Stranica 61 Broj 4 ÆUPANIJSKI GLASNIK bazena, igrališta i biciklističkih staza u gradovima omogućava rekreativne aktivnosti za lokalno stanovništvo i turiste. 5. Financijske, poštanske i platne usluge Pristup osnovnim financijskim i administrativnim uslugama važan je za turiste: • Banke i mjenjačnice. Prvenstveno dostupne u urbanim područjima. • Poštanske usluge. Postoje u svim dijelovima Županije, ali s ograničenim kapacitetima u ruralnim sredinama. • Elektronička plaćanja. Urbanija područja bolje su prilagođena modernim platnim sustavima. 6. Opremljenost i uređenost javnih prostora Opremljenost javnih prostora varira ovisno o lokaciji, ali uređenost parkovnih površina, dječjih igrališta i sličnih sadržaja na području cijele Županije iznimno je visoka, osobito u urbanim sredinama. Kvalitetno hortikulturno uređenje i dobro održavani prostori pridonose privlačnosti Županije za domaće stanovništvo i turiste. 7. Javne službe i žurne službe Osiguranje učinkovitog funkcioniranja javnih i žurnih službi ključno je za sigurnost i povjerenje posjetitelja: • Policija. Prisutna u svim dijelovima Županije, no s fokusom na urbanim središtima pri čemu Policijska uprava Bjelovarsko-bilogorska ima 5 policijskih postaja (Bjelovar, Daruvar, Čazma, Garešnica i Grubišno polje) • Vatrogasna služba. Organizirane jedinice u svim većim naseljima pružaju brzu reakciju u slučaju požara. Na razini Županije organizirana je Vatrogasna zajednica BBŽ, koju čini 5 vatrogasnih zajednica gradova, 16 vatrogasnih zajednica općina i 153 teritorijalne vatrogasne zajednice. • Službe spašavanja. Organizirane su u svim većim naseljima s mogućnošću podrške ruralnim dijelovima. Na području Županije djeluje i stožer civilne zaštite, kao i HGSS, stanica Bjelovar. • Čistoća i odlaganje otpada. U većim gradovima poput Bjelovara i Daruvara sustavi za selektivno prikupljanje otpada i održavanje čistoće funkcioniraju na visokoj razini (Poglavlje 2.1.4.). Zaključno, dostupnost usluga u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji nije jednako raspoređena – urbani prostori, posebice Bjelovar, a dijelom i Daruvar, te u manjoj mjeri Čazma, Garešnica i Grubišno polje, imaju prednost u smislu zdravstvene zaštite, javnih usluga i drugih sadržaja. Ruralni dijelovi Županije pokazuju ograničenja u dostupnosti određenih usluga. Međutim, uređenost parkova, igrališta i javnih površina na visokoj je razini u cijeloj Županiji, čime se osigurava kvaliteta boravka, kako za stanovnike tako i za turiste. Unaprjeđenje dostupnosti u ruralnim dijelovima i daljnja koordinacija između javnih i privatnih sektora ključni su za održivi razvoj destinacije. 2.8. Analiza komunikacijskih aktivnosti Turistička zajednica Bjelovarsko-bilogorske županije nositelj je turističke promocije, odnosno, komunikacijskih aktivnosti usmjerenih prema turističkom tržištu i internoj javnosti. Budžet. Prema Programu rada TZ Bjelovarskobilogorske županije za 2024. godinu planirani ukupni prihodi iznose 431,8 tisuća eura, od čega najveći dio, skoro polovicu, čine prihodi od sustava turističkih zajednica (48,5 %), a potom slijede prihodi iz proračuna Županije (29,2%). Izvorni prihodi u 2024. godini iznose oko 62.700,00 eura i čine oko 14,5% u strukturi ukupnih prihoda, od čega oko 11% dolazi od članarina, a svega 3,6 % od turističkih pristojbi. U 2024. godini planiran je rast izvornih prihoda od 28% u odnosu na prethodnu godinu. Kad je riječ o rashodima, najveći dio budžeta otpada na razvoj turističkih proizvoda (46,3 %, odnosno 200.000,00 eura), i u okviru toga za podršku turističkoj industriji (23,6%). Značajniji dio otpada i na podršku razvoju turističkih događanja (23,2%). Na aktivnosti komunikacije i oglašavanja, za koju je planirano 96.800,00 eura, oko 10% izdvaja se za oglašavanje destinacijskog brenda, turističke ponude i proizvoda (i to većinom za internet oglašavanje i društvene mreže), potom na definiranje brending sustava i brend arhitekture (oko 7%). Za destinacijski menadžment izdvaja se nešto manje od 3%. Od tiskanih promocijskih materijala Turistička zajednica Bjelovarsko-bilogorske županije raspolaže sa: - Brošura Zeleni vrtovi Poilovlja: riječ je o materijalu Grada Garešnice u kojem se promovira područje Natura 2000 – ribnjaci Poljana, rijeka Ilova, Poilovlje s ribnjacima. Naglasak je na promociji zaštićenih vrsta. Brošura je time ponajviše namijenjena ljubiteljima prirode. - Brošura Okusi Bjelovarsko-bilogorskog kraja: u brošuri se promoviraju restorani s ponudom lokalnih jela (svaki s nekoliko fotografija i kontakt informacijama), daju se informacije o tipičnim jelima bilogorskog i moslavačkog kraja, opisane su Daruvarska i Bjelovarska vinska cesta te je dan pregled enogastronomskih događanja tijekom cijele godine (po mjesecima). Brošura je dostupna na engleskom i hrvatskom jeziku. - Brošura Otkrij, osjeti, doživi: riječ je o imidž-info brošuri gdje se promoviraju glavne atrakcije Županije kroz promotivne poruke, mnoštvo atraktivnih fotografija (posebno s detaljima). Brošura je svojevrsni skup razglednica kojima se poziva na posjet i boravak u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji.
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=