornih planova i potencijalnih krajnjih korisnika, predložio pilot projekte te ostale potencijalno prioritetne poljoprivredne površine za uvođenje organiziranog navodnjavanja (7 500 ha), odnosno organizaciju javnih sustava navodnjavanja u županiji. Sukladno članku 26. stavak 2. Zakon o vodama ("Narodne novine", broj 66/19, 84/21, 47/23) (u dalj-njem tekstu: ZOV), vodne građevine melioracije, odnosno građevine za navodnjavanje javna su dobra u javnoj uporabi i u vlasništvu su jedinica područne (regionalne) samouprave. Sukladno članku 27. stavak. 3 ZOV, građevinama za navodnjavanje u vlasništvu jedinica područne (regio-nalne) samouprave upravljaju te jedinice. Pod upravlja-njem se u ovom slučaju podrazumijevaju poslovi investitora gradnje te poslovi održavanja, čuvanja i namjenskog korištenja građevina. Sukladno članku 30. stavak. 3 ZOV, gradnja i održavanje građevine za navodnjavanje u vlasništvu jedinica područne (regionalne) samouprave provodi se prema programu koji donosi njeno predstavničko tijelo.
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=