ŽUPANIJSKI GLASNIK 12 - 2022

Stranica 134 ÆUPANIJSKI GLASNIK Broj 11 3.1.5. Temeljne usluge..................................... 27 3.1.6. Održiv promet i mobilnost.................... 28 3.2. Stupanj digitalizacije općine........................... 29 3.3. Swot analiza. ................................................... 30 3.4. Vizija i misija.................................................. 33 3.5. Strateška područja........................................... 33 3.5.1. Strateško područje 1: upravljanje Općinom i uslugama.............................. 35 3.5.2. Strateško područje 2: kvaliteta života..................................................... 41 3.5.3. Strateško područje 3: ekonomija........... 45 3.5.4. Strateško područje 4: okoliš.................. 48 3.5.5. Strateško područje 5: temeljne usluge.. 52 3.5.6. Strateško područje 6: održiv promet i mobilnost. ........................................... 55 3.6. Definirani projekti Općine Sirač..................... 58 3.7. Vremenski plan provedbe................................ 61 3.8. Analiza mogućnosti financiranja..................... 62 4. Participativno planiranje. .................................... 63 5. Usvajanje strategije, provedba i praćenje.......... 64 Literatura................................................................... 66 Popis slika. ................................................................. 67 Popis grafova. ............................................................ 67 Popis tablica............................................................... 67 Riječ načelnika Dragi stanovnici Općine Sirač! Strategija razvoja pametne Općine mora početi od postojećeg stanja koje je zatečeno u vrijeme njene izrade. Strategija nije samo dokument nego je to i proces, odnosno način djelovanja svih stanovnika uključenih u razvoj naše Općine pa njezino usvajanje nije završetak jednog projekta, nego tek prvi korak u zajedničkom naporu prema ostvarenju ciljeva koje želimo, koje trebamo i možemo ostvariti. Ključna odgovornost u provedbi Strategije razvoja pametne Općine je na načelniku i članovima Općinskog vijeća, ali bitan ako ne i jednako važan segment je na njenim stanovnicima, udrugama, tvrtkama i pojedincima koji su spremni svoja znanja, vještine i iskustva pa i materijalna sredstva uložiti u razvoj Općine. Prema tome, na svima nama je da se usmjerimo na realizaciju projekata u domeni našeg interesa, znanja i mogućnosti za dobrobit naše Općine i njenih stanovnika. Strategija harmonizira naše nasljeđe i prirodne specifičnosti sa županijskim, nacionalnim i europskim standardima. Ciljevi su ambiciozno definirani i kao takvi cjelokupnom javnom i privatnom sektoru s područja Općine ponuđeni kao izazov. S obzirom na velik gospodarski potencijal koji se veže uz potencijal poduzetničkih pothvata, trgovine, turizma i ekonomije, a na koncu i povećanja nataliteta, Općina ulaže značajne resurse u projekte koji su od značaja za sve generacije i sve stanovnike i sudionike u razvoju lokalnog potencijala. Jedan od značajnih projekata, odnosno smjerova razvoja je svakako i razvoj koncepta „pametnog sela“. Prilikom izrade ovog dokumenta pazilo se na pomirenje tradicije sa urbanizacijom, ruralnih vrijednosti sa pogodnostima koje nudi tehnički napredak. Strategija razvoja pametne Općine neće ostati mrtvo slovo na papiru, već naš praktičan vodič i logistička potpora za godine koje nam dolaze i za koje se nadamo da će biti još uspješnije. Općinski načelnik 1. Uvod Izrada kvalitetnih i sveobuhvatnih strateških dokumenata ključni je element za učinkovito korištenje sredstava Europske unije te samim time uspješan razvoj bilo kojeg područja. Možemo reći da kvalitetno izrađen strateški dokument doprinosi: pravovremenom odgovoru na procese promjena, strateškom planiranju u rješavanju aktualnih i budućih problema Općine, donošenju odluka javnih tijela u okviru šireg razvojnog koncepta, olakšavanju koordinacije interesa i aktivnosti različitih dionika u Općini, učinkovitijem korištenju resursa kako bi se postigli unaprijed određeni razvojni ciljevi, uključivanju šire javnosti u proces donošenja odluka vezanih za razvoj te pripremi kvalitetnih smjernica za daljnje planove održivog korištenja prostora. Kvalitetno izrađen strateški dokument doprinosi: > Pravovremenom odgovoru na procese promjena > Strateškom planiranju u rješavanju aktualnih i budućih problema Općine > Donošenju odluka javnih tijela u okviru šireg razvojnog koncepta > Olakšavanju koordinacije interesa i aktivnosti različitih dionika u Općini > Učinkovitijem korištenju resursa kako bi se postigli unaprijed određeni razvojni ciljevi > Uključivanju šire javnosti u proces donošenja odluka vezanih za razvoj > Pripremi kvalitetnih smjernica za daljnje planove održivog korištenja prostora

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2NzM=