ŽUPANIJSKI GLASNIK 12 - 2021

Stranica 159 Broj 12 ÆUPANIJSKI GLASNIK Općina će posebnom odlukom odrediti nositelje obaveza (uključivanje nadležnih javnih službi čija je to redovna djelatnost, organizacija civilnog društva i drugih namjenskih kapaciteta) koji za njihovo provođenje trebaju izraditi operativne planove civilne zaštite. Tablica 11: Smjernice za pomoć osobama s invaliditetom u rizičnim ili kriznim situacijama Vrsta invaliditeta Rizik / problem Savjeti kako pomoći Osobe u invalidskim kolicima Nagluhe i gluhe osobe Slijepe i slabovidne osobe - osobe smanjene i otežane pokretljivosti trebaju posebnu pomoć da bi dospjele u sklonište - nagluhe i gluhe osobe zahtijevaju posebne načine primanja upozorenja i obavijesti - slabovidne osobe vrlo nerado napuštaju poznatu - ako zahtjev za evakuaciju dolazi od nepoznate osobe, pas vodič može postati izgubljen ili dezorijentiran u katastrofi - slijepim i slabovidim osobama potrebna je osoba koja će ih usmjeravati kako bi se osigurala sigurnost tijekom hitne situacije - prilikom davanja uputa osobi u invalidskim kolicima, razmisliti o udaljenosti, vremenskim uvjetima i fizičkim preprekama kao što su stepenice, vrata... - opustite se i neka razgovor krene svojim prirodni tokom - prilikom obraćanja osobi u invalidskim kolicima, ne naslanjati se na invalidska kolica, osim uz dopuštenje, invalidska kolica dio su osobnog prostora - gledati i govoriti izravno osobi u invalidskim kolicima, a ne preko treće osobe - ponavljajuće više puta upaliti/ugasiti svjetla pri ulasku u prostoriju kako bi se zadobila pozornost osobe - osobe oštećenog sluha imaju potrebu za komunikacijom "lice u lice" - uspostaviti izravan kontakt očima s pojedincem - stati na dobro osvjetljeno mjesto, ne okretati se, ne pokrivati usta - koristiti izraze lica i ručne geste kao vizualne znakove - držati ruke podalje od lica tijekom razgovora - provjeriti da li je osoba razumjela i ponoviti ako je potrebno - ponuditi olovku i papir, neka pojedinac pročita napisanu poruku - pisana komunikacija može biti posebno važna ako je pojedinca teško razumjeti - ne dopustiti drugima da prekidaju prijenos hitnih informacija - pojedinac može imati poteškoće u shvaćanju hitnosti poruke - osigurati položaj pojedinca sa svjetiljkom za signalizaciju u slučaju da se odvoji od tima za spašavanje kako bi se olakšalo čitanje s usana u tami - najaviti prisutnost; progovoriti pri ulasku u radni prostor - predstaviti se i ponuditi pomoć, ali neka osoba objasni kakva joj je pomoć potrebna - neka osoba koristi svoj štap ako želi - govoriti prirodno i izravno pojedincu, a ne preko treće osobe, ne vikati - objasniti osobi prirodu hitnog slučaja i ponuditi joj vođenje tako da se primi za lakat, ne primati osobu s oštećenjem vida za ruku - opisati unaprijed akcije koje će se poduzeti, dati jasne upute - bez straha koristiti riječi poput „vidi“, „gledaj“ ili „slijep“ - neka pojedinac kojem je potrebna pomoć primi ruku osobe koja sudjeluje u spašavanju ili stavi svoju ruku na njezino rame za vođenje, pojedinac može odlučiti da hoda iza osobe koja pruža pomoć kako bi pratio njene pokrete tijela uslijed prepreka, hodati pola koraka ispred osobe koju se vodi te unaprijed spomenuti stepenice, rubnike,

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=