Za Bjelovarsko-bilogorsku županiju i njenu prometnu povezanost uz dovršetak brze ceste do Bjelovara i njen nastavak prema Virovitici jedan od strateških interesa je i modernizacija željezničke infrastrukture. Županijska vlast na čelu sa županom Markom Marušićem kontinuirano se za to zalaže i lobira kako u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture tako i u HŽ Infrastrukturi. Rezultat toga su i dobre vijesti koje ovih dana stižu upravo iz HŽ infrastrukture.
Dakle, u tijeku je natječaj za izbor izvođača radova za obnovu dionica željezničke pruge u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji, što će značajno unaprijediti infrastrukturne kapacitete i osigurati sigurniju i efikasniju željezničku mrežu na području naše i susjednih županija.
Prva dionica koja će biti obnovljena je dionica Sveti Ivan Žabno – Bjelovar, ukupne dužine 18 kilometara, smještena na pruzi L203 između Križevaca i Kloštra.
Projekt obnove, čija je ukupna vrijednost 13 milijuna eura, financirat će se iz državnog proračuna putem kredita Europske investicijske banke (EIB). Ova obnova uključuje zamjenu gornjeg ustroja pruge, te prema potrebi i donjeg ustroja, kako bi se osigurala stabilnost i funkcionalnost pruge.
Dio obnove odnosi se na Bjelovarsko-bilogorsku županiju, obuhvaćajući 33% dionice. Upravo je u tijeku postupak javne nabave, s rokom za dostavu ponuda do 30. travnja 2024. Očekuje se da će ugovaranje i početak radova biti do kraja godine, a planirani završetak projekta je 2026. godine.
Druga dionica koja će biti obnovljena je dionica Banova Jaruga - Daruvar, dužine 53,4 kilometra, smještena na pruzi L204 između Banove Jaruge i Pčelića. Ukupna vrijednost ovog projekta iznosi 47 milijuna eura, a planira se financiranje iz državnog proračuna putem kredita EIB-a. Ova opsežna obnova uključuje zamjenu starog materijala novim, kao i izmjenu kolosiječne rešetke s novim drvenim i betonskim pragovima. Također, radovi će obuhvatiti kolodvorske kolosijeke, skretnice, željezničko-cestovne prijelaze, krčenje i čišćenje pružnog pojasa, sanaciju postojećih i ugradnju novih odvodnih kanalica te sanaciju mostova i propusta. Uz radove na gornjem i donjem ustroju, predviđeni su i prateći radovi na sigurnosno-signalizacijskim i telekomunikacijskim uređajima.
Na ovoj dionici, 28% obuhvaća prugu na području Bjelovarsko-bilogorske županije. Trenutno je u tijeku postupak javne nabave, a očekuje se da će ugovaranje i početak radova biti zaključeni do kraja godine. Planirano trajanje radova je 36 mjeseci.
Zadovoljan otvorenim natječajima je župan Bjelovarsko-bilogorske županije Marko Marušić koji se proteklih godinu dana na sastancima održanim u Ministarstvu mora prometa i infrastrukture i zalagao za ove projekte.
- Rezultat je ovo zajedničke suradnje Bjelovarsko-bilogorske županije s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture. Upravo tu zajedničku suradnju naglašavam kao preduvjet za modernizaciju i bolju prometnu povezanost svih dijelova naše Bjelovarsko-bilogorske županije s ostatkom Hrvatske. Time - boljom prometnom povezanosti doprinosimo razvoju gospodarstva u našoj županiji i osiguravamo bolje uvijete za naše putnike. Ovo je još jedno u nizu naših ispunjenih predizbornih obećanja i važan korak u modernizaciji željezničke infrastrukture Bjelovarsko-bilogorske županije čime osiguravamo siguran i efikasan prijevoz putnika i tereta- kazao je Marušić