ŽUPANIJSKI GLASNIK 4 - 2025

Stranica 99 Broj 4 ÆUPANIJSKI GLASNIK hotela (obnove i novi) te kampa (prema postavljenim planovima u pojedinim općinama) – učinkovito podržavaju razvoj smještajnih kapaciteta i kohezivnije metode promocije i rezervacija. Poticanje razvoja smještaja poput hotela ili tzv. ruralnog resorta složenije je s obzirom na činjenicu da zahtjeva veći poduzetnički rizik, ali je realno za očekivati interes i rast u segmentu malih hotela, obzirom na situaciju početka kao i novih razvojnih inicijativa. 5. Izgradnja prepoznatljivosti BBŽ je dio kontinentalnog turizma RH, koja se sastoji od nekoliko prepoznatih destinacija i/ili točaka od interesa/ atrakcija/ događanja, a koji se zasebno predstavljaju svaki sa svojom porukom i imidžem. Prioritet ove strategije je da se krene u izradu jedinstvene poruke prema tržištu sa razine Županije te sukladno s tim izradi brending infrastrukturu koja je profesionalno napravljena i elaborirana. U međuvremenu, dok se gore navedeni proces ne pokrene, postoji nekoliko aktivnosti koje se s lokalne razine i/ ili u suradnji sa TZ BBŽ mogu poduzeti u cilju povećanja imidža i vidljivosti Županije na tržištu, uz neke druge učinke: • Razvoj (ili fokusiraniji pristup nekom od postojećih) stožernog događanja koji mora imati regionalni prioritet, a dugoročno i dva događanja (idealno po jedno u zimi i jeseni). Osim što razvoj ovakvih događanja podiže vidljivost mjesta, kreira i dodatni turistički promet • Razvoj jedne kapitalne atrakcije/ objekta turističke infrastrukture u prostoru Županije koje može biti iz domene kulture, edukacije ili interpretacije ili ruralnog turizma • Oznake kvalitete/ porijekla lokalnih proizvoda, prije svega poljoprivrednih, gdje lokalni proizvođači u suradnji mogu napraviti liniju lokalnih proizvoda koji uključuju lokalna imena općina/ gradova, a komercijaliziraju se u cijeloj Županiji i šire. 6.4. Identificiranje kvantitativnih ciljeva Plana upravljanja Master planom iz 2022. godine definirani su dugoročni kvalitativni ciljevi održivog razvoja turizma BBŽ na srednji do dugi rok: • Kreirana platforma upravljanja održivim razvojem turizma (osiguranje liderske uloge u strateškom razvoju, organizacijskog kapaciteta, modela financiranja i komunikacije koje podržavaju turističke dionike i lokalnu zajednicu u ostvarivanju vizije turizma) • Jasno artikulirano i diferencirano turističko pozicioniranje destinacije (među prve tri kada je riječ o obiteljskom kratkom odmoru i jednodnevnim izletima) • Zaštita i/ ili brendiranje barem tri poljoprivredna ili gastronomska proizvoda s lokalnom oznakom • Unaprjeđenje atraktivnosti putem infrastrukturnih ulaganja kroz regionalne, nacionalne i EU izvore sufinanciranja. Nadalje Master planom su definirani i kvantitativni ciljevi održivog razvoja turizma BBŽ na dugi rok: • Povećati smještajni kapacitet do (najviše) 1.000 stalnih postelja u odnosu na vrijednost iz 2022., i to dominantno u ciljanim oblicima smještaja, a to su mala obiteljska domaćinstva, OPG-ovi, manji hoteli, a sekundarno na kampove i turistička naselja • Najmanje udvostručiti stacionarni turistički promet (noćenja) • Podizanje prosječne godišnje zauzetosti stalnih postelja u svim vrstama smještaja zajedno na barem između 90 i 110 dana (odnosno 25% do 30%), pri čemu više u hotelima i sličnim objektima, a manje u svim drugim vrstama smještaja • Utrostručiti broj dnevnih posjetitelja kroz jednodnevne ture/ izlete i događanja. • Trostruko povećanje ukupnih prihoda od turizma (direktno i indirektno) do 2032. godine. S obzirom na trajanje Plana upravljanja 4 godine od usvajanja na Županijskoj skupštini (ožujak 2025.- ožujak 2029.), zadane kvantitativne ciljeve nužno je uskladiti s trajanjem Plana upravljanja, stoga kvantitativni ciljevi glase: • Povećati smještajni kapacitet do (najviše) 660 stalnih postelja u odnosu na vrijednost iz 2022., i to dominantno u ciljanim oblicima smještaja, a to su mala obiteljska domaćinstva, OPG-ovi, manji hoteli, kampovi te sekundarno u hostelima i turističkim naseljima • Povećati stacionarni turistički promet (noćenja) za 50% u odnosu na 2022 godinu • Podizanje prosječne godišnje zauzetosti stalnih postelja u svim vrstama smještaja zajedno na barem između 90 i 110 dana (odnosno 25% do 30%), pri čemu više u hotelima i sličnim objektima, a manje u svim drugim vrstama smještaja • Udvostručiti broj dnevnih posjetitelja kroz jednodnevne ture/ izlete i događanja • Dvostruko povećanje ukupnih prihoda od turizma (direktno i indirektno) do 2029. godine • Dvostruko povećanje prodanih ulaznicama u objektima kulturne baštine i interpretacije prirodne baštine. 6.5. Mjere i aktivnosti Strateški ciljevi razvoja turizma Bjelovarsko-bilogorske županije odražavaju holistički pristup koji integrira ekonomske, ekološke i sociokulturne aspekte razvoja. Svaki od ciljeva postavlja temelje za održivi turizam i omogućava destinaciji da ostvari svoj puni potencijal. U kontekstu svakog od promatrana 4 cilja,

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=