Stranica 265 Broj 11 ÆUPANIJSKI GLASNIK • jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave i Općini Zagrebu za pokriće troškova sanacije šteta na javnoj infrastrukturi, troškova nabave opreme za saniranje posljedica prirodne nepogode, za pokriće drugih troškova koji su usmjereni saniranju šteta od prirodne nepogode za koje ne postoje dostatni financijski izvori usmjereni na sprječavanje daljnjih šteta koje mogu ugroziti gospodarsko funkcioniranje i štetno djelovati na život i zdravlje stanovništva te onečišćenje prirodnog okoliša • oštećenicima fizičkim osobama koje nisu poduzetnici u smislu ovoga Zakona, a koje su pretrpjele štete na imovini, posebice ugroženim skupinama, starijima i bolesnima i ostalima kojima prijeti ugroza zdravlja i života na području zahvaćenom prirodnom nepogodom. Žurna pomoć dodjeljuje se iz državnog proračuna, proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i proračuna Općine Zagreba. Žurnu pomoć dodjeljuju: • Vlada Republike Hrvatske • jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te • Grad Zagreb. Žurna pomoć u pravilu se dodjeljuje kao predujam i ne isključuje dodjelu pomoći u postupku koji je uređen Zakonom. Žurna pomoć uračunava se u iznos pomoći za djelomičnu sanaciju posljedica prirodnih nepogoda u skladu s Zakonom. Ako je iznos predujma veći od iznosa pomoći utvrđenog za konačne potvrđene štete u Registru šteta, jedinice lokalne samouprave odnosno Grad Zagreb dužni su osigurati povrat viška dodijeljenih sredstava u državni proračun Republike Hrvatske ili proračun jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i proračun Općine Zagreba. 8.4.1. Žurna pomoć Općine Sirač Općina Sirač može isplatiti žurnu pomoć iz raspoloživih sredstava Proračuna. Prijedlog dodjele žurne pomoći Općinskom vijeću upućuje Općinski načelnik. Općinsko vijeće donosi odluku o prijedlogu žurne pomoći kojom se određuje: • vrijednost novčanih sredstava žurne pomoći • kriteriji, način raspodjele i namjena korištenja žurne pomoći te • drugi uvjeti i postupanja u raspodjeli žurne pomoći. 9. ZAKLJUČAK Svrha ovog Plana je prikaz specifičnosti prirodnih nepogoda na području Općine Sirač, prijašnjih šteta te posljedica istih kako bi se stanovništvo uputilo na primjene mjera sprječavanja nepogoda ili ublažavanju njihovih posljedica u slučaju kada su one nepredvidive te se stanovništvo ne može pravovremeno pripremiti. Dosadašnja praksa je ukazala na nužnost promjena u postojećem sustavu dodjele pomoći za nastale štete od prirodnih nepogoda. U budućnosti se očekuje nastanak novih šteta na poljoprivrednim zemljištima, pri čemu nije moguće procijeniti razmjere nastanka istih. Ovog trenutka moguće je utvrditi kako je postotak osiguranja imovine, posebice u poljoprivredi, iznimno malen. Potrebno je u većoj mjeri osiguravati imovinu, što bi u konačnici imalo pozitivne učinke na gospodarstvo jer pomoć iz državnog proračuna nije dostatna za pokriće nastalih šteta, a posebice za stabiliziranje poslovanja oštećenika koji se bavi određenom gospodarskom djelatnošću. U cilju sprječavanja nastanka i ublažavanja posljedica prirodnih nepogoda veoma je bitna suradnja Općine Sirač, Općinskog povjerenstva, operativnih snaga sustava civilne zaštite te stanovnika Općine Sirač, koji svojim djelovanjem mogu u znatnoj mjera spriječiti nastanak prirodne nepogode i ublažiti njihove posljedice. KLASA: 920-01/22-01/1 URBROJ: 2103-17-01-22-4 Datum, 30.11.2022. Predsjednik Općinskog vijeća: Branimir Miler, oec., v. r. PRILOG I. Prilog 1: Razvrstavanje prirodnih nepogoda Šifra Vrsta prirodne nepogode 01 potres 02 olujni i orkanski vjetar 03 požar 04 poplava 05 suša 06 tuča, kiša koja se smrzava u dodiru s podlogom 07 mraz 08 izvanredno velika visina snijega 09 snježni nanos i lavina 10 nagomilavanje leda na vodotocima 11 klizanje, tečenje, odronjavanje i prevrtanje zemljišta 12 druge pojave koje ovisno o mjesnim prilikama, uzrokuju bitne poremećaje u životu ljudi na određenom području
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=