Stranica 63 Broj 4 ÆUPANIJSKI GLASNIK se redovito objavljuju aktualnosti vezane uz turističku ponudu, odnosno, sadržaj obuhvaća događanja, najavu manifestacija, aktivnosti turističke zajednice i dr. Uz promociju na Facebook mreži, Turistička zajednica promovira se i kroz Instagram. Ova vizualna platforma važna je za dijeljenje atraktivnih fotografija i videozapisa putem koji se potiču gosti na dolazak. Stranicu koristi 183 pratitelja. Putem loga vizualno je povezana s Facebookom i web stranicama. Mobilna aplikacija. Gosti mogu besplatno preuzeti mobilnu aplikaciju (na hrvatskom i engleskom jeziku) putem Google Play Store-a. Namijenjena je cikloturistima i drugim turistima te promovira turističke sadržaje u Županiji, posebno ugostiteljske i druge prateće objekte te događanja. Mobilna aplikacija omogućuje pretraživanje i selekciju biciklističkih ruta na karti, pregled najvažnijih informacija za cikloturiste te mogućnost dijeljenja rute na digitalnim medijima. Video sadržaji. Za promociju putem video sadržaja Turistička zajednica koristi 13 kratkih videa u trajanju od nekoliko minuta. To su: 'Doživi bjelovarsko-bilogorski kraj', 'Cikloturizam BBŽ', 'Daruvarska jesen', 'Daruvarska vinska cesta', 'Ginko', 'TZ Dvorac Jankovic', 'Zeleni vrtovi Poilovlja', 'Discover and Enjoy Bjelovar-Bilogora County', 'Bilogorska konjička turistička staza', 'Daruvarske toplice', 'Božična priča – obitelj Salaj', 'Wellness – Daruvarske toplice' i 'Okusi Bjelovarsko-bilogorskog kraja'. 3. RESURSNA OSNOVA Resursna osnova destinacije Bjelovarsko-bilogorske županije obuhvaća raznovrstan skup turističkih atrakcija i infrastrukture potrebne za razvoj potencijalnih turističkih područja. Kvaliteta ovih resursa ključna je za razvoj održivog turizma, jer predstavlja temelj za kreiranje ponude i oblikovanje imidža destinacije, ali i moguća ograničenja. Stoga je nužna temeljita analiza i valorizacija resursa kako bi se osigurao razvoj temeljen na stvarnim tržišnim potencijalima. 3.1. Turističke atrakcije Turistički resursi i atrakcije temeljni su pojmovi u turizmu, ali se razlikuju prema svojoj prirodi, funkciji i ulozi u razvoju turističke destinacije. Turistički resursi su širri pojam, te uključuju i turističku infrastrukturu, te superstrukturu. Turističke atrakcije, s druge strane, privlačni su faktor dolasku u destinaciju, a s obzirom na atraktivnost mogu biti primarne (temeljni motiv dolaska u destinaciju), te sekundarne (nadopuna primarnom motivu). Nadalje, s obzirom na spremnost za turističko korištenje, možemo ih razlikovati kao potencijalne i realne atrakcije. 3.1.1. Metodološki okvir za analizu i vrednovanje resursa Za sistematizaciju turističke resursno-atrakcijske osnove primijenjena je funkcionalna klasifikacija prema Kušenu (2002) . Klasifikacija uključuje razmatranje ključnih elemenata koji oblikuju turističku ponudu, a isključene su kategorije bez relevantnih atrakcija. Na temelju ove metodologije, resursi i atrakcije podijeljeni su u tri osnovne kategorije: 1. Prirodna baština • Geološke značajke • Vodni resursi • Klima • Biljni i životinjski svijet • Zaštićena prirodna baština 2. Antropogena baština • Zaštićena kulturno-povijesna baština • Kulturna baština života i rada • Kulturne i vjerske ustanove • Znamenite osobe i povijesni događaji 3. Manifestacije i turistička infrastruktura • Manifestacije i događanja • Prirodna lječilišta • Sportsko-rekreacijski objekti i tereni • Turističke staze, putovi i ceste 4. Ostala turističke superstruktura (ne vrednuje se). Za potrebe analize korišteni su različiti izvori podataka poput registara zaštićene prirodne i kulturne baštine, povijesnih izvora i intervjua s relevantnim dionicima. Informacije su dodatno provjerene kroz terenske obilaske koje su proveli stručnjaci, omogućujući detaljnu sistematizaciju i procjenu tržišnog potencijala svakog resursa. Turističke atrakcije Županije vrednovane su prema dvama ključnim kriterijima: Trenutni značaj resursa kao atraktivnog elementa destinacije: • Međunarodni (M) • Nacionalni (N) • Regionalni (R) • Lokalni (L) Resursi su nadalje valorizirani s obzirom na spremnost, koju čine fizička i informacijska dostupnost atrakcije, uključenost u turističke proizvode, sastavni su dio promotivnih aktivnosti, sadrže interpretaciju i slično. Razina spremnosti za turističko korištenje: • Spremne (S) • Djelomično spremne (DS) • Nespremne (NS) 3.1.2. Prirodna baština Bjelovarsko-bilogorska županija raspolaže izuzetnim potencijalom za razvoj turizma temeljenog na prirodnoj baštini, zahvaljujući raznolikosti svojih geoloških, hidrografskih, bioloških i zaštićenih područja. Ovi resursi ne samo da pružaju osnovu za specifične turističke proiz-
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=