ŽUPANIJSKI GLASNIK 16 - 2024

Stranica 271 Broj 16 ÆUPANIJSKI GLASNIK unkcionalnih resursa sudionika koji se međusobno nadopunjuju u jedinstvenu cjelinu radi smanjenja rizika od katastroa te zaštite i spašavanja građana, materijalnih i kulturnih dobara i okoliša na teritoriju Republike Hrvatske od posljedica prirodnih, tehničko-tehnoloških velikih nesreća i katastroa, otklanjanja posljedica terorizma i ratnih razaranja. Sustav civilne zaštite ustrojava se na lokalnoj, područnoj (regionalnoj) i državnoj razini, a povezuje resurse i sposobnosti sudionika, operativnih snaga i građana u jedinstvenu cjelinu radi smanjenja rizika od katastroa, pružanja brzog i optimalnog odgovora na prijetnje i opasnosti nastanka te ublažavanja posljedica velike nesreće i katastroe. Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave obvezne su, između ostalog, organizirati poslove iz svog samoupravnog djelokruga koji se odnose na planiranje, razvoj, učinkovito unkcioniranje i fnanciranje sustava civilne zaštite. Izvršno tijelo jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave koordinira djelovanje operativnih snaga sustava civilne zaštite osnovanih za područje te jedinice u velikim nesrećama i katastroama uz stručnu potporu nadležnog stožera civilne zaštite, osigurava uvjete za premještanje, sklanjanje, evakuaciju i zbrinjavanje te izvršavanje zadaća u provedbi drugih mjera civilne zaštite u zaštiti i spašavanju građana, materijalnih i kulturnih dobara i okoliša, te obavlja druge poslove u skladu s odredbama Zakona o sustavu civilne zaštite. Članak 3. Člankom 48. stavak 2. Pravilnika o nositeljima, sadržaju i postupcima izrade planskih dokumenata u civilnoj zaštiti te načinu inormiranja javnosti u postupku njihovog donošenja (nadalje: Pravilnik) određeno je da se Godišnjim analizama stanja sustava civilne zaštite prati napredak implementacije ciljeva iz Smjernica za organizaciju i razvoj sustava civilne zaštite (četverogodišnjih), utvrđuje novo stanje, redefniraju prioriteti, ocjenjuje doprinos nositelja i sudionika u provođenju mjera i aktivnosti iz plana razvoja sustava civilne zaštite, analizira inanciranje sustava civilne zaštite i realizacija svih drugih aktivnosti od značaja za provođenje revizije planova razvoja sustava civilne zaštite. Pravilnik ne određuje detaljnu strukturu godišnje analize stanja. U cilju Godišnje analize stanja sustava civilne zaštite u Bjelovarko-bilogorskoj županiji istu vršimo po sljedećim cjelinama: a) Ostvarenje aktivnosti iz Smjernica za organizaciju i razvoj sustava Civilne zaštite Bjelovarsko-bilogorske županije (4-godišnje) i zadaća iz Plana razvoja sustava Civilne zaštite za 2024. godinu, b) Analizom po svim operativnim snagama sustava civilne zaštite županije i bitnim cjelinama, temeljenom na njihovim analizama i izvješćima, c) Zaključkom Godišnje analize sustava civilne zaštite Bjelovarsko-bilogorske županije, te d) Analizom (iskazom) utroška fnancijskih sredstava na Županijskoj razini. Članak 4. Ostvarenje aktivnosti iz Smjernica za organizaciju i razvoj sustava CZ Bjelovarsko-bilogorske županije i zadaća iz Plana razvoja sustava Civilne zaštite za 2024. godinu Smjernice za organizaciju i razvoj sustav civilne zaštite na području Bjelovarsko-bilogorske županije za razdoblje 2021. – 2025. godine izrađene su 17.prosinca 2020. godine ("Županijski glasnik", broj 8/22) i razrađene po nositeljima aktivnosti u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji te značajno podređene eskalaciji pandemije COVID-19 bolesti (SARS-CoV-2 virus), poduzimanju protuepidemijskih i drugih mjera, kako na lokalnim razinama tako i usmjeravanjima s državne razine. Ograničavanje kretanja te okupljanja stanovništva reducirale su brojne aktivnosti planirane Smjernicama i promijenile prioritete. Vlada RH je u svibnju 2023. proglasila prestanak pandemije, ali su se određene mjere poduzimale i tijekom 2024.godine, uz pojavu novih sojeva virusa. Godišnjim planom razvoja sustava civilne zaštite Bjelovarsko-bilogorske županije za 2024. godinu razrađene su zadaće iz 4-godišnjih Smjernica, po svim operativnim snagama i sastavnicama. Te zadaće su provedene a posebno izražene aktivnostima vezanim za pripremu ljetne i protupožarne sezone te mjerama za zimski period, razradom osnovnih planskih dokumenata, revizije II. Procjene rizika od velikih nesreća za područje Bjelovarsko-bilogorske županije te obnovljenim Planom djelovanja civilne zaštite Bjelovarsko-bilogorske županije. Planske zadaće i edukacija dopunjavale su se i izvanrednim zadaćama, kao što su reagiranja na ekstremne vremenske pojave (prirodna nepogoda – suša za 4 grada i 14 općina Bjelovarsko-bilogorske županije; razorno nevrijeme i tuča 20. kolovoza u Bjelovaru, nevrijeme 1. lipnja u Čazmi i Bereku). Stožer civilne zaštite Bjelovarsko-bilogorske županije je dodatno proradio dobivenu Uputu glede predvidivih izvanrednih događaja uzrokovanih vremenskim nepogodama (u listopadu, od Ravnateljstva civilne zaštite RH), novine glede uvođenja sustava SRUUK, i druge sadržaje. Stožer civilne zaštite Bjelovarsko-bilogorske županije posebno je analizirao dodatno izrađeni Separat svog Plana djelovanja civilne zaštite pod nazivom Plan pripravnosti i odgovora RH i Bjelovarsko-bilogorske županije na radiološki i nuklearni izvanredni događaj, sukladno aktualnosti materije, a upoznao se i sa Izvješćem (internetskim) Državnog ureda za reviziju, na temu Upravljanje skloništima za građane u sustavu Civilne zaštite RH, što je složena i nedorečena problematika na razini RH godinama. Članak 5. Županijska skupština Bjelovarsko-bilogorske županije usvojila je Odluku o utvrđivanju operativnih snaga sus-

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=