ŽUPANIJSKI GLASNIK 4 - 2025

Stranica 97 Broj 4 ÆUPANIJSKI GLASNIK hrane (OPG-ovi), ugostitelja, organizatora aktivnosti i događanja te kulturnih i umjetničkih institucija 4. Osnovna marketinška infrastruktura za prezentaciju i promociju prema potencijalnom tržištu 5. Relativna prednost slabije razvijenih JLS-ova pri aplikaciji na nacionalne i EU fondove kako bi se: • Aktivirao prostor i opremio osnovnom turističkom infrastrukturom (staze, šetnice, vidikovci, mjesta za izlete/ piknike) • Interpretirala preostala baština vezana uz povijest 6. Eksterna partnerstva s drugim hrvatskim regijama i destinacijama u okruženju radi transfera znanja i najboljih praksi, ali i kreiranja potpunog doživljaja 6.2.1. Kvalitativni ciljevi razvoja Temeljem prethodno napravljene SWOT analize, a napose identificiranih razvojnih slabosti, u nastavku su definirani strateški ciljevi turističkog razvoja i pripadajući prioriteti. Značajno je razumjeti da su ciljevi direktno povezani s vizijom, odnosno izravno proizlaze iz nje. Raščlanjenjem vizije na ciljeve otvara se prostor za definiranje konkretnih, detaljnije definiranih prioriteta te operativnih zadataka i aktivnosti čije je ostvarenje u vremenu moguće pratiti, nadzirati, te poticati ili, prema potrebi, korigirati. 1. Stvaranje poticajnog okruženja za razvoj održivog turizma Turizam u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji oslanja se na prirodne i kulturne resurse, lokalnu zajednicu te infrastrukturne kapacitete koji omogućuju njegov dugoročni razvoj. Ključni preduvjet za održiv turizam je razvoj kvalitetne infrastrukture koja istovremeno poboljšava život lokalnog stanovništva i podiže razinu usluge za posjetitelje. Posebna pažnja posvetit će se zaštiti, obnovi i interpretaciji kulturne i prirodne baštine, kako bi ona bila dostupna i valorizirana u turističke svrhe. Također, neophodno je osnažiti lokalnu zajednicu kroz edukaciju i podršku u provedbi inovativnih i ekološki prihvatljivih rješenja, čime se potiče razvoj zelenog i otpornog turizma. 2. Razvoj jedinstvenih, autohtonih i inovativnih turističkih proizvoda temeljenih na lokalnim vrijednostima Kako bi se turistički potencijal Bjelovarsko-bilogorske županije u potpunosti iskoristio, ključno je razvijati autentične proizvode koji odražavaju specifičnosti prostora, tradicije i načina života. To podrazumijeva jačanje lokalnih lanaca vrijednosti, povezivanje proizvođača, obrtnika i turističkih subjekata te unaprjeđenje postojećih sadržaja. Fokus će biti na razvoju održivih, inovativnih i zelenih turističkih iskustava koja odgovaraju suvremenim trendovima i preferencijama posjetitelja. Time se osigurava ne samo jača tržišna pozicija destinacije, već i pozitivan utjecaj na lokalnu ekonomiju i društvenu koheziju. 3. Učinkovito upravljanje turizmom kroz koordinaciju i strateško planiranje Turistički razvoj Bjelovarsko-bilogorske županije zahtijeva sustavno i strateško upravljanje koje će osigurati dugoročnu održivost destinacije. To uključuje jačanje kapaciteta ključnih dionika, posebno turističkih zajednica, lokalnih vlasti i poduzetnika, kako bi mogli učinkovito upravljati razvojnim procesima. Integrirani pristup turizmu omogućit će bolje planiranje i koordinaciju aktivnosti te praćenje ključnih indikatora održivosti. Kontinuirano unaprjeđenje kvalitete usluga i sadržaja, digitalizacija i modernizacija upravljačkih mehanizama pridonijet će boljoj konkurentnosti i otpornosti destinacije na tržišne promjene. 4. Povećanje prepoznatljivosti i tržišne pozicije Bjelovarsko-bilogorske županije kao turističke destinacije Razvoj turističkih proizvoda i jačanje upravljačkih kapaciteta mora biti popraćeno ciljanim marketinškim aktivnostima kako bi se Bjelovarsko-bilogorska županija pozicionirala kao prepoznatljiva destinacija, što je definirano Operativni planom. To podrazumijeva kreiranje jasnog identiteta destinacije, strateško brendiranje i korištenje suvremenih komunikacijskih kanala za promociju na domaćem i međunarodnom tržištu. Kroz koordinirane promotivne aktivnosti i partnerstva, destinacija će privući posjetitelje koji cijene održivost, autentičnost i inovativna iskustva, čime će se dodatno osnažiti turistički sektor i ukupni gospodarski razvoj Županije. U kontekstu svakog od četiri strateška cilja definirani su prioriteti koji će biti detaljno obrazloženi u projektima:

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=