ŽUPANIJSKI GLASNIK 12 - 2022

Stranica 132 ÆUPANIJSKI GLASNIK Broj 11 Općina se može dugoročno zadužiti samo za investiciju koja se financira iz Proračuna i potvrdilo ju je predstavničko tijelo, za kapitalne pomoći trgovačkim društvima i drugim pravnim osobama u većinskom vlasništvu ili suvlasništvu jedinica lokalne i područne samouprave i za financiranje obveza na ime povrata neprihvatljivih troškova koji su bili sufinancirani iz fondova Europske unije a uz prethodno mišljenje Ministra financija i suglasnost Vlade. Ugovor o zaduživanju sklapa načelnik, uz suglasnost Vlade, a na prijedlog ministra financija. Suglasnost je obvezni prilog ugovora o zaduživanju. Ukupna godišnja obveza po osnovi zaduživanja može iznositi najviše do 20% ostvarenih prihoda u godini koja prethodi godini u kojoj se zadužuje, umanjenih za iznose primljenih domaćih i inozemnih pomoći i donacija, za prihode iz posebnih ugovora te za prihode ostvarene s osnove dodatnih udjela u porezu na dohodak i pomoći izravnanja za financiranje decentraliziranih funkcija. U iznosu ukupne godišnje obveze uključen je iznos prosječnog godišnjeg anuiteta po kreditima i zajmovima, obveze na osnovi izdanih vrijednosnih papira i danih jamstava i suglasnosti koje se uključuju u opseg zaduživanja Općine iz prethodnih godina, te nepodmirene dospjele obveze iz prethodnih godina. U 2023. godini Općina se neće dugoročno zadužiti uzimanjem kredita. Opć i na se može kr a t koročno zaduž i t i za premošćivanje jaza nastalog zbog različite dinamike priljeva sredstava i dospijeća obveza, najduže na rok do 12 mjeseci te bez mogućnosti daljnjeg reprogramiranja ili zatvaranja postojećih obveza po kratkoročnim kreditima ili zajmovima uzimanjem novih kratkoročnih kredita ili zajmova. Općina se može kratkoročno zadužiti uzimanjem kredita ili zajmova kod poslovnih banaka i drugih kreditnih institucija te uzimanjem okvirnog kredita kod poslovne banke kod koje ima otvoren račun do iznosa od 1.000.000,00 kuna. Općinski načelnik ovlašten za postupanje vezano uz kratkoročno zaduživanje uz uvjete iz stavka 9. i 10. ovoga članka. VI. UPRAVLJANJE IMOVINOM Članak 13. Načelnik raspolaže raspoloživim novčanim sredstvima na računu Proračuna, upravlja nekretninama, pokretninama i imovinskim pravima u vlasništvu Općine, te odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina u vlasništvu Općine, sukladno odredbama Statuta Općine Sirač. Za izvršenje Proračuna odgovoran je Općinski načelnik koji je ujedno i nalogodavac za izvršenje Proračuna. Novčana sredstva iz stavka 1. ovog članka mogu se plasirati samo s povratom do 31. prosinca 2023. godine. Članak 14. Slobodna novčana sredstva Proračuna mogu se oročiti kod poslovne banke poštujući načela sigurnosti i likvidnosti. Ugovor o oročavanju sklapa Općinski načelnik. Prihodi od upravljanja slobodnim novčanim sredstvima prihod su Proračuna. Članak 15. Općinski načelnik može na zahtjev dužnika, u skladu s propisima i uz primjereno osiguranje duga te pripadajućim kamatama i troškovima postupka, odgoditi plaćanje ili odobriti obročnu otplatu duga ako se time bitno poboljšavaju dužnikove mogućnosti podmirenja duga. Općinski načelnik može, u skladu s propisima, otpisati ili djelomično otpisati potraživanje (najviše do 50.000,00 kuna), ako bi troškovi naplate potraživanja bili u nesrazmjeru s visinom potraživanja ili se ustanovi apsolutna nemogućnost naplate. VII. PRORAČUNSKO RAČUNOVODSTVENO IZVJEŠTAVANJE Članak 16. Op ć i n a S i r a č p r i m j e n j u j e p r o r a č u n s k o računovodstvo. Prihodi i rashodi proračuna iskazuju se uz primjenu modificiranog računovodstvenog načela nastanka događaja. Primici i izdaci proračuna iskazuju se po načelu novčanog tijeka. Proračunsko računovodstvo za Proračun vodi Jedinstveni upravni odjel Općine Sirač. Članak 17. Kontrolu postupaka u planiranju i izvršavanju Pr o r ačuna , p r aćen j e p r imj ene p r o r ačunskog računovodstva te poslove proračunskog financijskog izvješćivanja za potrebe Općine Sirač obavlja Jedinstveni upravni odjel Općine Sirač. Članak 18. Jedinstveni upravni odjel Općine Sirač podnosi Općinskom načelniku izvješće o izvršavanju Proračuna, a Općinski načelnik podnosi Općinskom vijeću polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna u skladu s odredbama propisa o proračunskom izvješćivanju. Korisnici proračunskih sredstava dužni su nadležnom odjelu dostaviti izvještaje o realizaciji programa i

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=