Na temelju članka 7. Odluke o dodjeli bespovratnih sredstava za razvoj gospodarstva i obrtništva u 2022. godini (“Županijski glasnik”, 5/22), članka 56. Statuta Bjelovarsko-bilogorske županije ("Županijski glasnik" broj 22/09, 1/13, 7/13, 1/18, 2/20, 5/20, 1/21) te Proračuna Bjelovarsko-bilogorske županije za 2022. godinu („Županijski glasnik”, 11/21), Župan Bjelovarsko-bilogorske županije raspisuje
JAVNI POZIV
Za dodjelu bespovratnih sredstava za razvoj gospodarstva i obrtništva u 2022. godini
1. PREDMET JAVNOG POZIVA
Predmet Javnog poziva je dodjela bespovratnih sredstava iz Proračuna Bjelovarsko-bilogorske županije, potpora male vrijednosti (u daljnjem tekstu: potpora) kroz sljedeće mjere:
Mjera 1. Sufinanciranje nabavke novih i rabljenih strojeva i opreme
Korisnici mjere su mikro, male i srednje tvrtke, te obrti sa sjedištem u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji koji nabavljaju nove i rabljene strojeve, novu i rabljenu opremu u cilju povećanja proizvodnje, modernizacije i povećanja konkurentnosti u pojedinačnoj vrijednosti većoj od 5.000,00 kn (bez PDV-a).
Prihvatljivi troškovi su troškove kupnje novih i rabljenih strojeva, rabljene i nove opreme koja služi za obavljanje gospodarske djelatnosti za koju su tvrtka ili obrt registrirani. PDV i eventualno dodatni troškovi prijevoza, carine, ostalih davanja i slično nisu prihvatljiv trošak. Isključena je nabavka prijevoznih sredstava kao što su automobili, motocikli i mala dostavna vozila do 3,5 tone nosivosti.
Prihvatljivi troškovi su troškovi nastali nakon 1. siječnja 2022. godine.
Iznos sufinanciranja je do 35% stvarnog troška (bez PDV-a) po korisniku, a intenzitet potpore je od 1.750,00 kn do maksimalno 15.000,00 kn po korisniku, uz predočenje dokaza o stvarno plaćenim računima za nabavku novih i rabljenih strojeva i opreme u 2022. godini.
Mjera 2. Sufinanciranje uređenja proizvodno-poslovnih objekata i obrtničkih radionica
Korisnici mjere su mikro, male i srednje tvrtke, te obrti sa sjedištem u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji koje uređuju i/ili dograđuju postojeće proizvodno-poslovne objekte i obrtničke radionice i/ili grade nove u cilju povećanja proizvodnje i/ili povećanja konkurentnosti, čija je minimalna vrijednost po predračunu, odnosno ponudi, ovlaštene građevinske tvrtke ili obrta 5.000,00 kn ili više, a za koje radove je izdana pravomoćna građevinska dozvola ili potvrda ovlaštenog inženjera građevine ili arhitekture da za navedene radove nije potrebna građevinska dozvola. Za jednostavne radove za koje je jasno da nije potrebna građevinska dozvola, kao što su bojanje zidova, mijenjanje podova i slično, nije potrebno ni uvjerenje ovlaštenog inženjera građevine ili arhitekture.
Prihvatljivi troškovi su troškove gradnje, dogradnje i uređenja proizvodno-poslovnih objekata i obrtničkih radionica, prema ponudama za građevinske i završne radove ovlaštenih građevinskih tvrtki ili obrta a koji služe za obavljanje gospodarske djelatnosti za koju su tvrtka ili obrt registrirani. Iz ovog programa isključene su tvrtke i obrti koje se bave primarnom poljoprivrednom proizvodnjom kao osnovnom djelatnošću, te uređenje objekata za poljoprivrednu djelatnost.
Ukoliko se pojedina tvrtka uz poljoprivrednu djelatnost bavi i nekom drugom registriranom djelatnošću koja bi bila sukladna ovom javnom pozivu za tu djelatnost može ostvariti bespovratna sredstava sukladno ovom javnom pozivu. Također su isključene komunalne tvrtke, te tvrtke u vlasništvu ili suvlasništvu Republike Hrvatske i/ili jedinica lokalne samouprave. Uz zadovoljavanje svih drugih uvjeta prihvatljivi troškovi su i troškovi uređenja ugostiteljskih i turističkih objekata, odnosno drugih poslovnih prostora gdje se obavlja trgovačka ili druga uslužna djelatnost.
Prihvatljivi troškovi su troškovi nastali nakon 1. siječnja 2022. godine.
Iznos sufinanciranja je do 35% stvarnog troška (bez PDV-a) po korisniku, a intenzitet potpore je od 1.750,00 kn do maksimalno 15.000,00 kn po korisniku, uz predočenju dokaza o stvarno plaćenim računima za gradnju, dogradnju ili uređenje proizvodno-poslovnog prostora i obrtničke radionice u 2022. godini.
Mjera 3. Potpora za implementaciju obnovljivih izvora energije
Korisnici mjere su mikro, male i srednje tvrtke i obrti sa sjedištem u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji, za pripremu potrebne dokumentacije i/ili za implementaciju obnovljivih izvora energije, kao što su: dizalice topline, sunčani toplinski kolektori, kotlovi na drvnu sječku/pelete ili pirolitički kotlovi te integrirane fotonaponske elektrane za proizvodnju električne energije za vlastitu potrošnju u izoliranom (off-grid) ili mrežnom pogonu.
Iznos sufinanciranja je do 50% stvarnog troška (bez PDV-a) po korisniku, a intenzitet potpore je do maksimalno 30.000,00 kn po korisniku, uz predočenje dokaza o stvarno plaćenim računima za implementaciju obnovljivih izvora energije u 2022. godini.
Prihvatljivi troškovi su troškovi nastali nakon 1. siječnja 2022. godine.
Mjera 4. Potpora razvoju poduzetničkoj infrastrukturi
Korisnici mjere su mikro, male i srednje tvrtke i obrti sa sjedištem u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji, koje ulažu u proširenje proizvodnih ili drugih kapaciteta, a potrebni su im dodatni priključci za energente (električna energija, plin, voda) ili povećavanje kapaciteta dosadašnjih priključaka.
Prihvatljivi troškovi su troškovi HEP-a ili drugih distributera električne energije, plina ili vode, potrebnih elaborata za priključak ili povećanje kapaciteta dosadašnjeg priključka, dodatnih radova da bi se mogao izvršiti priključak ili povećanje kapaciteta dosadašnjeg priključka, prema stvarnim računima distributera ili drugih tvrtki koje moraju izvršiti dodatne radove, nastalih u 2022. godini.
Prihvatljivi troškovi su troškovi nastali nakon 1. siječnja 2022. godine.
Iznos sufinanciranja je do 50% prihvatljivih troškova a maksimalni intenzitet potpore je 10.000,00 kn po korisniku, po predočenju dokaza o stvarno plaćenim uslugama odnosno plaćenim prihvatljivim troškovima.
Mjera 5. Sufinanciranje dokumentacije za prijavu gospodarstvenika na fondove EU i nacionalne izvore
Korisnici mjere su mikro, male i srednje tvrtke sa sjedištem u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji, koje se planiraju prijavljivati ili se prijavljuju na EU fondove i javne pozive resornih ministarstava u svrhu novih investicija na području Bjelovarsko-bilogorske županije, kao što su proširenje djelatnosti, povećanje proizvodnje, uvođenje novih tehnologija, proširenje skladišnih, radnih i uredskih prostora, i drugih opravdanih troškova koji imaju za cilj unaprjeđenje proizvodnje i/ili proširivanje, odnosno poboljšanje usluge.
Prihvatljivi troškovi su svi troškovi vezani uz ishođenje lokacijske i građevinske dozvole, kao što su troškovi geodetskih usluga, troškovi glavnog projekta (arhitektonski, strojarski, statički projekt, te projekti priključnih instalacija, struje, vode, plina, grijanja, hlađenja), komunalni doprinos, vodni doprinos, troškovi angažirane snage (naknada koja se plaća HEP-u za veću angažiranu snagu, ali ne i trošak priključka električne energije), troškovi nadzora, troškovi izrade izvedbenog projekta, te troškovi konzultantskih usluga za prijavu na projekt i/ili izradu poslovnih planova i dokumentacije za realizaciju kredita/zajma koji ne mogu iznositi više od 6 % ukupne vrijednosti projekta, ili iznosa kredita/zajma, nastali u 2022. godini.
Prihvatljivi troškovi su troškovi nastali nakon 1. siječnja 2022. godine.
Iznos sufinanciranja je do 50% stvarnog troška (bez PDV-a) po korisniku, a maksimalni intenzitet potpore je do 20.000,00 kn po korisniku, po predočenju dokaza o stvarno plaćenim uslugama odnosno plaćenim prihvatljivim troškovima.
Mjera 6. Sufinanciranje dokumentacije za prijavu obrtnika na fondove EU i nacionalne izvore
Korisnici mjere su obrti sa sjedištem u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji, koje se planiraju prijavljivati ili se prijavljuju na EU fondove i javne pozive resornih ministarstava u svrhu novih investicija na području Bjelovarsko-bilogorske županije, kao što su proširenje djelatnosti, povećanje proizvodnje, uvođenje novih tehnologija, proširenje skladišnih, radnih i uredskih prostora, i drugih opravdanih troškova koji imaju za cilj unaprjeđenje proizvodnje i/ili proširenje, odnosno poboljšanje usluge.
Prihvatljivi troškovi su svi troškovi vezani uz ishođenje lokacijske i građevinske dozvole, kao što su troškovi geodetskih usluga, troškovi glavnog projekta (arhitektonski, strojarski, statički projekt, te projekti priključnih instalacija, struje, vode, plina, grijanja, hlađenja), komunalni doprinos, vodni doprinos, troškovi angažirane snage (naknada koja se plaća HEP-u za veću angažiranu snagu, ali ne i trošak priključka električne energije), troškovi nadzora, troškovi izrade izvedbenog projekta, te troškovi konzultantskih usluga za prijavu na projekt i/ili izradu poslovnih planova i dokumentacija za realizacije kredita/zajma koji ne mogu iznositi više od 6 % ukupne vrijednosti projekta, ili iznosa kredita/zajma, nastali u 2022. godini.
Prihvatljivi troškovi su troškovi nastali nakon 1. siječnja 2022. godine.
Iznos sufinanciranja je do 50% stvarnog troška (bez PDV-a) po korisniku, a maksimalni intenzitet potpore je do 10.000,00 kn po korisniku, po predočenju dokaza o stvarno plaćenim uslugama odnosno plaćenim prihvatljivim troškovima.
Mjera 7. Potpora novootvorenim obrtima
Korisnici mjere su novootvoreni obrti, osim poljoprivrednih obrta, sa sjedištem u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji.
Intenzitet potpore je 5.000,00 kn jednokratno po otvaranju obrta, odnosno za obrt otvoren u 2022. godini, uz predočenje obrtnice i prijave vlasnika obrta odnosno korisnika potpore u evidenciju mirovinskog osiguranja.
Korisnik sredstava se obavezuje da će obrt poslovati na području Bjelovarsko-bilogorske županije najmanje godinu dana od dana potpisa Ugovora o dodjeljivanju potpore, u protivnom će Bjelovarsko-bilogorska županija zahtijevati povrat dobivene potpore.
Mjera 8. Poticanje certificiranja i uvođenja sustava kvalitete
Korisnici mjere su mikro, male i srednje tvrtke i obrti sa sjedištem na području Bjelovarsko-bilogorske županije koji uvode sustave kvalitete u svoje poslovanje (ISO, HACCP, IFS, GlobalGAP i drugih certifikata u skladu sa EU normama), te obrti za stjecanje uvjerenja o statusu tradicijskog odnosno umjetničkog obrta.
Prihvatljivi troškovi su troškovi konzultantskih usluga i usluga certificiranja ovlaštenih tvrtki za pojedini sustav kvalitete, te naknada za troškove obrade zahtjeva za stjecanje uvjerenja o statusu tradicijskog odnosno umjetničkog obrta, nastali nakon 1. siječnja 2022. godine.
Iznos sufinanciranja je do 50% stvarnog troška (bez PDV-a) po korisniku, a maksimalni intenzitet potpore je do 8.000,00 kn po korisniku, po predočenju dokaza o stvarno plaćenim uslugama odnosno plaćenim prihvatljivim troškovima.
Mjera 9. Sufinanciranje nastupa na sajmovima
Korisnici mjere su mikro, male i srednje tvrtke, te obrti sa sjedištem u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji koje se planiraju prijavljivati ili se prijavljuju na opće ili specijalizirane sajmove za određenu gospodarsku djelatnost u zemlji ili inozemstvu.
Prihvatljivi troškovi su troškovi najma sajamskog prostora i troškovi najma opreme za vrijeme, nastali nakon 1. siječnja 2022. godine.
Iznos sufinanciranja je do 50% opravdanih troškova (bez PDV-a) po korisniku ali ne više od 15.000,00 kn po korisniku, po predočenju dokaza o plaćenim prihvatljivim troškovima.
Mjera 10. Sufinanciranje uvođenja BIKE&BED standarda
Korisnici mjere su registrirani privatni iznajmljivači, obrti, tvrtke, ustanove, obiteljska poljoprivredna gospodarstva ili udruge koje su registrirane za iznajmljivanje objekata, odnosno pružanje usluge smještaja, sa sjedištem u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji ili imaju takav objekt na području Bjelovarsko-bilogorske županije koji žele svoj objekt prilagoditi i certificirati za bike&bed standard, na način da zadovolje uvjete za dobivanje jedne ili više zvjezdica.
Prihvatljivi troškovi su svi troškovi vezani uz uvođenje i dobivanje bike&bed certifikata za svoj objekt, a odnose se na uređenje i/ili dogradnju, odnosno uređenje i/ili opremanje posebne prostorije za spremanje bicikala, prostora za spremanje prtljage i opreme za bicikle, stalka za bicikle, opreme za punjenje električnih bicikala, servisni kutak sa osnovnim biciklističkim alatom i mazivom, opreme za kontrolu i punjenje pritiska zraka u gumama, opremu za pranje bicikala, GPS uređaje za bicikle, ili drugih prihvatljivih troškova prema ocjeni Povjerenstva.
Ukoliko se radi o kupnji građevinskog ili drugog materijala za uređenje prostora korisnik mora voditi računa da je količina materijala srazmjerna površini objekta koji se uređuje. U slučaju velikog odstupanja od građevinskih normi po m2, Povjerenstvo će odbiti navedeno kao neprihvatljiv trošak.
Iznos sufinanciranja je maksimalno do 50% stvarnog troška (bez PDV-a) po korisniku, a maksimalni intenzitet potpore je do 5.000,00 kn po korisniku, po predočenju dokaza o stvarno plaćenim uslugama odnosno plaćenim prihvatljivim troškovima.
Korisnik je dužan najkasnije u roku od 1 godine od donošenja Odluke o odobrenju subvencije ishoditi rješenje o kategorizaciji bike&bed standarda.
Korisnici prije prijave na ovaj javni poziv dužni su kontaktirati jednog od ovlaštenih savjetnika za bike&bed, iz evidencije Upravnog odjela za gospodarski razvoj i komunalne djelatnosti koji će im pružiti savjetodavnu ulogu te će se o tome voditi evidencija u navedenom Upravnom odjelu. Prijavitelji koji neće konzultirati jednog od ovlaštenih savjetnika za bike&bed standarde, neće biti prihvatljivi korisnici.
2. KORISNICI POTPORA
Korisnici mjera su mikro, male i srednje tvrtke i obrti a koji/e imaju sjedište i proizvodne kapacitete na području Bjelovarsko-bilogorske županije. U dijelu potpora za turizam, korisnici sredstava su registrirani privatni iznajmljivači, obrti, tvrtke, ustanove, obiteljska poljoprivredna gospodarstva, udruge sa sjedištem u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji i jedinice lokalne samouprave s područja Bjelovarsko-bilogorske županije.
Iz svih mjera isključene su tvrtke i obrti koje se pretežito bave primarnom poljoprivrednom proizvodnjom, komunalne tvrtke u pretežitom vlasništvu jedinica lokalne samouprave, te tvrtke u vlasništvu Republike Hrvatske. Ukoliko se pojedina tvrtka ili obrt uz poljoprivrednu djelatnost bavi i nekom drugom registriranom djelatnošću koja bi bila sukladna ovom javnom pozivu kao što je prerada i pakiranje poljoprivrednih proizvoda, proizvodnja prehrambenih artikala iz poljoprivrednih proizvoda ili slično, za tu djelatnost može ostvariti bespovratna sredstava sukladno ovom javnom pozivu.
Korisnici mjera mogu se prijaviti na ovaj Javni poziv na temelju plaćenog računa ili ovjerene ponude dobavljača za kupnju, a koju su dužni izvršiti do 15. studenoga 2022. godine te će im tada biti isplaćena potpora po dostavljenoj kompletnoj dokumentaciji.
Sukladno Uredbi 1407/2013 ukupan iznos potpora male vrijednosti koji je dodijeljen jednom poduzetniku ne smije prijeći iznos od 200.000 EUR-a tijekom razdoblja od tri fiskalne godine, te se ta gornja granica primjenjuje bez obzira na oblik ili svrhu potpore.
Sukladno članku 6. Uredbe 1407/2013, podnositelj zahtjeva mora svom zahtjevu priložiti izjavu o iznosima dodijeljenih potpora male vrijednosti iz drugih izvora tijekom prethodne dvije fiskalne godine i u tekućoj fiskalnoj godini na propisanom obrascu koji je sastavni dio ove Odluke.
Davatelj državne potpore dužan je korisniku potpore dostaviti obavijest da mu je dodijeljena potpora male vrijednosti sukladno Uredbi 1407/2013.
Sukladno Uredbi o de minimis potporama pod pojmom „jedan poduzetnik“ obuhvaćena su sva poduzeća koja su u najmanje jednom od sljedećih međusobnih odnosa:
a) jedno poduzeće ima većinu glasačkih prava ili članova u drugom poduzeću;
b) jedno poduzeće ima pravo imenovati ili smijeniti većinu članova upravnog ili nadzornog tijela drugog poduzeće;
c) jedno poduzeće ima pravo ostvarivati vladajući utjecaj na drugo poduzeće prema ugovoru sklopljenom ugovoru ili prema odredbama statuta ili društvenog ugovora tog poduzeća;
d) jedno poduzeće koje je dioničar ili član u drugom poduzeću, kontrolira samo, u skladu s dogovorom s drugim dioničarima ili članovima tog poduzeća, većinu glasačkih prava u tom poduzeću.
Poduzeća ili osobe koje su u bilo kojem od odnosa navedenih u prvom podstavku točka (a) do (d) preko jednog ili više drugih poduzeća isto se tako smatraju jednim poduzetnikom.
Korisnik mjera mora voditi računa o izbjegavanju dvostrukog sufinanciranja, na način da isti troškovi koje prijavljuje na ove mjere ne smiju biti sufinancirani od strane resornih ministarstva, drugih jedinica lokalne samouprave (gradova i općina) ili EU fondova. Za druge troškove istog projekta, koji nisu sufinancirani ovim mjerama, korisnik smije tražiti sufinanciranje iz drugih izvora.
Prilikom podnošenja zahtjeva korisnik potpisuje izjavu da troškovi za koje se prijavljuje za sufinanciranje Bjelovarsko-bilogorskoj županiji nisu sufinancirani iz nekog drugog izvora, te da ako mu bude odobreno sufinanciranje od strane Bjelovarsko-bilogorske županije za te i takve troškove neće tražiti sufinanciranje iz drugih izvora.
Jedan korisnik može podnijeti zahtjev za više mjera iz ovog Javnog poziva pod uvjetom da njihov maksimalni iznos ne prelazi 50.000,00 kuna.
Neprihvatljivi troškovi su troškovi PDV-a.
3. POTREBNA DOKUMENTACIJA
I . Dokumentacija za sve mjere
- Popunjeni i ovjereni obrazac prijave (preuzima se sa web stranica Županije – www.bbz.hr – javni pozivi) ;
- Preslika osobne iskaznice (za odgovornu osobu ) ;
- Preslika rješenja trgovačkog suda ili preslika obrtnice ili preslika Izvoda iz obrtnog registra (ne starijeg od 6 mjeseci) ;
- Preslika računa/ovjerene ponude /potpisanog ugovora za kupnju robe ili usluga za koje se traži sufinanciranje;
- Preslika IBAN broja žiro-računa tvrtke ili obrta, odnosno fizičke osobe, ukoliko se radi o privatnom iznajmljivaču;
- Privola o korištenju osobnih podataka (GDPR);
II. Dodatna dokumentacija za mjere:
Mjera 5.
- Dokaz o vlasničkom, drugom stvarno-pravnom statusu prema objektu gdje će se realizirati investicijski projekt;
- Potvrda o namjeri prijave projekta na EU fondove /javne pozive resornih ministarstava/krediti/zajam HBOR-a ili Hamag-a u 2022. godini ili potpisani ugovor o sufinanciranju;
- Preslika izvoda iz katastra i gruntovnog izvatka ukoliko se traži sufinanciranje dokumentacije za izgradnju/dogradnju hale ili poslovnog prostora;
- Preslika računa i dokaza o plaćanju usluge izrade potrebne dokumentacije za prijavu na natječaj;
Mjera 6.
- Dokaz o vlasničkom, drugom stvarno-pravnom statusu prema objektu gdje će se realizirati investicijski projekt;
- Potvrda o namjeri prijave projekta na EU fondove /javne pozive resornih ministarstava/krediti/zajam HBOR-a ili Hamag-a u 2022. godini ili potpisani ugovor o sufinanciranju;
- Preslika izvoda iz katastra i gruntovnog izvatka ukoliko se traži sufinanciranje dokumentacije za izgradnju/dogradnju hale ili poslovnog prostora;
- Preslika računa i dokaza o plaćanju usluge izrade potrebne dokumentacije za prijavu na natječaj.
Mjera 7.
- Prijava vlasnika obrta odnosno korisnika potpore u mirovinsko osiguranje.
Mjera 9.
- Fotografije (min dvije) s nastupa na sajmu.
Mjera 10.
- Preslika rješenja o Upisu dopunske djelatnosti;
- Preslika o kategorizaciji objekta;
- Preslika izvoda iz katastra i gruntovnog izvatka.
4. NAČIN, MJESTO I ROK PODNOŠENJA ZAHTJEVA
Prijave za dodjelu sredstava dostavljaju se Upravnom odjelu za gospodarski razvoj i komunalne djelatnosti na obrascu prijave uz potrebnu dokumentaciju, putem pošte preporučeno na adresu:
Bjelovarsko-bilogorska županija
Upravni odjel za gospodarski razvoj i komunalne djelatnosti Dr. A. Starčevića 8, 43000 Bjelovar
sa naznakom "Javni poziv – Mjera __"
Nepotpune prijave neće se razmatrati, a o čemu će podnositelj prijave biti obaviješten. Upravni odjel za gospodarski razvoj i komunalne djelatnosti ima pravo zatražiti dodatna pojašnjenja i/ili dostavu dodatne dokumentacije ako iz dostavljene dokumentacije sve nije razumljivo i vidljivo.
Prijave će se obrađivati redom kako su zaprimljene.
Ovaj Javni poziv objavit će se na službenoj internetskoj stranici Bjelovarsko-bilogorske županije (www.bbz.hr) pod izbornikom JAVNI POZIVI.
Javni poziv je otvoren od 01. rujna 2022. do iskorištenja sredstava osiguranih u Županijskom proračunu za pojedinu mjeru, a najkasnije do 15. studenoga 2022. godine.
5. ODOBRAVANJE POTPORE
Sredstva za dodjelu bespovratnih sredstava za razvoj gospodarstva i obrtništva u 2022. godini osigurana su u Proračunu Bjelovarsko-bilogorske županije, Razdjel 14 Upravni odjel za gospodarski razvoj i komunalne djelatnosti, Glava 14-1 Gospodarstvo i obrtništvo.
Postupak obrade podnesenih zahtjeva provodi Upravni odjel za gospodarski razvoj i komunalne djelatnosti, na prijedlog Odluka Povjerenstva za dodjelu potpora malom i srednjem poduzetništvu (mjere 1.-9.) i Povjerenstva za dodjelu potpora u turizmu (mjera 10.) .
Nakon provjere predane dokumentacije, Upravni odjel za gospodarski razvoj i komunalne djelatnosti pripremit će Povjerenstvu listu za bodovanje svih pristiglih zahtjeva po kriterijima iz Odluke o dodjeli bespovratnih sredstava za razvoj gospodarstva i obrtništva u 2022. godini.
Nisu prihvatljivi korisnici:
- koji imaju nepodmirene obveze poreza, prireza i doprinosa na i iz plaće evidentirani pri nadležnoj Poreznoj upravi;
-koji imaju nepodmirene obveze prema svojim zaposlenicima po bilo kojoj osnovi, a što će se definirati u Javnom pozivu/pozivima Izjavom o usklađenosti s uvjetima Poziva
- nad kojim je otvoren stečajni postupak, postupak predstečajne nagodbe ili postupak likvidacije;
- Podnositelja prijave nad čijim je pojedinačnim vlasnicima otvoren stečajni postupak, postupak predstečajne nagodbe ili postupak likvidacije;
- Podnositelja prijave u čijem se većinskom vlasništvu nalaze druge pravne osobe nad kojima je otvoren stečajni postupak, postupak predstečajne nagodbe ili postupak likvidacije;
- Podnositelja prijave čiji pojedinačni vlasnici imaju u većinskom vlasništvu druge pravne osobe nad kojima je otvoren stečajni postupak, postupak predstečajne nagodbe ili postupak likvidacije - ako je Podnositelju prijave, pojedinačnim vlasnicima;
- Podnositelja prijave ili osobama ovlaštenim za zastupanje Podnositelja prijave izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za jedno ili više kaznenih djela;
- koji kupuju opremu i/ili usluge od povezanih poduzeća.
Nisu prihvatljivi korisnici poduzeća koja su vlasnički povezana na način da je jedno poduzeće osnivač drugoga ili da je isti osnivač nad više poduzeća. U tom slučaju potpora će se odobriti samo jednom od takvih poduzeća.
Konačnu Odluku o dodjeli sredstava za potpore donosi Župan na prijedlog Povjerenstava. Odluka se dostavlja korisnicima poštom ili elektronskom poštom.
Na Odluku nije dopuštena žalba, ali nezadovoljna stranka može izraziti prigovor Županu, putem Upravnog odjela za gospodarski razvoj i komunalne djelatnosti. Zaključak Župana po prigovoru je konačan.
Odobreni korisnici mjera sa Bjelovarsko-bilogorskom županijom potpisuju Ugovor kojim se reguliraju međusobna prava i obveze.
Isplata dodijeljene potpore temeljem Ugovora bit će izvršena u roku od 30 dana, po predočenju dokaza o stvarno plaćenim uslugama odnosno prihvatljivim troškovima.
Korisnici kojima je Bjelovarsko-bilogorska županija dodijelila potporu, dužni su označiti sufinanciranu opremu ili poslovni prostor na sljedeći način:
- informativna ploča od plastike ili u vidu samoljepive naljepnice dimenzija D 7,4 cm x V 5,2 cm postavlja se na sufinanciranu opremu (pojedinačne dijelove opreme skuplje od 10.000,00 kuna) na vidno mjesto, odnosno
- informativna ploča od metala ili plastike, dimenzija D 42 cm x V 29,7 cm postavlja se na vidnom mjestu objekta u zoni glavnog ulaza.
Podloga informativne ploče je bijele boje. Na njoj se nalazi grb Bjelovarsko-bilogorske županije i ispod njega riječi: SUFINANCIRANO SREDSTVIMA BJELOVARSKO-BILOGORSKE ŽUPANIJE.
Informativna ploča mora biti na predmetu sufinanciranja najmanje dvije godine od dana donošenja odluke kojim je odobrena potpora.
Korisnici potpore dužni su opremu nabavljenu sredstvima potpore staviti u funkciju najkasnije u roku 6 mjeseci od dana isplate potpore, dužni su je zadržati u funkciji i ne smiju je prodati ili na drugi način otuđiti sljedeće dvije godine.
6. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Stručnu, administrativnu i terensku kontrolu provodi Upravni odjel za gospodarski razvoj i komunalne djelatnosti te je o istom dužan izvijestiti Povjerenstvo za dodjelu potpora malog i srednjeg poduzetništva i obrtništva i Povjerenstvo za dodjelu potpora u turizmu.
Ukoliko Povjerenstva potvrde nenamjensko korištenje potpore, korisnik potpore je dužan odobrena sredstva vratiti na IBAN Bjelovarsko-bilogorske županije u roku od 15 dana od dana utvrđivanja nepravilnosti, te isti neće imati pravo na dodjelu bespovratnih potpora iz proračuna Bjelovarsko-bilogorske županije u narednih 5 (pet) godina.
Ukoliko se isplata potpora u gospodarstvu iz ovog Javnog poziva vrši nakon 1. siječnja 2023. godine, kunski iznosi preračunavaju se u iznose u euru uz primjenu općih pravila za preračunavanje iz Zakona o uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj (“Narodne novine”, broj 57/22. i 88/22.). Odluke i Ugovori sklopljeni po ovom Javnom pozivu bit će iskazani u kunama i eurima.
7. INFORMACIJE
Informacije, odgovori na dodatna pitanja, i obrasci mogu se dobiti u Upravnom odjelu za gospodarski razvoj i komunalne djelatnosti Bjelovarsko-bilogorske županije, soba 97. dr. A. Starčevića 8, 43000 Bjelovar, na telefon 043/221-923, 043/278-194 ili na e-mail tea.rados@bbz.hr ili daliborka.vrankic@bbz.hr .
Sve obavijesti i promjene vezane uz javni poziv biti će objavljene na službenoj internetskoj stranici Bjelovarsko-bilogorske županije (www.bbz.hr) pod izbornikom JAVNI POZIVI.
KLASA: 300-01/22-01/6
URBROJ: 2103-09-22-01
Bjelovar, 01. rujna 2022.
Ž U P A N
Marko Marušić, dipl.oec.