Na temelju članka 32. i 33. Zakona o udrugama („Narodne novine“, broj 74/14, 70/17, 98/19 i 151/22), te u svezi s odredbama Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge („Narodne novine“, broj 26/15 i 37/21), članka 8. Pravilnika o financiranju programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge na području Bjelovarsko-bilogorske županije („Županijski glasnik“, broj 2/16), članka 56. Statuta Bjelovarsko-bilogorske županije („Županijski glasnik“, broj 22/09, 1/13, 7/13, 1/18, 2/20, 5/20, 1/21, 12/23 i 16/24) te Odluke o raspisivanju Javnog poziva za dodjelu financijskih potpora udrugama za provedbu programa i projekata iz područja poljoprivrede i ruralnog razvoja u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji (KLASA: 402-02/25-01/04, URBROJ: 2103-20-25-1 od 26. veljače 2025. godine) župan Bjelovarsko-bilogorske županije objavljuje
JAVNI POZIV
za dodjelu financijskih potpora udrugama za provedbu programa i
projekata iz područja poljoprivrede i ruralnog razvoja
u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji za 2025. godinu
- PREDMET JAVNOG POZIVA
Javni poziv za dodjelu financijskih potpora udrugama za provedbu programa i projekata iz područja poljoprivrede i ruralnog razvoja u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji u 2025. godini (u daljnjem tekstu: Javni poziv) objavljuje se u svrhu dodjele jednokratnih financijskih potpora za aktivnosti koje provode udruge čija se glavna djelatnost odnosi na povećanje konkurentnosti i prepoznatljivosti poljoprivredne proizvodnje i ruralnog prostora, a koji se provode na području Bjelovarsko-bilogorske županije.
- II. KORISNICI FINANCIJSKE POTPORE
Financijska potpora dodjeljuje se udrugama za provedbu programa i projekata, iz područja poljoprivrede i ruralnog razvoja u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji u 2025. godini iz Proračuna Bjelovarsko-bilogorske županije za 2025. godinu, Aktivnost A000311 Potpore udrugama u poljoprivredi, a odnose se na:
1. organizaciju manifestacija,
2. edukaciju, stručne skupove/stručna putovanja.
- III. PRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI I TROŠKOVI
Prihvatljive aktivnosti i projekti za financiranje su organizacija:
- manifestacija iz područja poljoprivrede od važnosti za Bjelovarsko-bilogorsku županiju,
- edukacije (predavanja, okrugli stolovi, savjetovanja, seminari, radionice, tečajevi)
- stručna putovanja.
Prihvatljivi troškovi:
- trošak predavača, trošak najma prostora i opreme za provedbu edukacije,
- troškovi prijevoza i stručnog vodiča,
- troškovi održavanja manifestacija za promociju poljoprivrednih proizvoda i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava,
- poticanje brendiranja, promocije i popularizacije lokalnih proizvoda Bjelovarsko-bilogorske županije,
- aktivnosti usmjerene na razvoj pčelarstva, voćarstva, povrćarstva, vinogradarstva i vinarstva, stočarstva, ratarstva.
Za financiranje nisu prihvatljive sljedeće aktivnosti:
- - programi koji se baziraju na investicijskim ulaganjima, izgradnji ili adaptaciji kapitalnih objekata i/ili kupnji opreme,
- - programi koji se u cijelosti ili uglavnom bave samo individualnim sponzorstvom za sudjelovanje u radionicama, seminarima, konferencijama, kongresima
- - programi koji se u potpunosti ili uglavnom bave samo individualnim školarinama za studij ili tečajevima,
- - znanstveno-istraživački programi,
- - programi čije su aktivnosti većinski usmjerene na tiskanje knjiga i brošura,
- - programi koji su usmjereni na političke ili religijske ciljeve i/ili aktivnosti
- - programi čija je jedina svrha korist članica/članova udruge.
Neprihvatljivi troškovi:
- - troškovi reprezentacije, individualni putni troškovi, troškovi smještaja.
Prihvatljivo razdoblje trajanja projektne aktivnosti je od 01.01.2025. do 31.12.2025. godine te će se odobravati troškovi nastali u navedenom razdoblju neovisno od dana potpisa ugovora.
- IV. IZNOS FINANCIJSKE POTPORE
Ukupna planirana vrijednost Javnog poziva je 35.000,00 eura
Iznos potpore za udruge:
- - Najmanji iznos potpore za navedene aktivnosti iznosi 500,00 eura, a najveći iznos do 75% prihvatljivih troškova, ali ne više od 1.200,00 eura.
Iznos potpore za saveze:
- - Najmanji iznos potpore za navedene aktivnosti iznosi 500,00 eura, a najveći iznos do 75% prihvatljivih troškova, ali ne više od 2.200,00 eura.
Porez na dodanu vrijednost (PDV) je prihvatljiv trošak za financiranje, osim kod Korisnika koji je porezni obveznik upisan u registar obveznika PDV-a i ima pravo na odbitak PDV-a.
Prijavitelj može na Javni poziv prijaviti jedan projekt.
- V. KRITERIJI ZA DODJELU FINANCIJSKE POTPORE
Kriteriji za dodjelu financijske potpore su:
1. Kvaliteta i sadržaj ponuđene aktivnosti/projekta,
2. Iskustvo i uspjesi u provođenju sličnih aktivnosti/projekata,
3. Broj članova uključenih u aktivnost/projekt izražen u postotku od ukupnog broja svih članova,
4. Suradnici uključeni u aktivnost/projekt,
5. Očekivani rezultat projekta.
- VI. PRIHVATLJIVI PRIJAVITELJI
Prihvatljivim prijaviteljem se smatra udruga osnovana sukladno Zakonu o udrugama, a udovoljava sljedećim uvjetima:
- udruga je upisana u Registar udruga RH i Registar neprofitnih organizacija, o čemu podatke pribavlja nadležni upravni odjel iz elektroničkih baza podataka,
- udruga djeluje na području Bjelovarsko-bilogorske županije,¸
- udruga je uskladila svoj statut s odredbama Zakona ili je podnijela zahtjev za usklađivanjem statuta nadležnom sudu (što dokazuje potvrdom nadležnog suda)
- osoba ovlaštena za zastupanje udruge (i potpisivanje ugovora o dodjeli financijskih sredstava) je u mandatu, što se potvrđuje uvidom u Registar udruga
- svojim statutom se opredijelila za obavljanje djelatnosti i aktivnosti u sektoru poljoprivrede i ruralnog razvoja i koje su predmet financiranja i kojima promiče uvjerenja i ciljeve koji nisu u suprotnosti s Ustavom i zakonima,
- uredno plaća doprinose i poreze te druga davanja prema državnom proračunu i proračunu Županije,
- uredno ispunjava obveze iz svih prethodno sklopljenih ugovora o financiranju iz proračuna Županije,
- protiv udruge odnosno osobe ovlaštene za zastupanje udruge i voditelja projekta ne vodi se kazneni postupak,
- udruga ima usvojen Financijski plan i Program rada udruge za 2025. godinu,
- udruga djeluje najmanje jednu godinu zaključno s danom objave Natječaja u Republici Hrvatskoj,
- udruga prijavljuje program koji je besplatan za korisnike.
- PLANIRANO TRAJANJE PROGRAMA
Program, s razrađenim programskim aktivnostima, prijavljuje se za razdoblje provedbe od 1. siječnja do 31. prosinca 2025. godine.
Za projekte/aktivnosti koji su u skladu s uvjetima ovog Javnog poziva, a Korisnik je proveo u razdoblju od 1. siječnja 2025. godine do dana objave ovog Javnog poziva smatraju se prihvatljivima, te je u takvim slučajevima Korisnik obavezan dostaviti ispunjen Obrazac 2 – proračun projekta u kojem će unijeti stvarnu vrijednost utrošenih vlastitih sredstava za navedenu aktivnost. Županija zadržava pravo od Korisnika zatražiti i ostale dokaznice (fotografije, novinske isječke i sl.) kojim se dokazuje da je navedena aktivnost provedena, te će na osnovu uvjeta propisanih ovim Javnim pozivom odlučiti o sklapanju Ugovora o sufinanciranju.
Za aktivnosti koje se planiraju provodite do kraja 2025. godine, Korisnik je u Obrazac – 2 proračun projekta dužan navesti iznose sukladno ponudama koje čine sastavni dio prijave na ovaj Javni poziv.
VIII. POTREBNA DOKUMENTACIJA I NAČIN PRIJAVE
Prijava na Javni poziv smatra se potpunom ukoliko sadrži sve propisane prijavne obrasce i obvezne priloge uz prijavu.
Podnositelj prijave obvezno dostavlja sljedeću dokumentaciju:
- 1. Ispunjen, potpisan i ovjeren opisni obrazac prijave aktivnosti/projekta (Obrazac 1),
- 2. Ispunjen, potpisan i ovjeren obrazac proračuna aktivnosti/projekta (Obrazac 2),
- 3. Ispunjen, potpisan i ovjeren obrazac Izjave o nepostojanju dvostrukog financiranja (Obrazac 3),
- 4. Izjava da nema nepodmirenih obaveza prema proračunu Bjelovarsko-bilogorske županije (Obrazac 5),
- 5. Preslika izvatka ili ispisa iz Registra udruga Republike Hrvatske, ne starija od 90 dana od dana prijave na Javni poziv,
- 6. Uvjerenje o nekažnjavanju osobe ovlaštene za zastupanje (predsjednik) udruge u izvorniku ili preslici, s tim da uvjerenje ne smije biti starije od šest mjeseci od dana objave Javnog poziva,
- 7. Potvrda nadležne Porezne uprave o stanju javnog dugovanja za prijavitelja - original ne stariji od 30 dana od dana podnošenja prijave,
- 8. Preslike računa i ponuda kao dokaz o troškovima provedenih aktivnosti ili aktivnosti koje se planiraju provoditi,
- 9. Popis dostavljene dokumentacije s potpisom ovlaštene osobe i pečatom prijavitelja (u okviru opisnog obrasca za prijavu programa).
Propisani obrasci za prijavu programa/projekata za financijsku potporu objavljeni su zajedno s tekstom Javnog poziva i Uputama za prijavitelje na web stranici Bjelovarsko-bilogorske županije, www.bbz.hr.
Obrasce za prijavu i propisana dokumentacija dostavljaju se u zatvorenoj omotnici poštom na adresu:
Bjelovarsko-bilogorska županija
Upravni odjel za poljoprivredu
Ulica dr. A. Starčevića 8
43000 Bjelovar
„NE OTVARAJ – Javni poziv za udruge u poljoprivredi“
ili osobnom dostavom putem pisarnice Bjelovarsko-bilogorske županije na adresu:
Ulica dr. A. Starčevića 8
Bjelovar
IX. ROK ZA PODNOŠENJE PRIJAVA
Javni poziv je otvoren i zahtjevi se podnose od 28. veljače 2025. godine do 31. ožujka 2025. godine.
Kao datum podnošenja prijave smatra se dan predaje prijave poštanskom uredu ili osobnom dostavom u pisarnicu Bjelovarsko-bilogorske županije.
Javni poziv će se objaviti na web stranici Bjelovarsko-bilogorske županije.
Prijave koje ne sadrže svu Javnim pozivom propisanu dokumentaciju, ne ispunjavaju uvjete i nisu podnesene na vrijeme i na propisan način neće se razmatrati o čemu će prijavitelji biti pismeno obaviješteni.
- X. NATJEČAJNI POSTUPAK
Bjelovarsko-bilogorska županija i udruga kojoj je dodijeljena financijska potpora na temelju Odluke o dodjeli financijske potpore sklapaju ugovor o financijskoj potpori najkasnije 60 dana od dana donošenja Odluke o dodjeli financijske potpore.
Prijavitelj ima obvezu namjenski koristiti financijsku potporu. Bjelovarsko-bilogorska županija ima, kao davatelj financijske potpore, pravo kontrole i uvida u svu dokumentaciju i podatke vezano za aktivnost/projekt za koji daje financijska potpora, kao i obaviti terenski posjet, a korisnik financijske potpore dužan je isto omogućiti.
Odluku o dodjeli financijske potpore udrugama za provedbu aktivnosti i projekte iz područja poljoprivrede i ruralnog razvoja u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji u 2025. godini, na prijedlog Povjerenstva za provjeru ispunjavanja propisanih uvjeta natječaja i ocjenjivanja prijava, donosi župan i biti će objavljena na oglasnoj ploči Bjelovarsko-bilogorske županije u roku osam dana od dana donošenja.
Sva pitanja vezana uz Javni poziv mogu se dostaviti na adresu Upravnog odjela za poljoprivredu Bjelovarsko-bilogorske županije, e-mail adresu U.O. za poljoprivredu: poljoprivreda@bbz.hr te na brojeve telefona: 221-921, 221-922, 221-912.
ŽUPAN
Marko Marušić