Stranica 96 ÆUPANIJSKI GLASNIK Broj 4 6.2. Identificiranje općih načela i ciljeva turizma 6.2.1. Vizija razvoja turizma U Master planu razvoja održivog turizma Bjelovarsko-bilogorske županije definirana je sljedeća vizija, koja predstavlja polazište za razradu strateških ciljeva i prioriteta: VIZIJA Županija koja postaje referentna i regionalno omiljena obiteljska točka kontinentalnog turizma Hrvatske. Dominantno ruralni prostor u potpunosti je turistički dostupan istraživanju i rekreaciji, funkcionalno povezan te na razini međunarodnih praksi. Osnovu za rast temelji na modernom i održivom spoju OPG-ovske poljoprivrede i inovativne turističke ponude ne zaboravljajući svoj opušten način života koji aktivno komunicira iskrenu gostoljubivost i uživanje u životu. Uspjeh postiže slijedeći najnovije standarde zaštite u spletu s poduzetničkim inovacijama što Županiju čini primjerom u povećanju razumijevanja zaštite i dijeljenja prirodne i kulturne baštine na način da su očuvani i korisni za buduće generacije, istovremeno dajući dugoročnu financijsku korist svim ključnim subjektima u turizmu. Stanovnici dočekuju posjetitelje na autentičan način kontinuirano podižući standarde kvalitete lokalnih proizvoda i povezanih doživljaja s ciljem da učvrste Županiju kao lidera održivog razvoja turizma Kontinentalne Hrvatske primjenom suvremenih principa turističkog upravljanja i promocije. Isporuka vizije temelji se na sljedećim pretpostavkama: 1. Racionalna i pragmatična upravljačka platforma koja preuzima zadatak promocije i kreiranja imidža Županije kao turističke destinacije, ali i komunicira prema turističkim dionicima strateška opredjeljenja i prioritete 2. Nekoliko odabranih središnjih punktova koji služe kao početne razvojne točke oko kojih se dalje koncentrično razvijaju projekti i turistička infrastruktura 3. Interna poduzetnička suradnja u skladu sa županijskom razvojnom strategijom i to prije svega ponuđača doživljaja i aktivnosti, lokalnih proizvođača titelji o tržišnim i turističkim zahtjevima • Nejasan koncept razvoja kontinentalnog turizma u Županiji i susjednim područjima • Slabo razvijeni, neinventivni ili nepostojeći incoming programi turističkih agencija • Nedovoljno označene i promovirane rekreacijske rute i putevi (ciklouturizam, pješačke i planinarske rute…) • Nedostatak parkirnih mjesta • Nedostatak sportsko-rekreativnih objekata • Slaba signalizacija turističkih sadržaja • Slaba međusobna povezanost OPG-ova i njihova signalizacija • Loše stanje vinogradarstva i zanemarivanost vinskih cesta Izazov/problem/ Rješenje/Projekt/ ograničenje Aktivnosti/Prilika • Rast interesa za izoliranim smještajnim objektima (kuće za odmor, obiteljske kuće) • Rast interesa za 'neotkrivenim' destinacijama u blizini prebivališta • Podrška receptivnim turističkim agencijama • Izgradnja novih hotela s 4* i 5* te obnova i modernizacija već postojećih hotela • Izgradnja Termi Bjelovar • Obnova hotela Termal • Projekti usmjereni na kampove • Izgradnja interpretacijskog centra u zgradi TZ na sajmu • Izgradnja i rekonstrukcija sportskih objekata (nogometni stadion, zatvoreno jahalište…) • Podizanje standarda smještajnih kapaciteta • Postavljanje inovativnih izložaka o baštini u javnim prostorima • Opremanje postojećih staza dodatnim, modernim sadržajima Upravljanje destinacijom • Nedostatak kvalitetnog brendiranja i promocije turističkih proizvoda • Slaba povezanost i suradnja među ključnim dionicima • Oslanjanje na individualne napore umjesto na kolektivnu koordinaciju • Izostanak DMC agencija • Problem financiranja, informiranja i suradnje (nezainteresiranost lokalnih općina za ulaganje, manjak investicija privatnog sektora, nedovoljna međusektorska povezanost poduzetnika) • Nerazvijen i nejasan sustav destinacijskog upravljanja u Hrvatskoj (nejasne funkcije i odgovornosti) • Slične destinacije su već napredovale u razvoju i implementaciji turističke infrastrukture • Nedovoljna promocija malih ponuđača (OPG-ova) • Iskorištavanje postojećih potpora za male poduzetnike u turizmu • Razvoj destinacijskog brendiranja kroz specifične oblike turizma • Usavršavanje detalja turističkih proizvoda • Organizacija zajedničke promocije destinacije i događanja unutar Županije • Rast interesa za ruralnim prostorima tijekom pandemije virusom COVID-19 • Uspostavljanje suradnje s obližnjim kontinentalnim destinacijama • Odlična suradnja Turističke zajednice Županije s ostalim dionicima • Suradnja javnih i privatnih dionika kroz razmjenu promotivnih materijala za zajedničko oglašavanje • Prilagodba radnog vremena ugostiteljskih objekata (otvoreni vikendom) Izazov/problem/ Rješenje/Projekt/ ograničenje Aktivnosti/Prilika • Ograničeno radno vrijeme objekata (npr. restorani zatvoreni nedjeljom) • Loša koordinacija između regionalne i lokalne samouprave • Nedostatak stručnjaka u turizmu • Izrada regionalnih dokumenata koji pružaju podlogu za izradu lokalne dokumentacije • Osnivanje radne skupine za razvoj turizma
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=