ŽUPANIJSKI GLASNIK 4 - 2025

Stranica 18 ÆUPANIJSKI GLASNIK Broj 4 7.1. Smjernice i preporuke za jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave. ....................................161 7.2. Smjernice i preporuke za turističke zajednice............................................................................................161 7.3. Smjernice i preporuke za druge dionike u turizmu i upravljanju turizmom u destinaciji........................162 8. POPIS PROJEKATA. ..........................................................................................................................................164 8.1. Cilj 1: Oblikovanje okruženja prikladnog za razvoj održivog turizma.....................................................165 Mjera 1.1. Podrška kvalitetnom infrastrukturnom uređenju te oblikovanju turističke suprastrukture u skladu s pokazateljima održivosti. .......................................................................167 Mjera 1.2. Podrška istraživanju, obnovi, očuvanju i poboljšanju dostupnosti prirodne i kulturne baštine................................................................................................................................191 8.2. Cilj 2: Razvoj autentičnih i inovativnih turističkih proizvoda koji podižu opću kvalitetu života lokalne zajednice i pridonose ciljevima održivog razvoja..............................................................213 Mjera 2.1. Podrška stvaranju lokalnih lanaca vrijednosti uz poboljšanje postojećih i razvoj autentičnih, zelenih i inovativnih turističkih proizvoda..................................................................214 Mjera 2.2. Razvoj novih cjelovitih turističkih doživljaja visoke vrijednosti..................................215 Mjera 2.3. Unaprjeđenje kvalitete i dosega manifestacija..............................................................218 8.3. Cilj 3. Unapređenje sustava destinacijskog menadžmenta i ljudskih resursa. ..........................................220 Mjera 3.1. Programi osnaživanja dionika........................................................................................221 Mjera 3.2. Sustavno praćenje kvalitete destinacijskog turizma......................................................226 8.4. Cilj 4. Stvaranje prepoznatljivosti..............................................................................................................230 8.5. Projekti posebnog značenja za razvoj destinacije......................................................................................232 9. MJERENJE NAPRETKA I IZVJEŠĆE O PROVEDBI.....................................................................................234 9.1. Podrška i implementacija Plana upravljanja destinacijom.........................................................................234 9.2. Izvješće o provedbi.....................................................................................................................................236 Literatura...................................................................................................................................................................237 Prilog 1......................................................................................................................................................................239 1. UVOD Plan upravljanja destinacijom Bjelovarsko-bilogorske županije predstavlja temeljni dokument za planski razvoj održivog turizma u regiji. Njegova primarna svrha je usmjeriti turistički razvoj prema načelima održivosti, uvažavajući potrebe lokalne zajednice, posjetitelja i prirodnih te kulturnih resursa. Plan se temelji na važećim strateškim, prostornim i razvojnim dokumentima, kao i na Zakonu o turizmu (NN 156/23), koji naglašava važnost koordiniranog planiranja između lokalnih i regionalnih turističkih zajednica. Turizam Bjelovarsko-bilogorske županije suočava se s izazovima i istodobno nudi velike razvojne potencijale. Kao područje bogato prirodnim ljepotama i kulturnom baštinom, regija ima priliku pozicionirati se kao destinacija koja promovira autentična iskustva, odmor u prirodnom okruženju i interakciju s lokalnom zajednicom. Međutim, trenutni izazovi, poput fragmentirane ponude, slabije koordinacije dionika te prostora za unaprjeđenje znanja i vještina u upravljanju, zahtijevaju sveobuhvatan i integriran pristup kako bi se ti potencijali realizirali. 1.1. Definicija i svrha plana upravljanja destinacijom Plan upravljanja destinacijom ima ključnu ulogu u identificiranju i adresiranju ključnih pitanja koja se odnose na turistički razvoj regije. On pruža jasne smjernice za upravljanje resursima, osigurava koordinaciju među dionicima i stvara osnovu za donošenje odluka koje će doprinijeti održivom razvoju turizma. Također, plan omogućava kontinuirano praćenje turističkih aktivnosti, evaluaciju postignutih ciljeva te prilagodbu strategija u skladu s promjenama na tržištu. Ovaj dokument uključuje detaljnu analizu turističkih resursa i atrakcija, identifikaciju prednosti, slabosti, prilika i prijetnji (SWOT analiza), kao i pregled aktualnih trendova i razvojnih projekata. Posebna pažnja posvećuje se usklađivanju potreba svih dionika, od lokalne zajednice i turističkih zajednica do poduzetnika i posjetitelja. Uspostavlja se portfelj turističkih proizvoda koji omogućava dugoročno tržišno pozicioniranje destinacije, uz naglasak na očuvanje prirodne i kulturne baštine te povećanje kvalitete života lokalnog stanovništva. Plan upravljanja destinacijom Bjelovarsko-bilogorske županije ima nekoliko ključnih ciljeva: 1. Održivi razvoj turizma – Osigurati očuvanje prirodnih i kulturnih resursa kroz održivo korištenje i promociju 2. Jačanje konkurentnosti destinacije – Stvaranje inovativne i globalno konkurentne turističke ponude, koja odgovara suvremenim trendovima 3. Povećanje kvalitete turističkog doživljaja – Razvoj turističkih proizvoda koji integriraju sve aspekte destinacijskog lanca vrijednosti, od infrastrukture do kvalitete usluge i odnosa prema posjetiteljima

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=