ŽUPANIJSKI GLASNIK 4 - 2025

Stranica 98 ÆUPANIJSKI GLASNIK Broj 4 6.3. Strateška uporišta razvoja i prioriteti Strateška uporišta razvoja temeljem Master plan razvoja održivog turizma Bjelovarsko-bilogorske županije (2022): 1. Izgradnja platforme upravljanja regionalnim (i lokalnim) razvojem turizma Ukupno upravljanje razvojem turizma nije moguće riješiti kroz trenutnu ingerenciju raznih tijela u admini-strativnoj strukturi Županije. Sustav TZ BBŽ za ostvarenje takve misije nije adekvatan, a i analiza primjera uzorne prakse pokazuje da se ti zadaci rješavaju surad-njom regionalnog poduzetništva i nadležnih regionalnih ili lokalnih vlasti. Na području Županije postoji JURA BBŽ - razvojna agencija koja je osnovana od strane Županije 2018. godine. Županija sa svojim tijelima i dijelom posvećenom turizmu, TZ BBŽ (i sustav TZ-a u Županiji) i JURA BBŽ svakako su dostatan institucionalni okvir s obzirom na veličinu, predviđeni obuhvat projektnih aktivnosti i zakonodavnog okvira koji regulira moguće ponašanje tri uključene institucije (upravljanje, investicije i promocija). Predlaže se kreiranje zajedničkog tijela pri JURA-i BBŽ u kojem bi sjedili predstavnici tri gore navedena tijela gdje se na mjesečnoj razini verificiraju koraci i aktivnosti predviđene u akcij-skom planu Strategije održivog turizma BBŽ, a koji se tiču prvenstveno županijskih projekata razvoja turizma 2. Sustavna integracija i razvoj poljoprivrede i turizma Usprkos postojećoj strukturi atrakcija i proizvoda u turizmu BBŽ, u segmentu ponude objekata hrane i pića BBŽ ima vrlo dobar imidž prema kriterijima prosječne kvalitete ponude i vrijednosti za novac, no svijest o tome je i dalje ograničena na uži dio tržišta potražnje, dok je pozicioniranje većine ponuda neadekvatno za veći dio gostiju (kako pojedinih dijelova Županije tako i cjeline). Segment maloprodaje lokalnih prehrambenih proizvoda uglavnom je ograničen na kupovinu kod samih proizvođača, odnosno nespecijalizirane trgovine. Ova strategija podrazumijeva koordinirani razvoj turizma i poljoprivrede u cilju stvaranja veće sinergije, boljeg doživljaja posjetitelja i dodane vrijednosti te uključuje aktivnosti na sljedećim područjima: - Definiranje standarda kvalitete i serviranja za odabrane lokalne proizvode u cilju stvaranja lokalnog doživljaja - Sustav i mjesta komercijalizacije lokalnih proizvoda na području Županije – npr. urbani centri Županije, atrakcije i sl. - Rad s postojećim dionicima radi stvaranja i jačanja veza između lokalnih poljoprivrednika i restorana. Restorani i B&B smještaj potiču jela i jelovnike koji uključuju sezonske lokalne sastojke - Predstavljanje lokalnih restorana i OPG-ova kroz kulinarske, prehrambene, poljoprivredne festivale u regiji - Rad sa županijskim marketingom u daljem razvoju i promicanju čitavog niza agro turističkih doživljaja kao dijela staznog sustava koji omogućuje posjetiteljima povezivanje točaka između raznih poljoprivrednih domaćinstava, agroturizama, proizvođača i tvrtki s područja BBŽ 3. Smisleno korištenje prostora i regulacija Strateški gledano, korištenje prostora u svrhu rekreativno/ adrenalinsko/ sportskih aktivnosti bazično i štiti taj prostor odnosno povećava atraktivnost turističkih projekata, lojalnost tržišta, što je svojevrsna premija u odnosu na konkurenciju u okruženju. Također pretpostavlja redefiniranje standarda zaštite koji se ne primjenjuju samo na prostor per se, nego i na regulaciju svih ključnih intervencija u prostoru, kako bi se prostor pozicionirao kao jedinstvena turistička atrakcija: • Koncentracija razvoja (turistička infrastruktura) na odabrane razvojne točke koje se biraju na temelju njihove atraktivnosti za razvoj turističkih proizvoda i aktivnosti, odnosno stvarnih tržišnih uvjeta prema vremenskim prioritetima • Održivost razvoja, odnosno komercijalni oblik ponude smještaja integriran s mogućnostima razvoja (fokus na mala obiteljska domaćinstva, OPG-ove, manje hotele, a sekundarno na kampove i turistička naselja). Atraktivno dizajniran i implementiran, ovaj koncept osigurava cjelogodišnje poslovanje i smanjuje rizik ulaganja • Funkcionalna aktivacija i interpretacija prostora kako bi stekli dojam 'zelenog igrališta' koje je dostupno pješacima, biciklistima i vozačima, s jasno definiranim parkiralištem s oznakama i vidikovcima na panoramskim 77 cestama koje treba posebno planirati i snimiti 4. Podizanje smještajnog kapaciteta (volumen i kvaliteta) Razvoj turističkog proizvoda koji generira noćenja zahtijeva i razvoj šireg spektra/ oblika smještajnih kapaciteta. Opcije smještajnih kapaciteta trebaju ponuditi različite cjenovne kategorije kako bi učinkovito uhvatili potrebe svih posjetitelja koji su zainteresirani za noćenja u BBŽ. Noćenja su trenutno većinski koncentrirana u Daruvaru, a smještajni kapacitet fokusiran u Daruvaru i Bjelovaru. Stoga postoji veliki prostor za unaprjeđenje realizacije noćenja u drugim dijelovima BBŽ. U tom kontekstu, razvoj smještaja u domaćinstvima i kućama za odmor kao motora smještaja kontinentalnog turizma, ruralnih domaćinstava (OPG-ova i ruralnih domaćinstava),

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=