ŽUPANIJSKI GLASNIK 02 - 2025

Stranica 71 Broj 2 ŽUPANIJSKI GLASNIK Redni Oznaka Opis ceste Naselja broj ceste 2. ŽC3171 Šibovac (LC37150) - Doljani (DC5) Šibovac 3. ŽC3172 Doljani (DC5) - Sirač (ŽC3291) Sirač 4. ŽC3173 Miljanovac (LC37157) - Sirač (ŽC3172) Miljanovac, Sirač 5. ŽC3272 Sirač (ŽC3172) - Badljevina (DC5) Sirač 6. ŽC3291 Markovac (ŽC3170) - Sirač - Omanovac Sirač, (DC5) Pakrani, Bijela 7. LC37150 Šibovac (ŽC3171) - Donji Sređani (ŽC3169) Šibovac 8. LC37157 Miljanovac (ŽC3173) - Badljevina (DC5) Miljanovac DC 5 prolazi kroz naselje Kip. U svom profilu ima osigurane osnovne komunalne sadržaj – nogostup, jarak, mali pojas zelenila te vodove komunalne infrastrukture. Uz groblje Kip, u sklopu prometnice, nalazi se parkiralište. ŽC 3171 manjim dijelom prolazi kroz naselje Šibovac, dok ostatak dionice prolazi kroz područje u kojem prevladavaju oranice i šume do spoja na DC 5. U pogledu tehničkih karakteristika, prometnica nema osiguran nogostup, dok se zelene površine u naseljenom dijelu pretežito uske i nedefinirane. Općinsko središte Sirač povezano je s ostalim naseljima Općine preko ŽC 3172, ŽC 3173, ŽC 3272 i ŽC 3291. Ove prometnice čine važan dio ulične mreže naselja te su u pogledu tehničkih elemenata različitih karakteristika što je uvjetovano morfološkom strukturom naselja i okolnog prostora, odnosno tehničkoj izvedbi tijekom izgradnje ceste. U svrhu povećanja kvalitete i protočnosti prometa potrebna je njihova modernizacija koja bi obuhvaća dobivanje kvalitetnijih tehničkih elemenata i profila prometnice u svrhu povećanja sigurnosti sudionika u prometu. ŽC 3172 prolazi zapadnim dijelom te nakon prelaska željezničke pruge kroz samo središte naselja Sirač. Prometnica prolazi kroz zapadni dio naselja kao Branimirova ulica te u pogledu tehničkih karakteristika ima na većem dijelu dionice osiguran jednostrani nogostup, manji koridor zelenih površina preko odvodnih kanala (jaraka) te elemente elektrodistribucijske mreže. Koridor prometnice je od privatnih stambenih i gospodarskih objekata ponekad odijeljen ogradom, živicom ili travnjakom. Nakon prelaska željezničke pruge prometnica ulazi u samo naselje Sirač kao Ulica Stjepana Radića. S obje strane kolnika nalaze se manje zelene površine koje odvajaju prometnicu od ograda stambenih i gospodarskih objekata u obliku travnjaka, predvrtova i bankina. Sjevernom stranom izveden je nogostup uz koji se nalaze ozelenjeni kanali za odvodnju i stupovi elektrodistribucijske mreže. Kod zgrade "Suvenira" i crkve Pohoda Blažene Djevice Marije nogostup je obostran, a zatim opet jednostran do "Krajcera" uz obostrano uređene zaštitne zelene površine Prostor ispred zgrade Hrvatskog Doma nema zelenih površina u sklopu pristupa samoj čestici. Prometnica završava kod mosta preko rijeke Bijele kod Vatrogasnog Doma Sirač. ŽC 3291 prolazi kroz naselje Pakrani i Sirač. U Pakranima je uskog profila bez nogostupa. U pogledu tehničkih karakteristika, prometnica nema osiguran nogostup, dok se zelene površine u naseljenom dijelu nalaze unutar zelenih površina uz kanale za odvodnju (jarak) u čijem se profilu nalazi elektrodistribucijska mreža. Prelaskom rijeke Bijele u Siraču kao ulica Ruđera Boškovića i ulica Ivana Gundulića prolazi kroz gospodarsko-industrijsko područje siračkih kamenoloma. Intenzitet i težina vozila prometa utječe na tehničke karakteristike ceste. Do križanja s ŽC 3172 kod Vatrogasnog doma Sirač, prometnica generalno nema nogostup, dok je u dijelovima ispred kuća uglavnom sporadično zastupljen. Ulaskom u samo naselje Sirač kao ulica Nikole Šubića Zrinjskog ima jednostrani nogostup bez zelenih površina u profilu prometnice. One su uglavnom sadržane kao ograda, živica, predvrt ili bankina. S druge strane prometnice nalazi se zaštitno zelenilo, kanal za odvodnju te elementi elektrodistribucijske mreže. Prelaskom preko potoka Željnjaka prometnica nastavlja kao Tomislavova ulica u kojoj se nalaze isti tehnički elementi sa širim profilom, dok izlaskom iz naselja kao Požeška ulica opet ima slabije tehničke karakteristike u nedostatku nogostupa, a zelene površine oko prometnice čine prirodne površine poljoprivrednih zemljišta i šuma. LC 37157 i ŽC 3173 prolaze kroz naselje Miljanovac (Miljanovac i Ulica 30.svibnja) te se spajaju na ŽC 3172 u Siraču. U pogledu tehničkih karakteristika, prometnica nema osiguran nogostup, dok se zelene površine u naseljenom dijelu nalaze unutar zelenih površina uz kanale za odvodnju (jarak) u čijem se profilu nalazi elektrodistribucijska mreža. Koridor prometnice je od privatnih parcela odijeljen ogradom, živicom, ogradom ili travnjakom ispred stambenih kuća. ŽC 3272 povezuje Sirač s Badiljevinom. Nakon križanja s ŽC 3172 (ulica Stjepana Radića) prometnica ima pregledniji profil koji prati koridor željezničke pruge uz koji postoji zasađeni drvored, ali bez nogostupa. Izvan izgrađenih struktura prometnica je okružena prirodnim krajolikom šuma i oranica. Tijekom gradnje i uređenja nerazvrstanih cesta, potrebno ih je sagledati i kao dio prometne mreže i kao potencijalnih linijskih koridora u funkciji razvoja elemenata zelene infrastrukture unutar izgrađenih dijelova naselja. U tom pogledu unutar raspoloživih prostora tj. profila prometnica, ona se može prožimati zajedno s

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=