ŽUPANIJSKI GLASNIK 4 - 2025

Stranica 25 Broj 4 ÆUPANIJSKI GLASNIK (postojeće) cestovne mreže Bjelovarsko-bilogorske županije, unutar njezinog područja nema autocesta, već samo državnih, županijskih i lokalnih. Bez obzira na specifičan prometni položaj i smještaj Županije (jedna od tri koje nemaju međunarodnu granicu) i njezinu mrežu cestovnih prometnica, vremenska udaljenost njezinih najvećih naselja od Zagreba kao središta države nije velika – od Bjelovara sat i 20 minuta, od Daruvara oko dva sata i od Čazme oko sat vremena vožnje automobilom (HAK interaktivna karta, 20.12.2024.). Tablica 2.6. Cestovna dostupnost Bjelovara, Daruvara i Čazme drugim gradovima i zračnoj luci Procijenjeno vrijeme putovanja Bjelovar Daruvar Čazma automobilom Osijek 3:11 2:27 2:41 Varaždin 1:27 2:22 1:11 Slavonski Brod 2:20 1:34 1:47 Zračna luka Franjo Tuđman 1:08 1:44 0:45 Budimpešta 3:56 4:17 3:44 Ljubljana 2:46 3:23 2:23 Sarajevo 5:27 4:38 4:55 Izvor: HAK (map.hak.hr, 23.12.2024.) Prema kartografskim podacima dostupnim u Prostornom planu BBŽ, od ukupno izdvojenih 1100 km postojećih cestovnih prometnica oko 5,8% su državne ceste, 10,5% županijske, 0,8% nerazvrstane županijske te oko 6,2% lokalne ceste. Doduše, ti udjeli su nešto manji ako se uzmu sve prometnice koje omogućuju prometovanje motornim vozilom te su dostupne kroz Openstreetmap. Budući da je unutar baze izmjereno ukupno oko 4710 km prometnica, udjeli u skladu s prethodno upotrijebljenim redoslijedom iznose: 24,7%, 45,1%, 3,4% i 26,7%. Slika 2.7. Prometni sustav Bjelovarsko-bilogorske županije Željeznički promet Željezničke pruge prolaze Županijom samo kroz njezin krajnji sjeverni i jugoistočni dio, ali povezuju njezine najveće gradove Bjelovar i Daruvar s ostatkom Hrvatske. Riječ je o dionici pruge L203 KriževciBjelovar-Kloštar u duljini od 26,6 km (od ukupno 62) te dionici pruge L204 Banova Jaruga-Daruvar-Pčelić u duljini od 45,7 km (96). Obje su pruge za lokalni željeznički promet, ali su povezane s prugama za međunarodni promet M201 (dio Paneuropskog koridora V) i M103 (dio Paneuropskog koridora X) te prugom za regionalni promet R202 (Varaždin-Dalj ili Podravska magistrala). Za putovanje od Bjelovara do Glavnog kolodvora u Zagrebu potrebno je izdvojiti oko 1:30 sat, dok je za putovanje od Daruvara do Zagreba potrebno oko 4 sata. 2.1.4. Infrastrukturna opremljenost Važan preduvjet za planiranje održivog razvoja, a time i turizma kao sektora koji je povezan sa sportom, kulturom, poljoprivredom, zdravstvom i dr., je kvalitetna infrastrukturna opremljenost. Ona utječe na kvalitetu života i rada lokalnog stanovništva, turista i posjetitelja. Iako se infrastrukturna opremljenost često naziva i tehničkom infrastrukturom, njome se upravlja na različitim razinama, od državne, preko županijske do lokalne. Preduvjet kvalitetne te usklađene infrastrukturne opremljenosti su dugogodišnje i kvalitetno planiranje koja se bazira na značajnim financijskim ulaganjima (jedinice lokalne i regionalne samouprave, država te EU fondovi). Kvalitetna infrastruktura često je slabo vidljiva odnosno prepoznata, a snažno utječe na održivost, razvoj i klimatske promjene. Uz prometnu povezanost i dostupnost, sustav tehničke infrastrukture (vodoopskrbe, odvodnje otpadnih i oborinskih voda, elektroopskrbe, gospodarenje otpadom te wifi povezanost i različiti produktovodi) čine tzv. nevidljivu okosnicu razvoja turizma. Vodoopskrba u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji vrši se iz više vodocrpilišta/ izvorišta. Tako polazišta za uspješan vodoopskrbni sustav čine: izvorište "Delovi" s vodospremnikom "Kupinovac" te izvorište "Đurđevac" - vodosprema "Banov Stol". Oni čine temeljne objekte dovoda vode za sjeverno područje Županije. U vodoopskrbi je važan transportno opskrbni magistralni cjevovod "Bjelovar - Veliki Grđevac - Veliki Zdenci - Končanica - Daruvar", uključujući dovod vode od Pakre do Daruvara, zatim cjevovod "Čazma - Štefanje - Bjelovar", uključujući i dovod vode iz crpilišta "Vrtlinska", s mogućnošću povezivanja na vodovodne sustave susjednih županija, zatim cjevovod "Virovitica - Grubišno Polje - Veliki Zdenci - Garešnica", s mogućnošću povezivanja na vodoopskrbni sustav Sisačko-moslavačke županije te cjevovod "Daruvar - Dežanovac - Pakračka Poljana", Izvor: autori

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=