Stranica 101 Broj 4 ÆUPANIJSKI GLASNIK • Poticanje razvoja turističkih proizvoda (Mjera 2.1.): Podrška agro-bio turizmu i povezivanje s lokalnim poljoprivrednicima kako bi se unaprijedila gastronomska ponuda (Aktivnost 2.1.1.). 7.2. Smjernice i preporuke za turističke zajednice Turističke zajednice imaju važnu ulogu u promociji i koordinaciji turističkih aktivnosti, kao i u razvoju destinacijskog menadžmenta. Preporučuje se jačanje sustava promocije održivog turizma kroz digitalne kampanje, sudjelovanje u međunarodnim turističkim sajmovima te suradnju s lokalnim proizvođačima u cilju kreiranja jedinstvenih turističkih proizvoda. S obzirom na važnost integracije poljoprivrede i turizma, TZ-ovi mogu inicirati razvoj oznaka kvalitete za lokalne prehrambene proizvode, poticati suradnju između restorana i lokalnih poljoprivrednika te organizirati gastronomske manifestacije koje promoviraju autohtonu kuhinju i proizvode regije. Također, važno je razvijati tematske turističke rute koje uključuju posjete poljoprivrednim gospodarstvima, vinarijama i lokalnim proizvođačima hrane. Kako bi se unaprijedio sustav destinacijskog menadžmenta, TZ-ovi trebaju organizirati edukacije za lokalne dionike te razvijati programe certificiranja održivih turističkih objekata. Poseban naglasak treba staviti na povezivanje kulturnih, sportskih i eno-gastronomskih sadržaja u jedinstvene turističke proizvode. Ključne mjere i aktivnosti: • Razvoj održive turističke infrastrukture (Mjera 1.1.): Poticanje razvoja tematskih hotela i kampova kroz suradnju s jedinicama lokalne samouprave (Aktivnost 1.1.3.) • Revitalizacija kulturnih ruta (Mjera 1.2.): Povezivanje kulturno-povijesnih lokaliteta u tematske turističke rute (Aktivnost 1.2.1.) • Razvoj autentičnih turističkih proizvoda (Mjera 2.1.): Poticanje lokalnih proizvođača na stvaranje prepoznatljivih proizvoda, uključujući brendiranje lokalne gastronomske ponude (Aktivnost 2.2.2.) • Jačanje destinacijskog menadžmenta (Mjera 3.1.): Organizacija edukacija i radionica za lokalne dionike (Aktivnost 3.1.1.), kao i sustavno praćenje turističkih pokazatelja (Aktivnost 3.2.1.) • Unaprjeđenje sustava destinacijskog menadžmenta (Mjera 3.1.): Organizacija edukacija i implementacija sustava certificiranja održivih turističkih objekata (Aktivnost 3.2.1.) • Promocija i brendiranje destinacije (Mjera 4.1.): Razvoj digitalnih kampanja i tematskih promotivnih strategija kako bi se povećala prepoznatljivost Županije. 7.3. Smjernice i preporuke za druge dionike u turizmu i upravljanju turizmom u destinaciji Institucije, organizacije i drugi dionici imaju ključnu ulogu u osiguravanju održivog i konkurentnog turističkog razvoja. Preporučuje se koordinirana suradnja između razvojnih agencija, obrazovnih institucija i sektora poduzetništva na provedbi turističkih projekata. Za razvoj inovativnih turističkih proizvoda, potrebno je uključiti obrazovne institucije u razvoj edukacijskog turizma, dok sportske i rekreativne udruge mogu pridonijeti razvoju aktivnog turizma kroz planiranje sportskih događanja i avanturističkih aktivnosti. Također, komunalna poduzeća i institucije za zaštitu prirode mogu sudjelovati u održavanju i očuvanju prirodnih atrakcija te usmjeravanju održivog razvoja prostora. U cilju poboljšanja regulacije korištenja prostora, potrebno je definirati jasne standarde zaštite i održivog razvoja, uz implementaciju modela koji potiču rekreacijsko, adrenalinsko i sportsko korištenje prostora, čime se povećava atraktivnost turističkih projekata. Kroz strateško planiranje, potrebno je uskladiti razvoj smještajnih kapaciteta s tržišnim potrebama, potičući ulaganja u održive oblike smještaja poput ruralnih domaćinstava, ekoloških kampova i malih hotela. Konačno, potrebno je sustavno raditi na jačanju brenda Županije kao turističke destinacije kroz razvoj ključnih atrakcija, organizaciju manifestacija i razvoj oznaka kvalitete za lokalne proizvode. Digitalni marketing i međunarodna promocija trebaju biti usmjereni na stvaranje prepoznatljivog identiteta destinacije i privlačenje ciljanih skupina posjetitelja. Ključne mjere i aktivnosti: • Razvoj turističke infrastrukture (Mjera 1.1.): Suradnja s javnim poduzećima na održavanju i razvoju turističkih sadržaja (Aktivnost 1.1.4.) • Očuvanje prirodnih vrijednosti (Mjera 1.2.): Provođenje inicijativa za zaštitu okoliša i edukaciju posjetitelja o održivosti (Aktivnost 1.2.3.) • Razvoj inovativnih turističkih proizvoda (Mjera 2.2.): Uključivanje obrazovnih institucija u razvoj edukativnog i znanstvenog turizma (Aktivnost 2.2.1.) • Jačanje ljudskih resursa (Mjera 3.1.): Organizacija stručnih radionica i programa obuke u suradnji s relevantnim institucijama (Aktivnost 3.1.2.) • Povećanje prepoznatljivosti destinacije (Mjera 4.2.): Suradnja s kulturnim i sportskim udrugama na organizaciji manifestacija i promotivnih događanja (Aktivnost 4.2.1.). 8. POPIS PROJEKATA Popis i obrazloženje projekata utemeljen je na razvojnim potrebama destinacije Bilogora-Bjelovar, te polazištima utemeljenima na planovima višeg reda. Svaka od aktivnosti sadrži elemente čija je glavna funkcija jasna, a provedba iste olakšana: - Naziv projekta
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=