ŽUPANIJSKI GLASNIK 4 - 2025

Stranica 76 ÆUPANIJSKI GLASNIK Broj 4 - 1 interpretacijski centar (Etno park Veliko Trojstvo) - 10 muzeja/ galerija (Zavičajni muzej Daruvar; Park skulptura u Siraču; Galerija grada Daruvara "Croatia osiguranje"; "Svijetle pruge" galerija na otvorenome; Galerija Matešin, Bojana; Centar za kulturu Čazma; Gradski muzej Bjelovar, Spomen područje Barutana 1991, Galarija Barutana 1991 - Muzejska čuvarnica) - 1 centar za posjetitelje (Javna ustanova za upravljanje Centrom za posjetitelje Garešnica) - 6 izletišta/vidikovca (Vidikovac Veliko Trojstvo; Sveti Vid; Dolinom rijeke Česme, Vranjevina; Petrov vrh; Purnica) - 1 kamp (kamp Vinia) - 6 kupališta (Bazen Gradina; Bjelovarski bazen; Sportsko-rekreacijski centar Veliki Grđevac; Biološko kupalište Bio park Čazma; Termalni Vodeni Park Aquae Balissae; Daruvarske Toplice Specijalna Bolnica Za Medicinsku Rehabilitaciju) - 15 biciklističkih ruta (kružna županijska ruta, dio cikloturističke rute Lonjsko polje – Balaton, Bilogorska ruta, Vinogradska ruta, Sajamska ruta, Biciklistička ruta "Oko čazmanskog kaptola", Spring route, Ruralna ruta 1, Ruralna ruta 2, Plavnička ruta, Zrinska ruta, Kapelska ruta, Biciklističke gravel rute - Plava, Zelena i Čazmanski kaptol) ) - 9 objekata planinarske infrastrukture (Imanje Salaj-Poljanak; Poljanak-Stara Straža; KošutgradPleterac; Pleterac-Mjesec; Jelen Grad-Mjesec; PešutMjesec; Prijevoj baza-Kaluđerov grob; Planinarski dom Petrov vrh; Kamenitovac Maglenča) - 11 pješačkih staza (Radićeva; Branimirova; N.Š. Zrinskog; Tomislavova; Nazorova; Krešimirova; Kolodvorska; Matije Gupca; Gundulićeva; Nikole Tesle; Kip) - 4 tematske staze (Tematska staza Poilovlje; Staza prijatelja prirode; Poučno tematska pješačka staza Dolina Česme; Poučna staza Rimska park-šuma) - 2 šetnice (Medjame; Gradska šetnica Bjelovar) - 4 dvorca/kurije/utvrde (Garić grad; Srednjovjekovna utvrda u Čazmi; Dvorac grofa Antuna Jankovića; Dvorac Dioš (Marijin Dvor)) - 1 rodna kuća poznate osobe (kuća Mate Lovraka) - 4 arheološka nalazišta (Arheološko nalazište Šuma Oborova; Arheološki lokalitet srednjovjekovne utvrde; Arheološko nalazište Cijepci; Arheološko nalazište Stari Slavik, Lipovac, Kantara) - 1 javni sanitarni čvor (Grad Čazma) - 62 info ploče/turističke signalizacije - 45 igrališta i dvorana - 97 parkirališta - 26 povijesnih spomenika. Programi poticaja razvoja suprastrukture ugostiteljstva i ostalih usluga dio su Akcijskog plana uspostave cjelovitog sustava pješačkih, biciklističkih i jahačkih ruta BBŽ koje je izradio Institut za turizam 2014. godine. Kroz strateške dokumente dana je važnost popratnim strukturama koje su nužne za dobro funkcioniranje infrastrukturnih projekata u okviru pješačkih, biciklističkih i jahačkih ruta. Od ostale turističke suprastrukture izdvajaju se još lokalni promet i trgovina na malo, lokalni obrti te ostale usluge poput frizerskih salona, salona za uljepšavanje i djelatnosti za njegu tijela. Uz sveprisutni trend gašenja lokalnih obrta, dominantnim postaju ugostiteljski obrti. Takav trend je negativan za gospodarski razvoj, ali i širenje turističke ponude, kao i kvalitete destinacijske ponude, a posebice kvalitetu života lokalnog stanovništva. S druge strane, u okviru trgovine na malo mogu se ubrojiti i suvenirnice čija ponuda bilježi pozitivan pomak, posebice u dijelu ponude lokalnog i autohtonog sadržaja. Frizerski saloni, saloni za uljepšavanje i djelatnosti za njegu tijela povezani su s zdravstvenim turizmom, te se kao takvi smatraju turističkom suprastrukturom zajedno s medicinskim uslugama. Naime, i usluge uljepšavanja i medicinske usluge koristi sve veći broj turista tijekom svog boravka u destinaciji. Razlog je i cjenovna konkurentnost u odnosu na cijene u inozemstvu, ali i u Zagrebu iz kojeg dolazi značajan broj turista. Zaključno, upravo usluge uljepšavanja (frizerski saloni, saloni za uljepšavanje i djelatnosti za njegu tijela) čine širenje turističke ponude, jer su povezane uz medicinske usluge, a treba ih se što više povezivati i s ostalih oblicima turizma (aktivni, kulturni, ruralni) kroz suradnju s ostalim dionicima u turizmu – pružateljima smještaja, agencijama, prijevoznicima. 4. POTENCIJALI ZA RAZVOJ I PODIZANJE KVALITETE TURISTIČKIH PROIZVODA Preduvjet za kvalitetnu razradu portfelja turističkih proizvoda jest detaljna analiza resursa u destinaciji. Kao što je i navedeno u Master planu turizma iz 2022. godine, razrada turističkog portfelja podrazumijeva koordinaciju postojećih prirodnih i kulturnih resursa, ali i njihovo sustavno organiziranje, modernu interpretaciju i unaprjeđenje. Česta pogreška destinacija je isključivo iskorištavanje dostupnih resursa bez njihove odgovarajuće prilagodbe turističkoj funkciji. S obzirom na bogatu kulturnu baštinu i prirodna obilježja, područje Županije ima snažan temelj za daljnji razvoj održive i prepoznatljive turističke ponude. Shodno navedenom u Master planu su definirani sljedeći turistički proizvodi: KLJUČNI PROIZVODI PODUPIRUĆI PROIZVODI 1. Izleti i jednodnevni obilasci 1. Gastronomija 2. Kratki (obiteljski) odmori 2. Posebni interesi 3. Zdravstveni turizam 3. Događaji i sajmovi 4. Aktivni turizam 4. Sportske pripreme

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=