Na temelju članka 7. Odluke o dodjeli bespovratnih sredstava za razvoj gospodarstva i obrtništva u 2023. godini (“Županijski glasnik”, 11/22), članka 56. Statuta Bjelovarsko-bilogorske županije ("Županijski glasnik" broj 22/09, 1/13, 7/13, 1/18, 2/20, 5/20, 1/21) te Proračuna Bjelovarsko-bilogorske županije za 2023. godinu („Županijski glasnik”, 11/22), Župan Bjelovarsko-bilogorske županije raspisuje
II. JAVNI POZIV
Za dodjelu bespovratnih sredstava za razvoj gospodarstva i obrtništva u 2023. godini
- PREDMET JAVNOG POZIVA
Predmet Javnog poziva je dodjela bespovratnih sredstava iz Proračuna Bjelovarsko-bilogorske županije, potpora male vrijednosti (u daljnjem tekstu: potpora) kroz slijedeće mjere:
Mjera 4. Sufinanciranje uvođenja BIKE&BED standarda
Korisnici mjere su registrirani privatni iznajmljivači, obrti, tvrtke, ustanove, obiteljska poljoprivredna gospodarstva ili udruge koje su registrirane za iznajmljivanje objekata, odnosno pružanje usluge smještaja, sa sjedištem u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji ili imaju takav objekt na području Bjelovarsko-bilogorske županije koji žele svoj objekt prilagoditi i certificirati za bike&bed standard, na način da zadovolje uvjete za dobivanje jedne ili više zvjezdica.
Na mjeru se mogu prijaviti i postojeći korisnici kako bi podignuli kategorizaciju smještajnog ugostiteljskog objekta.
Prihvatljivi troškovi su svi troškovi vezani uz uvođenje i dobivanje bike&bed certifikata za svoj objekt, a odnose se na uređenje i/ili dogradnju, odnosno uređenje i/ili opremanje posebne prostorije za spremanje bicikala, prostora za spremanje prtljage i opreme za bicikle, stalka za bicikle, opreme za punjenje električnih bicikala, servisni kutak sa osnovnim biciklističkim alatom i mazivom, opreme za kontrolu i punjenje pritiska zraka u gumama, opremu za pranje bicikala, GPS uređaje za bicikle, ili drugih prihvatljivih troškova prema ocjeni Povjerenstva.
Ukoliko se radi o kupnji građevinskog ili drugog materijala za uređenje prostora korisnik mora voditi računa da je količina materijala srazmjerna površini objekta koji se uređuje. U slučaju velikog odstupanja od građevinskih normi po m2, Povjerenstvo će odbiti navedeno kao neprihvatljiv trošak.
Iznos sufinanciranja je maksimalno do 50% stvarnog troška (bez PDV-a) po korisniku, a maksimalni intenzitet potpore je do 660,00 eura po korisniku, po predočenju dokaza o stvarno plaćenim uslugama odnosno plaćenim prihvatljivim troškovima.
Korisnik je dužan najkasnije u roku od 1 godine od donošenja Odluke o odobrenju subvencije ishoditi rješenje o kategorizaciji bike&bed standarda.
Dodatna dokumentacija koja se prilaže uz mjeru 4. Sufinanciranje uvođenja BIKE&BED standarda:
- Preslika rješenja o Upisu dopunske djelatnosti;
- Preslika o kategorizaciji objekta;
- Preslika izvoda iz katastra i gruntovnog izvatka
- KORISNICI POTPORA
Korisnici mjere su registrirani privatni iznajmljivači, obrti, tvrtke, ustanove, obiteljska poljoprivredna gospodarstva ili udruge koje su registrirane za iznajmljivanje objekata, odnosno pružanje usluge smještaja, sa sjedištem u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji ili imaju takav objekt na području Bjelovarsko-bilogorske županije koji žele svoj objekt prilagoditi i certificirati za bike&bed standard, na način da zadovolje uvjete za dobivanje jedne ili više zvjezdica.
Korisnici mjere mogu biti i postojeći korisnici koji žele podignuti kategorizaciju smještajnog ugostiteljskog objekta.
Korisnici mjera mogu se prijaviti na ovaj Javni poziv na temelju plaćenog računa ili ovjerene ponude dobavljača za kupnju, a koju su dužni izvršiti u roku od 15 dana od zaprimanja Odluke o dodjeljenim sredstvima te će im tada biti isplaćena potpora po dostavljenoj kompletnoj dokumentaciji.
Sukladno Uredbi 1407/2013 ukupan iznos potpora male vrijednosti koji je dodijeljen jednom poduzetniku ne smije prijeći iznos od 200.000 EUR-a tijekom razdoblja od tri fiskalne godine, te se ta gornja granica primjenjuje bez obzira na oblik ili svrhu potpore.
Sukladno članku 6. Uredbe 1407/2013, podnositelj zahtjeva mora svom zahtjevu priložiti izjavu o iznosima dodijeljenih potpora male vrijednosti iz drugih izvora tijekom prethodne dvije fiskalne godine i u tekućoj fiskalnoj godini na propisanom obrascu koji je sastavni dio ove Odluke.
Davatelj državne potpore dužan je korisniku potpore dostaviti obavijest da mu je dodijeljena potpora male vrijednosti sukladno Uredbi 1407/2013.
Korisnik mjera mora voditi računa o izbjegavanju dvostrukog sufinanciranja, na način da isti troškovi koje prijavljuje na ove mjere ne smiju biti sufinancirani od strane resornih ministarstva, drugih jedinica lokalne samouprave (gradova i općina) ili EU fondova. Za druge troškove istog projekta, koji nisu sufinancirani ovim mjerama, korisnik smije tražiti sufinanciranje iz drugih izvora.
Prilikom podnošenja zahtjeva korisnik potpisuje izjavu da troškovi za koje se prijavljuje za sufinanciranje Bjelovarsko-bilogorskoj županiji nisu sufinancirani iz nekog drugog izvora, te da ako mu bude odobreno sufinanciranje od strane Bjelovarsko-bilogorske županije za te i takve troškove neće tražiti sufinanciranje iz drugih izvora.
NAPOMENA: Ostale mjere kao potpore male vrijednosti biti će propisane tokom godine.
Mjere se propisuju periodično tokom cijele godine.
Sve mjere zahtjevati će potpisivanje Ugovora o dodjeljenim sredstvima nakon donešene Odluke o dodjeljenim bespovratnim sredstvima.
Jedan korisnik može podnijeti zahtjev za više mjera iz ovog Javnog poziva pod uvjetom da njihov maksimalni iznos ne prelazi 6.635,00 eura.
Neprihvatljivi troškovi su troškovi PDV-a.
- POTREBNA DOKUMENTACIJA
I . Dokumentacija za sve mjere
- Popunjeni i ovjereni obrazac prijave (preuzima se sa web stranica Županije – www.bbz.hr – javni pozivi) ;
- Preslika osobne iskaznice (za odgovornu osobu ) ;
- Preslika rješenja trgovačkog suda ili preslika obrtnice ili preslika Izvoda iz obrtnog registra (ne starijeg od 6 mjeseci) ;
- Preslika računa/ovjerene ponude /potpisanog ugovora za kupnju robe ili usluga za koje se traži sufinanciranje;
- Preslika IBAN broja žiro-računa tvrtke ili obrta, odnosno fizičke osobe;
- Privola o korištenju osobnih podataka (GDPR);
- Dodatna dokumentacija ukoliko je potrebna, a navedena je ispod svake pojedine mjere
- NAČIN, MJESTO I ROK PODNOŠENJA ZAHTJEVA
Prijave za dodjelu sredstava dostavljaju se Upravnom odjelu za gospodarski razvoj i komunalne djelatnosti na obrascu prijave uz potrebnu dokumentaciju, putem pošte preporučeno na adresu:
Bjelovarsko-bilogorska županija
Upravni odjel za gospodarski razvoj i komunalne djelatnosti
Dr. A.Starčevića 8, 43000 Bjelovar
sa naznakom "Javni poziv – Mjera __"
ili osobno u Pisarnicu Bjelovarsko-bilogorske županije
Nepotpune prijave neće se razmatrati, a o čemu će podnositelj prijave biti obaviješten. Upravni odjel za gospodarski razvoj i komunalne djelatnosti ima pravo zatražiti dodatna pojašnjenja i/ili dostavu dodatne dokumentacije ako iz dostavljene dokumentacije sve nije razumljivo i vidljivo.
Prijave će se obrađivati redom kako su zaprimljene.
Ovaj Javni poziv objavit će se na službenoj internetskoj stranici Bjelovarsko-bilogorske županije (www.bbz.hr) pod izbornikom JAVNI POZIVI.
Javni poziv je otvoren od 12.04.2023. do iskorištenja sredstava osiguranih u Županijskom proračunu za pojedinu mjeru, a najkasnije do 15. studenoga 2023. godine.
- ODOBRAVANJE POTPORE
Sredstva za dodjelu bespovratnih sredstava za razvoj gospodarstva i obrtništva u 2023. godini osigurana su u Proračunu Bjelovarsko-bilogorske županije, Razdjel 14 Upravni odjel za gospodarski razvoj i komunalne djelatnosti, Glava 14-1 Gospodarstvo i obrtništvo.
Postupak obrade podnesenih zahtjeva provodi Upravni odjel za gospodarski razvoj i komunalne djelatnosti, na prijedlog Odluke Povjerenstva za dodjelu potpora za BIKE&BED standard
(mjera 4.)
Nisu prihvatljivi korisnici:
- koji imaju nepodmirene obveze poreza, prireza i doprinosa na i iz plaće evidentirani pri nadležnoj Poreznoj upravi;
-koji imaju nepodmirene obveze prema svojim zaposlenicima po bilo kojoj osnovi, a što će se definirati u Javnom pozivu/pozivima Izjavom o usklađenosti s uvjetima Poziva;
- nad kojim je otvoren stečajni postupak, postupak predstečajne nagodbe ili postupak likvidacije;
- Podnositelja prijave nad čijim je pojedinačnim vlasnicima otvoren stečajni postupak, postupak predstečajne nagodbe ili postupak likvidacije;
- Podnositelja prijave u čijem se većinskom vlasništvu nalaze druge pravne osobe nad kojima je otvoren stečajni postupak, postupak predstečajne nagodbe ili postupak likvidacije;
- Podnositelja prijave čiji pojedinačni vlasnici imaju u većinskom vlasništvu druge pravne osobe nad kojima je otvoren stečajni postupak, postupak predstečajne nagodbe ili postupak likvidacije;
- Podnositelja prijave ili osobama ovlaštenim za zastupanje Podnositelja prijave izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za jedno ili više kaznenih djela;
- koji kupuju opremu i/ili usluge od povezanih poduzeća.
Nisu prihvatljivi korisnici poduzeća koja su vlasnički povezana na način da je jedno poduzeće osnivač drugoga ili da je isti osnivač nad više poduzeća. U tom slučaju potpora će se odobriti samo jednom od takvih poduzeća.
Konačnu Odluku o dodjeli sredstava za potpore donosi Župan na prijedlog Povjerenstava. Odluka se dostavlja korisnicima poštom ili elektronskom poštom.
Na Odluku nije dopuštena žalba, ali nezadovoljna stranka može izraziti prigovor Županu, putem Upravnog odjela za gospodarski razvoj i komunalne djelatnosti. Zaključak Župana po prigovoru je konačan.
Odobreni korisnici mjera sa Bjelovarsko-bilogorskom županijom potpisuju Ugovor kojim se reguliraju međusobna prava i obveze.
Isplata dodijeljene potpore temeljem Ugovora bit će izvršena u roku od 45 dana, po predočenju dokaza o stvarno plaćenim uslugama odnosno prihvatljivim troškovima.
Odobrenim korisnicima mjere BIKE&BED standarda Upravni odjel će dodjeliti tablu za pročelje koja će se dostaviti vlasniku ili ovlaštenom predstavniku objekta.
Vlasnik ili ovlašteni predstavnik objekta dužan je tablu za pročelje istaknuti na vidnom mjestu kod glavnog ulaza u smještajni ugostiteljski objekt koji je kategoriziran. Tabla ostaje u trajnom vlasništvu Upravnog odjela i po zahtjevu korisnik ju je dužan vratiti.
Korisnici kojima je Bjelovarsko-bilogorska županija dodijelila potporu, dužni su označiti sufinanciranu opremu ili poslovni prostor na sljedeći način:
- u vidu samoljepive naljepnice dimenzija D 10 cm x V 5 cm postavlja se na sufinanciranu opremu (pojedinačne dijelove opreme skuplje od 1.000,00 eura) na vidno mjesto, odnosno dimenzija D 20 cm x V 15 cm postavlja se na vidnom mjestu objekta u zoni glavnog ulaza.
Podloga naljepnice je bijele boje. Na njoj se nalazi grb Bjelovarsko-bilogorske županije i ispod njega riječi: SUFINANCIRANO SREDSTVIMA BJELOVARSKO-BILOGORSKE ŽUPANIJE.
Naljepnica mora biti na predmetu sufinanciranja najmanje dvije godine od dana donošenja odluke kojim je odobrena potpora.
Korisnici potpore dužni su opremu nabavljenu sredstvima potpore staviti u funkciju najkasnije u roku 6 mjeseci od dana isplate potpore, dužni su je zadržati u funkciji i ne smiju je prodati ili na drugi način otuđiti sljedeće dvije godine.
- PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Stručnu, administrativnu i terensku kontrolu provodi Upravni odjel za gospodarski razvoj i komunalne djelatnosti te je o istom dužan izvijestiti Povjerenstvo za dodjelu potpora malog i srednjeg poduzetništva i obrtništva.
Ukoliko Povjerenstvo potvrdi nenamjensko korištenje potpore, korisnik potpore je dužan odobrena sredstva vratiti na IBAN Bjelovarsko-bilogorske županije u roku od 15 dana od dana utvrđivanja nepravilnosti, te isti neće imati pravo na dodjelu bespovratnih potpora iz proračuna Bjelovarsko-bilogorske županije u narednih 5 (pet) godina.
- INFORMACIJE
Informacije, odgovori na dodatna pitanja, i obrasci mogu se dobiti u Upravnom odjelu za gospodarski razvoj i komunalne djelatnosti Bjelovarsko-bilogorske županije, soba 97. dr. A. Starčevića 8, 43000 Bjelovar, na telefon 043/221-923, ili na e-mail: andrea.sostarko@bbz.hr.
Sve obavijesti i promjene vezane uz javni poziv biti će objavljene na službenoj internetskoj stranici Bjelovarsko-bilogorske županije (www.bbz.hr) pod izbornikom JAVNI POZIVI.
KLASA: 300-01/23-11/01
URBROJ: 2103-19-99/06-23-02
Bjelovar, 12. travnja 2023.
Ž U P A N
Marko Marušić, dipl.oec., v.r.