Stranica 143 Broj 4 ÆUPANIJSKI GLASNIK 9. MJERENJE NAPRETKA I IZVJEŠĆE O PROVEDBI 9.1. Podrška i implementacija Plana upravljanja destinacijom Implementacija Plana upravljanja destinacijom za Bjelovarsko-bilogorsku županiju zahtijeva koordinirani pristup svih ključnih dionika u sustavu turizma, uključujući lokalne i regionalne vlasti, privatni sektor, kulturne i turističke organizacije, obrazovne institucije te udruge civilnog društva. Ovaj sveobuhvatan pristup omogućava efikasnu provedbu plana i njegovu usklađenost sa specifičnostima lokalnih zajednica, kulturnim identitetom i potrebama turista. Plan upravljanja destinacijom usvaja se na predstavničkom tijelu regionalne samouprave, a njegovo donošenje temelji se na Zakonu o turizmu (ZOT) i odgovarajućim pravilnicima. Usvajanjem plana na ovom tijelu, on postaje obvezujući dokument, čime se omogućuje primjena svih odredbi plana u sustav turističkog upravljanja destinacijom. Implementacija plana usmjerava razvoj turizma prema održivosti i dugoročnim ciljevima destinacije, uz stalnu prilagodbu u skladu s promjenjivim uvjetima i potrebama zajednice. Turistička zajednica, kao nositelj procesa, mora osigurati da se svi zainteresirani dionici, uključujući predstavnike lokalnih zajednica, kulturnih i turističkih institucija, privatne sektore te organizacije civilnog društva, uključe u proces izrade plana. Ova koordinacija osigurava prepoznavanje različitih funkcija, interesa i razvojnih smjerova koji su specifični za svaku destinaciju. Ključni dionici uključeni u implementaciju plana: 1. Turistička zajednica Bjelovarsko-bilogorske županije je glavni koordinator procesa izrade i implementacije plana, Turistička zajednica mora osigurati aktivnu suradnju svih dionika i organizirati redovite sastanke, radionice i konzultacije. Zadužena je za izradu smjernica, praćenje napretka, izvještavanje i osiguranje da se svi aspekti plana provedu u skladu s definiranim ciljevima. 2. Gradovi i općine unutar županije kao lokalna samouprava mora osigurati političku potporu i pravnu regulativu za provedbu plana. Zaduženi su za usklađivanje plana s lokalnim strategijama i potrebama, pružanje financijskih resursa, te omogućavanje nužne infrastrukture i legislativnih okvira. 3. Privatni sektor, uključujući vlasnike smještajnih kapaciteta, restorana, turističke agencije, te poduzetnike u sektoru kulturnih usluga, od presudne je važnosti za uspješnu implementaciju plana. Oni su ključni za razvoj novih proizvoda i usluga, kao i za stvaranje atraktivnih ponuda koje privlače turiste i povećavaju konkurentnost destinacije. 4. Kulturne i obrazovne institucije, uz muzeje, kulturne centre, muzeje, galerije, te obrazovne institucije kao što su škole i sveučilišta, igraju važnu ulogu u stvaranju edukativnih programa i kulturnih sadržaja koji će obogatiti turističku ponudu. Također, njihov angažman u oblikovanju i provođenju obrazovnih i kulturnih programa bitan je za razvoj održivih turizma temeljenog na kulturnoj baštini i cjeloživotno učenje. 5. Udruge civilnog društva i udruge manjina, udruge koje se bave očuvanjem kulturne baštine, ali i udruge nacionalnih manjina, imaju važnu ulogu u implementaciji plana, jer mogu pružiti specifične informacije i sadržaje koji obogaćuju ponudu destinacije. Kroz suradnju s njima, destinacija može obuhvatiti širu paletu kulturnih i tradicijskih sadržaja koji odražavaju raznolikost zajednice. 6. Suradnja sa sveučilištima, istraživačkim institucijama i stručnjacima iz područja turizma, kulturnog menadžmenta i zaštite baštine može pomoći u osiguravanju kvalitete istraživanja, edukacije i razvoja novih inovacija koje će unaprijediti turističku ponudu i upravljanje destinacijom. Također, angažman studenata i mladih stručnjaka doprinosi jačanju kapaciteta lokalnih zajednica i stvaranju novih prilika za zapošljavanje. 7. Razvojna agencija Bjelovarsko-bilogorske županije igra ključnu ulogu u implementaciji Plana upravljanja destinacijom, jer je zadužena za razvoj i promociju županijskih infrastrukturnih i gospodarskih projekata koji mogu biti od koristi turizmu. Osim što osigurava financijsku podršku i povezuje sve relevantne dionike, Razvojna agencija pomaže u ostvarivanju pristupa EU fondovima, razvoju inovativnih turističkih proizvoda, te implementaciji održivih poslovnih rješenja. Agencija također može igrati ključnu ulogu u pružanju savjeta i stručne podrške poduzetnicima i lokalnim vlastima u vezi s provedbom razvojnih i infrastrukturnih projekata koji unapređuju turističku ponudu. Implementacija Plana upravljanja destinacijom za Bjelovarsko-bilogorsku županiju predstavlja složen i dinamičan proces koji uključuje suradnju svih relevantnih dionika. Kroz koordinaciju, praćenje napretka, redovite evaluacije i osiguranje financijske održivosti, ovaj plan ima potencijal unaprijediti turističku ponudu županije i osigurati dugoročni održivi razvoj turizma. Razvojna agencija Bjelovarsko-bilogorske županije, kao ključni akter, bit će od presudne važnosti u implementaciji ovog plana, pružajući ne samo financijsku potporu već i strateško usmjeravanje za daljnji razvoj destinacije. Da bi se plan nesmetano i kvalitetno implementirao nužno je sljedeće: 1. Koordinacija i partnerska suradnja Za uspješnu implementaciju plana, nužno je uspostaviti jasnu koordinaciju između svih dionika. Turistička zajednica Bjelovarsko-bilogorske županije kao ključna institucija mora redovito koordinirati
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=