Stranica 94 ÆUPANIJSKI GLASNIK Broj 4 Udio Elementi ponude zadovoljnih posjetitelja Ukupno Promet u mjestu 99,1 Prometna dostupnost destinacije 99,0 Ponuda organiziranih izleta u okolicu 98,7 Uređenost mjesta 96,6 Gastronomska ponuda u mjestu 96,4 Prilagođenost destinacije osobama s posebnim potrebama 96,2 Kultura i umjetnost 94,9 Sportski sadržaji 94,3 Smještajni objekt 93,9 Čistoća plaža 89,3 Zabava/ noćni život 88,3 Prilagođenost destinacije djeci 86,6 Opremljenost/ uređenost plaža 85,3 Mogućnost za kupnju 81,0 Događanja i manifestacije 72,7 Lokalni javni prijevoz 37,9 Ukupni boravak 100,0 Izvor: Posebna obrada podataka istraživanja TOMAS Hrvatska 2022./2023. na skupu ispitanika u Bjelovarskobilogorskoj županiji. Napomena: Elementi ponude su sortirani od najbolje do najlošije ocijenjenog elementa na skupu svih ispitanika. 6. RAZVOJNI SMJER S MJERAMA I AKTIVNOSTIMA S obzirom na to da je za područje Bjelovarskobilogorske županije 2022. godine izrađen strateški dokument Master plan razvoja održivog turizma Bjelovarsko-bilogorske županije, elementi Plana upravljanja koji se odnose na razvojni smjer u većoj mjeri preuzimaju Master planom definirane elemente, prije svega viziju, ciljeve, uporišta razvoja, te djelomično načela i prioriteti, dok su mjere, aktivnosti i projekti definirani temeljem navedenih elemenata. 6.1. Razvojne potrebe i prilike (SWOT analiza) Bjelovarsko-bilogorska županija raspolaže značajnim turističkim potencijalom temeljenim na bogatoj prirodnoj i kulturnoj baštini, tradiciji, autentičnom ruralnom okruženju te povoljnom geografskom položaju. Kako bi se unaprijedila prepoznatljivost Županije kao turističke destinacije i otklonila razvojna ograničenja, provodi se analiza razvojnih mogućnosti i potreba. Cilj ove analize je sistematizacija ključnih prednosti, slabosti, prilika i izazova u razvoju turizma te definiranje strateških ciljeva i aktivnosti za održiv i konkurentan turistički razvoj. U izradi analize korišteni su sljedeći izvori podataka: • Postojeći strateški razvojni dokumenti na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini • Statistički podaci (Državni zavod za statistiku, eVisitor, turističke zajednice) • Terenska istraživanja i intervjui s ključnim dionicima turizma i gospodarstva • Rezultati strateških radionica s predstavnicima turističkog sektora, lokalne zajednice i poduzetnika. Bjelovarsko-bilogorska županija odlikuje se atraktivnim prirodnim krajolikom koji obuhvaća blage bilogorske brežuljke, prostrane šume i rijeke, čime se otvara prostor za razvoj aktivnog, ruralnog, wellness i gastro turizma. Očuvanost prirode, bogata kulturna baština, tradicija konjičkog sporta te vinogradarska i poljoprivredna proizvodnja dodatno pridonose jedinstvenosti destinacije. Povoljna prometna povezanost s većim urbanim centrima i blizina ključnih emitivnih tržišta omogućuju daljnji razvoj turističke ponude. Unatoč snažnim potencijalima, turizam u Županiji suočava se s izazovima. Nedostaje dovoljan broj tržišno spremnih turističkih proizvoda s jasno definiranim destinacijskim lancem vrijednosti, iako posljednjih godina raste broj privatnih inicijativa i poduzetničkih pothvata u turizmu. Prosječna duljina boravka gostiju i dalje je relativno kratka, što ukazuje na potrebu za razvojem atraktivnih sadržaja koji će produžiti boravak posjetitelja. Također, promocijski budžeti za turističke kampanje na regionalnoj i nacionalnoj razini su ograničeni, što otežava snažniju poziciju na tržištu. Jedan od najvećih izazova ostaje nepovoljna demografska slika, koja dovodi do manjka kvalificirane radne snage u turizmu i ugostiteljstvu te smanjenja broja mladih poduzetnika u sektoru. Dodatni rizici uključuju ekonomske i političke nestabilnosti koje mogu utjecati na kupovnu moć i turističku potražnju. Na lokalnoj razini, iako je prirodna baština Županije iznimno vrijedna, postoji potreba za jačim ekološkim pristupom te boljom brigom za uređenost prostora. Kako bi se osigurao održiv razvoj turizma u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji, ključno je usmjeriti aktivnosti na povećanje kvalitete i diversifikaciju turističke ponude, ulaganja u infrastrukturu, jačanje destinacijskog menadžmenta te aktivno brendiranje Županije kao atraktivne i autentične destinacije. Izazov/problem/ Rješenje/Projekt/ ograničenje Aktivnosti/Prilika Prostor, društvo, gospodarstvo, infrastruktura i okoliš • Prometna infrastruktura je u lošem stanju, unatoč povezanosti područja (oštećene ceste, nedostatak prometnih oznaka, nepostojanje lokalnih prijevoznih linija) • Edukacije o zaštiti okoliša kroz obrazovne ustanove • Zajednički projekti koji uključuju i povezuju dionike • Unaprjeđenje komunalne i prometne infrastrukture
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=