ŽUPANIJSKI GLASNIK 4 - 2025

Stranica 57 Broj 4 ÆUPANIJSKI GLASNIK se za isti kolač. Važno za naglasiti je i to da udio BBŽ-a u ukupnoj potražnji (mjereno brojem dolazaka gostiju) u ukupnom broju dolazaka na razini cijele RH, iznosi 0,15%, dok je Sisačko-moslavačke županije 0,13%, a Virovitičko-podravske 0,08%. Slika 2.15. Dolasci po županijama u okruženju Izvor: DZS, Dolasci i noćenja domaćih i stranih turista, županije, mjesečno (2024.) o Direktna konkurencija: Sisačko-moslavačka županija i Virovitičko-podravska županija o Indirektna konkurencija: Ostale županije Kontinentalne Hrvatske – Međimurska, Vukovarskosrijemska, Osječko-baranjska, Brodsko-posavska, Požeško-slavonska, Koprivničko-Križevačka, Varaždinska, Karlovačka, Sisačko-moslavačka, Krapinsko-zagorska, Zagrebačka • Benchmarking: sa susjednim županijama o Broj turističkih dolazaka: U Republici Hrvatskoj u 2023. godini najznačajnije emitivno tržište bilo je Njemačka (26,5%), a slijedile su ga Austrija i Slovenija s istim udjelom od 9,1% u ukupnom broju dolazaka inozemnih gostiju (DZS, 2024). Bjelovarsko-bilogorska županija u prethodnoj je (2023.) godini ostvarila 8.886 dolazaka stranih i 20.089 dolazaka domaćih gostiju, odnosno ukupno 28.975 dolazaka gostiju, koji su ostvarili ukupno 83.102 noćenja (57.834 domaći i 25.268 strani). U odnosu na prethodnu (2022.) godinu to je rast od 29% u dolascima i 22% u noćenjima. U odnosu na dvije konkurentske županije, prema podacima iz 2023. godine, Bjelovarsko-bilogorska županija ima 14% više ukupnih dolazaka i 44% više ukupnih noćenja nego Sisačko-moslavačka županija, i 81% više dolazaka i čak 131% više noćenja nego Virovitičko-podravska županija. Mjereno potražnjom, BBŽ zaostaje u odnosu na Sisačko-moslavačku županiju po pitanju privlačenja stranih gostiju (37% manje dolazaka i 13% manje noćenja). Tablica 2.24. Usporedba dolazaka i noćenja s konkurentskim okruženjem ŽUPANIJA UKUPNO DOMAĆI STRANI Sisačko-moslavačka županija dolasci 25.457 11.356 14.101 noćenja 57.887 28.915 28.972 Bjelovarsko-bilogorska županija dolasci 28.975 20.089 8.886 noćenja 83.102 57.834 25.268 Virovitičko-podravska županija dolasci 16.000 11.034 4.966 noćenja 36.032 24.310 11.722 • Proučavanje komunikacijskih strategija konkurencije o Načini promocije destinacija (digitalni marketing, društvene mreže, tiskani materijali) - Pregledna web stranica s dostupnim podacima - https://www.tzbbz.hr/ - Društvene mreže o Ciljana tržišta i segmentacija posjetitelja - Domaće tržište – u strukturi gostiju dominiraju domaći gosti (70%) - Privlačenje iz najznačajnijih emitivnih tržišta RH – Njemačka, Austrija, Slovenija - Srednja životna do 30 - 49 godina Prema istraživanju TOMAS 2022/2023 Instituta za turizam najvažniji motivi dolaska u Kontinentalnu Hrvatsku su "city break" (23%), "posao" (22%) i "priroda" (20%), dok je "gastronomija" motiv za samo njih 11%. U Kontinentalnu Hrvatsku većina gostiju dolazi automobilom (56,9%), a njih 36% smještaj rezervira posredstvom online bookinga. Središnja Hrvatska kao dio Kontinentalne Hrvatske ipak bilježi nešto drugačije vrijednosti: dok je glavni motiv dolaska je isti – "city break" (42,3%), "planinarenje i hodanje" drugi je motiv dolaska (26%), a slijede ga "posao" (18,7%), "posjet rodbini i prijateljima" (17,9%), te "ruralno područje" (16%). Kod odmorišnih putovanja glavni motiv dolaska je "priroda" (69,8%), zatim "touring/sightseeing" (7,6%) i "city break" (7,1%). • Tržišni trendovi i inovacije Odgovorni i održiviji turizam zahtjeva iste takve i turiste. Stanovništvo Europe kao glavnog emitivnog tržišta za Hrvatsku, postaje sve više osviješteno po pitanju zaštite okoliša i kvalitete života lokalnog stanovništva. Općenito govoreći, istraživanja pokazuju da današnji turist postaje iskusniji, samosvjesniji i bitno izbirljiviji putnik koji je izrazito okolišno, klimatski i društveno osviješten, a koji je aktivan korisnik novih

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=