ŽUPANIJSKI GLASNIK 4 - 2025

Stranica 80 ÆUPANIJSKI GLASNIK Broj 4 godine za prethodnu godinu. Do uspostave integriranog informacijskog sustava turizma podaci o izračunatim vrijednostima obveznih i odabranih specifičnih pokazatelja te njihova vizualizacija objavljuju se na mrežnim stranicama turističke zajednice. Popis i metodološka tablica obveznih pokazatelja održivosti nalazi se u Prilogu II, a specifičnih pokazatelja održivosti u Prilogu IV. spomenutog pravilnika. 5.1.2. Metodološka objašnjenja obveznih pokazatelja P.1. Broj turističkih noćenja na stotinu stalnih stanovnika u vrhu turističke sezone (ZL-1) Pokazateljem se definira ukupan broj ostvarenih turističkih noćenja u destinaciji u odnosu na stotinu stalnih stanovnika u vršnom mjesecu koji se smatra glavnom turističkom sezonom što ujedno podrazumijeva i najveće opterećenje, kako u kontekstu infrastrukture tako i u društvenom. Ovim pokazateljem se nastoji procijeniti tzv. Intenzitet turizma, odnosno razina objektivnog opterećenja koju turizam u periodu glavne turističke sezone stvara po lokalno stanovništvo, ali i prostor te infrastrukturu. Pokazatelj se izračunava kao omjer (%) ukupnog broj turista u mjesecu vršne turističke sezone i umnoška broja dana u vršnom mjesecu i broja stanovnika u destinaciji, a umanjen za 100. Učestalost izrade pokazatelja je jednom godišnje. Tablica 5.1. Podaci potrebni za izračun, izvori i ograničenja Rbr. Naziv podatka Izvor Ograničenja 1. Broj turističkih noćenja na stotinu stalnih stanovnika u vrhu turističke sezone eVisitor nema 2. Broj dana u vršnom mjesecu eVisitor nema 3. Stalan broj stanovnika u destinaciji DZS, Statistika u nizu "Gradovi u statistici" nema P.2. Zadovoljstvo lokalnog stanovništva turizmom (ZL-2) Pokazatelj predstavlja procjenu udjela (%) stalnih stanovnika koji su zadovoljni turizmom u destinaciji u ukupnom broju stalnih stanovnika u destinaciji, što je jedna od ključnih informacija za održivo upravljanje turizmom u destinaciji. Udio (%) lokalnog stanovništva zadovoljnih turizmom u destinaciji računa se kao omjer broja ispitanika zadovoljnih turizmom i ukupnog broja ispitanika. Pokazatelj se računa na ukupnom skupu te zasebno na skupu ispitanika koji ostvaruju koristi od turizma i na skupu ispitanika koji ne ostvaruju koristi od turizma. Učestalost izrade pokazatelja je svake dvije godine za ITR I i II, za ITR III i IV svake četiri godine. Tablica 5.2. Podaci potrebni za izračun, izvori i ograničenja Rbr. Naziv podatka Izvor Ograničenja 1. Udio (%) ispitanika koji Za provedbu su zadovoljni turizmom primarnih koji ostvaruju korist od istraživanja turizma u destinaciji Anketa zahtjev je 2. Udio (%) ispitanika lokalnog osigurati koji su zadovoljni stanovništva sredstva, stručno turizmom koji ne dizajnirati anketu ostvaruju korist od i uzorak te podići turizma u destinaciji razinu ljudskih kapaciteta P.3. Zadovoljstvo cjelokupnim boravkom u destinaciji (ZT-1) Procjenjuje se zadovoljstvo turista koji borave u komercijalnim smještajnim objektima i jednodnevnih posjetitelja cjelokupnim boravkom u destinaciji na skali od 0 do 100. Procjena neto spremnosti na preporuku ocjenjuje se na skali od 0 do 100, posebno za turiste koji borave u komercijalnim smještajnim objektima i jednodnevne posjetitelje. Zadovoljstvo se mjeri na različite načine, poput percepcije kvalitete, percepcije vrijednosti, i raskoraka između očekivanog i stvarnog iskustva. Metodologija izračuna se temelji na: (i) vrijednosti indeksa zadovoljstva posjetitelja destinacijom i (ii) neto spremnost na preporuku destinacije. Vrijednosti pokazatelja mjere se pomoću varijabli/pitanja koja su definirana smjernicama za provođenje primarnih istraživanja, donesenih od strane ministarstva nadležnog za poslove turizma. Učestalost izrade pokazatelja je svake dvije godine za ITR I i II, za ITR III i IV svake četiri godine. Tablica 5.3. Podaci potrebni za izračun, izvori i ograničenja Rbr. Naziv podatka Izvor Ograničenja 1. Zadovoljstvo cjelokupnim Za provedbu boravkom u destinaciji primarnih 2. Nepotvrđivanje očekivanja istraživanja 3. Usporedba s idealnim Anketa zahtjev je boravkom lokalnog osigurati 4. Namjera preporuke stanovništva sredstva, stručno destinacije prijateljima, dizajnirati anketu rodbini ili kolegama i uzorak te podići 5. Zadovoljstvo cjelokupnim razinu ljudskih boravkom u destinaciji kapaciteta

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=